Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Popkulturens död

Popkulturens död

Inbunden bok. Bokförlaget Atlas. 2018. 351 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789173895781
Titel
Popkulturens död
Författare
Aagård, Martin
Förlag
Bokförlaget Atlas
Utgivningsår
2018
Omfång
351 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
137 x 198 mm Ryggbredd 32 mm
Vikt
530 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I decennier har kulturdebattörer och kulturella grindväktare rasat mot förflackningen, fördumningen, snuttifieringen, topplistorna och den vidriga jakten på tittarsiffror och klick. Men de missar vad som egentligen pågått där ute. Att det i själva verket är tvärtom. Det var aldrig finnkulturen som var hotad. Det var popkulturen som tynade bort.   Den första boken någonsin om popkulturens död; om hur medelklassen kramade ihjäl musikfestivalerna, om hur Donald Trump tog livet av dokusåpan, om hur Pamela Anderson blev den sista skandaldrottningen och om hur punken tagits över av högerextrema nättroll.   I tio självkritiska och underhållande essäer reflekterar journalistparet Martin Aagård och Natalia Kazmierska över hur popkulturen dog och varför allt har blivit tråkigt en utveckling de själva inser att de medverkat till.   Den här boken är ett avsked, ett ilsket uppror.   RIP POPKULTUREN   Martin Aagård, född 1971, är kulturjournalist på Aftonbladet och musiker. Natalia Kazmierska, född 1979, är journalist på Aftonbladet. Popkulturens död är deras första bok.