Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Reklam & retorik

Reklam & retorik

Häftad bok Retorikförlaget. 2 uppl. 2004. 208 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789186093266
Titel
Reklam & retorik
Förlag
Retorikförlaget
Utgivningsår
2004
Omfång
208 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
140 x 200 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
320 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.
Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik
Boken innehåller 10 fallstudier av reklam - från svenska bilföretags lansering av nya bilmodeller över ett par stora välkända reklamkampanjer under senare år till livsmedelsreklam i dokusåpastil. Med bland annat retoriken som verktyg analyserar författarna reklamens språk och påverkanskraft.

De 10 studierna är delade i tre huvudkategorier: ”Reklamens genrer” som analyserar ungdomar och reklam, slogans, tv-reklam och en vinnare av Guldägget, ”Företagens reklam” som granskar reklam från Volvo, SAAB, ICA och H&M samt ”Reklam och kampanjer” som beskriver Bibelkampanjen 2000 och Premiepensionsvalet.

Redaktörerna sammanfattar i bokens inledning reklamens utveckling, forskningens syn på reklam samt släktskapet mellan reklam och retorik.
Ytterligare redaktörer: Mral, Brigitte
Ytterligare redaktörer: Larsson, LarsÅke