-
Reklam som lönar sig. Praktiska råd och tips...
Häftad bok. ICA-förlaget. 1948. 76 sidor.
Gott skick. Fläck på omslag och två sidor. Illustrerad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKICA-förlaget -
Stadens melodi : information och reklam i Sto...
Inbunden bok. Stockholmia förlag. 2006. 326 sidor.
Mycket gott skick. Några av pärmhörnen något intryckta men pärmen i övrigt i gott skick och boken sammantaget i mycket gott skick. Lager
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170311611
- Titel
- Stadens melodi : information och reklam i Stockholms kommun 1930-1980
- Författare
- Kåring Wagman, Anna
- Förlag
- Stockholmia förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 326 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 960 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag kan det tyckas självklart att betala kommunalskatt. Men på 1930-talet var det annorlunda. När Stockholms stad under 1930-talet påbörjade sin allmänna reklam- och informationsverksamhet, var ett av de viktigaste syftena just att öka invånarnas vilja att betala kommunalskatten. Denna avhandling ger oss en bild av hur en spännande och ofta omtvistad kommunal verksamhet utvecklas, och bidrar även med ett betydelsefullt material som kan användas i dagens diskussion om hur bilden av Stockholm ska vårdas, gestaltas och spridas över världen.
Stockholmia förlag 9789170311611 -
Samspel text bild : för text- och bildmännisk...
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312929
- Titel
- Samspel text bild : för text- och bildmänniskor, som vill förstärka sina budskap inom information, nyhetsförmedling och reklam
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 261 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren.
Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är praktiskt inriktad för den som utbildar sig till eller professionellt arbetar som informatör, redigerare, journalist, fotograf, illustratör, tidningsdesigner, creative director, copywriter, art director, grafisk formgivare, webbdesigner... Boken lär ut hur man får till stånd ett lockande samspel mellan text och bild som effektivt lyfter fram budskapen.
Samspel text bild är rikt illustrerad med aktuella exempel från områdena information, nyhetsförmedling och reklam. Boken innehåller nio kapitel:
Delaktighet, teckenlära, beståndsdelar, kategorisering, verbalisera och visualisera, retorik, kontext, samspel och analys
Författare till denna bok är Bo Bergström, utbildare, fackboksförfattare och art director. Han föreläser, utbildar och leder workshops i visuell kommunikation på universitet, högskolor, fotoskolor, reklam- och designskolor samt inom näringslivet.
Som art director har Bo Bergström arbetat på några av de främsta reklambyråerna i Sverige och är vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen Guldägget.
Han är fil kand i konstvetenskap, litteraturvetenskap samt pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademins presidium.
Carlsson 1 9789173312929 -
Maximarketing : den utvecklade strategilinjen...
Inbunden bok. Göteborg : ISL. 1988.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176980156
- Titel
- Maximarketing : den utvecklade strategilinjen inom reklam, säljstöd & marknadsföring
- Författare
- Rapp, Stan - Collins, Thomas L. - Kellerman, Hans - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL
- Utgivningsår
- 1988
- Språk
- Svenska
Göteborg : ISL 9789176980156 -
Reklam från Grythyttan Stålmöbler 1895-2020
Häftad bok. Grythyttan Stålmöbler. 2020. 210 sidor.
ISBN 9789151943114
Nyskick. Anteckning på försättsblad - i övrigt nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGrythyttan Stålmöbler. 9789151943114 -
Reklam i rörelse : en nostalgisk resa med fol...
Inbunden bok. Trafik-Nostalgiska Förlaget. 1 uppl. 2004. 112 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Hylla 8
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197191586
- Titel
- Reklam i rörelse : en nostalgisk resa med folkhemmets affischer
- Författare
- Johan Eriksson - Christoffer Sandahl
- Förlag
- Trafik-Nostalgiska Förlaget
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 112 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 756 g
- Språk
- Svenska
Trafik-Nostalgiska Förlaget 1 9789197191586 -
Våra bokstäver. Tecknade och textade alfabet,...
Inbunden bok. 1960. 318 sidor.
Gott skick. Slöjdföreningens skola, Skolan för bokindustri, Göteborg. 1959/60. Boken har användarslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2011. 280 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186691080
- Titel
- Sälj det med ord : konsten att skriva reklam
- Författare
- Mattias Åkerberg - Christer Wiklander
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 218 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 617 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra.
Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än kommunikation. Vi får allt fler kanaler, allt fler varumärken och allt fler som tävlar om vår uppmärksamhet och tid. Därför gäller det att a-r-t-i-k-u-l-e-r-a bättre och dramatisera sitt budskap, istället för att bara skrika sig hes. De bästa annonserna, broschyrerna och webbtexterna får folk att vilja köpa och för att nå dit måste man hitta de ord och argument som går rakt i hjärtat.
"Sälj det med ord" sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.
Roos & Tegner 1 9789186691080 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9147064234
- Titel
- Säljande reklam
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 655 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men i verkligheten bygger säljande reklam på fakta.
Läs mer
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men verkligheten är betydligt tristare - säljande reklam bygger på fakta. Och en professionell reklamköpare tror inte, utan vet exakt hur reklamen ska samverka med andra marknadsföringsaktiviteter.
Säljande reklam ger mängder av praktiska tips om alla de områden som en reklamkampanj kan innehålla. Den täcker in allt från strategi och taktik till kommunikationsplanering och mediaval. Boken tar även upp de särskilda villkor som gäller för producentvarureklam och ger läsaren en snabbkurs i att skriva reklamtexter.
Säljande reklam är rikt illustrerad och författarnas resonemang belyses med exempel hämtade från verkligheten. Boken är skriven både för personer verksamma i reklambranschen och för andra som arbetar med någon form av marknadskommunikation, t ex marknadsförare och informatörer. Den är lika användbar för den som köper reklam som för den som producerar reklam, och fungerar både praktiskt och som kursbok.
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
Om författarna
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
9147064234 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789174487190
- Titel
- Mördande reklam
- Författare
- Sayers, Dorothy L. 1893-1957 - Bergvall, Sonja
- Förlag
- Stockholm : En bok för alla
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Stockholm : En bok för alla 9789174487190 -
Mördande reklam
Inbunden bok. BFB. 1950. 312 sidor.
Gott skick. Tillskrift på pärmens insida. Ngt blekt rygg. Bra skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBFB -
Titta : en bok för dig, som alltid undrat var...
Häftad bok. Carlsson. 1 uppl. 2004. 341 sidor.
Nyskick. Oläst storpocket
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172035854
- Titel
- Titta : en bok för dig, som alltid undrat varför det ser ut som det gör bland nyheter och reklam i medierna omkring dig, men aldrig vågat fråga
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 126 x 200 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 368 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 1 9172035854 -
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 179 sidor.
Nära nyskick. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947 -
Journalistik, reklam och information
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 258 sidor.
Nära nyskick. Till synes ny och oläst med obruten rygg. Ett svagt veck finns dock på framsidan, men inget som stör.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147107797
- Titel
- Journalistik, reklam och information
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 258 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 346 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för Journalistik, reklam och information.
Utmärkande drag
Exempel från verkligheten
Kritiskt förhållningssätt
Betonar samspelet mellan text och bild
Journalistik, reklam och information fungerar som en brygga mellan teori och praktik. Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om kommunikation. Därefter behandlas vad som är typiskt för journalistiska texter, informationstexter och reklamtexter. Ett kapitel om lag och rätt avslutar boken.
Exempel från verkligheten
Genomgående betonas helhetsperspektivet det vill säga samspelet mellan text och bild. Vidare löper ett kritiskt förhållningssätt till medier som en röd tråd genom boken. Boken är rik på exempel från verkligheten som visar på texter och kampanjer från både privat och offentlig sektor.
Praktiska uppgifter
Ett stort antal praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och kritiskt tänkande.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström, art director, Suzanne Rosendahl, skribent och lärare i kommunikation vid Stockholms universitet och IHM, Lars Petersson, skolledare på Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson, journalist vid Sveriges Radio.
Den här är en gedigen bok som lämpar sig väl för undervisning ... Den är anpassad till kursen Journalistik, reklam och information 1 och 2 enligt GY11. Bokens innehåll kopplas till konkreta exempel och till diskussions- och arbetsuppgifter. /Marie Leijon, Bibliotekstjänst 13101005
Liber 1 9789147107797 -
Köp! Folkhemmets reklam
Häftad bok.
Mycket gott skick. Utgiven av Max Ström 2005. Stort format. 396 sid.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171260017
- Titel
- Köp! Folkhemmets reklam
- Författare
- Joel Stolpe Montan - Jan Cederquist
- Förlag
- Max Ström
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 1976 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 227 x 285 mm Ryggbredd 41 mm
- Vikt
- 2078 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en kultbok som bara kan beskrivas med ett ord - maffig! I flera hundra annonser skymtar en förunderlig tid fram, från 40-talets början till 60-talets slut. Det är ett dokument över en tid då folkhemmet skulle byggas och då framtidstron tycktes obegränsad. Nya produkter och nya företeelser skulle göra vardagen bättre, människorna snyggare och livet lättare att leva. Skokräm blandas med raketost, cigaretter säljs lika obekymrat som Loranga och de nya bilmodellerna rullar fram i en tillvaro där rätt köp ger maximal lycka ...
9789171260017 -
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2018. 179 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947 -
50 år med svensk reklam
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 1999. 208 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188595478
- Titel
- 50 år med svensk reklam
- Författare
- Wigstrand, Hans, 1949-
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 260 x 329 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1631 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Wigstrand, Hans, 1949-
Ekerlids 1 9789188595478 -
Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i...
Inbunden bok. Votum & Gullers Förlag. 1 uppl. 2016. 207 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187283819
- Titel
- Studio Wezäta : färgfotografiets genombrott i svensk reklam
- Författare
- Dicksson, Ida
- Förlag
- Votum & Gullers Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 247 x 277 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.
På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller smörgåsbord. I turistbroschyrer för norska fjordar eller holländska tulpanfält var bilderna svartvita. Färgfotografiet blev därför en sensation när det kom och i Sverige fick det sitt stora genombrott under 1950-talet.
Tack vare att chefsfotograf Sixten Sandell tidigt experimenterade med färgfotografiska tekniker, hörde man på Wezäta till färgfotografiets pionjärer inom svensk reklam. När företagen tävlade om att synas mest under rekordåren på femtiotalet blev Wezäta snabbt en av de viktigaste aktörerna i reklamsverige.
På Wezäta producerades reklamen för Saab, Marabou, Mazetti, SKF och många andra storföretag. De tidstypiska färg- och reklamfotografierna, från 1930-talet och fram till 1960-talet, låg länge bortglömda i företagets efterlämnade arkiv. Många kuvert med fotografier har nu sprättats för första gången på över femtio år för att här åter publiceras. Utifrån dessa fotografier, berättelser från studiopersonal och en introduktion till de färgfotografiska teknikernas utveckling, får vi här följa historien om hur den fotografiska reklamen i Sverige gick från svartvitt till färg.
Votum & Gullers Förlag 1 9789187283819 -
B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den dig...
Inbunden bok. Pyramid Communication. 2016. 289 sidor.
Gott skick. Finns namn och ngn enstaka understrykning.
Se mina andra annonser för samfrakt.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
Pyramid Communication 9789163799754 -
Älskade pryl! - Reklam- och prylhistoria för...
Häftad bok. Prisma. 2 uppl. 2004. 202 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9151841754
- Titel
- Älskade pryl!
- Författare
- Eriksson, Thomas
- Förlag
- Prisma
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 144 x 172 mm
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kom de in i våra hem och våra liv, alla våra vardagliga och kära prylar? Oumbärliga och självklara idag, men totalt okända för kanske 50 år sedan. Det fanns en tid när vi klarade oss utan plastpåsar, kaffebryggare, deodoranter, doftrenare, chips och utegrillar. Utan engångstrosor, mikrovågsugnar och hamburgerbarer. Idag självklara företeelser, en gång revolutionerande uppfinningar som skulle lanseras.
Älskade pryl! är modern svensk reklamhistoria. Här berättas om våra prylar utifrån reklamens lockande annonser, som blir en spegel av sin tid. Boken visar hur reklamen användes för att skapa nya behov och visa det rätta och moderna sättet att leva.
Älskade pryl! är oumbärlig läsning för alla som undrar när ketchupen lanserades, hur vi övertalades att vilja ha Barbiedockor och ishockeybilder, om glassarna var godare förr, hur människorna levde i en värld utan fruktyoghurt och hur det stereofoniska ljudet spreds över världen.
"En excellent blädderbok för alla prylsamlare och nostagiker"
Nordvästra Skånes Tidningar
"En rolig och lärorik nostalgitripp för alla som vill veta hur det egentligen var."
Radix
"Man läser till boken tar slut alldeles för fort. En perfekt present..."
Elle Interiör
Thomas Eriksson, själv ett barn av rekordåren, har tidigare skrivit om de svenskas neonskyltarna i boken Neon - Eldskrift i natten (1997). Första upplagan av Älskade pryl! utkom 1999.
Prisma 2 9151841754 -
Copy. : [valda skrifter ur svensk reklam 1960...
Inbunden bok. Stockholm : Atlantis. 1982. 142 sidor.
Gott skick. Reklam o design i 1960 - 70 tal, med representation av olika företag och branscher, från Ikea till Rolex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174862386
- Titel
- Copy. : [valda skrifter ur svensk reklam 1960-1980]
- Författare
- Falk, Lars - Lenskog, Torbjörn - Bengtsson, Lennart
- Förlag
- Stockholm : Atlantis
- Utgivningsår
- 1982
- Språk
- Svenska
Stockholm : Atlantis 9789174862386 -
Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter oc...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 192 sidor.
Gott skick. Skrivet med blyerts på några ställen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147077489
- Titel
- Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia
- Författare
- Carlsson, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 479 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar till att läsa och tolka språk, tilltal och uttryckssätt i media.
Läs mer
Den här boken bygger på den tidigare Bild och retorik i media av samma författare. I Visuell retorik får vi se hur visuella uttrycksmedel kan användas för att skapa identiteter och relationer. Den inspirerar och ger verktyg för att arbeta kreativt med nyhetsbilder, reklam, tv-underhållning och genusfrågor. Boken består av tre delar:
Bildanalys, bildspråk och visuella verktyg
Att tolka och läsa bilder i nyhetsrapportering, reklam och visuella media.
Medieretorik
Reklamens och journalistikens stilgrepp i ljuset av den klassiska och visuella retoriken. En modell för tv-analys presenteras med exempel från SVTs Melodifestivalfinal.
Förebilder, rolltagande och identitetsmarkörer
Hur reklam, tv och tidskrifter lanserar förebilder för livsstilar och könsroller. Om identitetsskapandets visuella markörer.
Visuell retorik riktar sig till Samhällsvetenskapsprogrammet och Medieprogrammet, i ämnen som svenska, mediekommunikation, mediekunskap, marknadsföring, fotografisk bild, samhällskunskap och estetisk verksamhet, liksom i ämnesintegrerade projekt kring medier, reklam och samhällsdebatter. Bokens modeller för analys och diskussion lämpar sig även för lärarutbildningar och på kurser i kommunikation och visuella medier på högskolan.
Om författarna
Anders Carlsson är lärare och journalist och undervisar i bildretorik och mediekommunikation på gymnasiet och högskolan.
Thomas Koppfeldt är professor i mediepedagogik på Dramatiska institutet och lektor i bild och visuell kultur på lärarutbildningen vid Konstfack.
Liber 1 9789147077489 -
Seendets språk : exempel från konst, reklam,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 179 sidor.
Hyggligt skick. Anteckningar och understrykningar med blyerts, samt hundöron på flera sidor i första halvan av boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042947
- Titel
- Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
- Författare
- Hansson, Hasse
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144042947 -
Marknadsretorik. En bok om reklam och konsten...
Inbunden bok. Åf-Sifu AB. 2001.
Gott skick. Inb, med skyddsomsl. 205 sid. Illustrerad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKÅf-Sifu AB -
Stå aldrig still! : Så kan du använda kommuni...
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 1:a uppl. 2013. 268 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Se innehåll inom parenteser på titel rutan där uppe! Omslaget sliten en aning på aknter. Pärm nästan som ny. Bladen som ny fast med två spår efter pytte små hundöron. 19 cm x 14,3 cm. 363 gram. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137141299
- Titel
- Stå aldrig still! : så kan du använda kommunikation och ledarskap för att driva framgångsrik förändring
- Författare
- Schlingmann, Per
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 191 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Per Schlingmann är en av de mest inflytelserika kommunikatörerna och profilerna inom svensk politik under senare år. Han är en av arkitekterna bakom Moderaternas framgångsrika förvandling till De nya moderaterna som bidrog till valsegrar 2006 och 2010. I Stå aldrig still! beskrivs förändringsarbetet samt hur människor, företag och organisationer kan besluta om, leda och kommunicera förändring.Några konkreta och inspirerande exempel på vad som krävs för att lyckas med förnyelse och positiv förändring är:- Var beredd att rubba dina cirklar.- Släpp historien och blicka framåt.- Lyssna till andra men också till din egen intuition.- Våga göra misstag, det är vägen till framgång.- Försök inte bli älskad av alla, däremot respekterad.- Ta fram din kreativitet och ha roligt!I boken utvecklar Per Schlingmann sina tankar kring förändringsarbete med utgångspunkt i sin unika erfarenhet. Han visar hur man kan använda kommunikation och retorik för att främja förändring. Mot bakgrund av de omvälvande förändringar som sker i samhället och ekonomin ger han initierade exempel från en rad olika branscher - och visar övertygande att förändring angår alla!
Bokförlaget Forum 1:a 9789137141299 -
MÖRDANDE REKLAM
Pocketbok. En bok för alla. 1993. 290 sidor.
Mycket gott skick. KVALITÉ ENLIGT BILD. NÅGOT GULNADE SIDOR.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9174487191
- Titel
- Mördande reklam
- Författare
- Sayers, Dorothy L. 1893-1957 - Bergvall, Sonja
- Förlag
- Stockholm : En bok för alla
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
En bok för alla 9174487191 -
Reklam och PR som ger effekt
Inbunden bok.
Gott skick. Liber. uppl.1:1. 2012. 236 s. mindre bruksslitage, något blyertsmärke i inlagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097180
- Titel
- Reklam och PR som ger effekt
- Författare
- Dahlqvist, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 602 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ger din kommunikation effekt?
Kommunikation är inte ett självändamål, utan ska utgå ifrån och bidra till företagets övergripande affärsmål. Företagets kommunikation ska skapa värden, den ska skapa lönsamhet. Men hur gör man – vad krävs för att
lyckas med sin kommunikation, vad krävs för att den ska få genomslag i praktiken?
Läs mer
Reklam och PR som ger effekt ger svaren. Det är en bok som visar hur man arbetar strukturerat med sitt varumärke och sin kommunikation – och hur man får konkret utdelning på sina kommunikationsinvesteringar.
Författarna presenterar en mängd verktyg, idéer och rekommendationer för hur man kan lyckas med en sådan integrerad kommunikation. Steg för steg lotsar de dig igenom hela den varumärkesbyggande processen: från intressentanalys och påverkansstrategi till betydelsen av kommunikationens utformning och hur olika påverkanskanaler kan utnyttjas. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikations- och varumärkesarbetet och hur man kan följa upp och mäta resultatet.
Information och slutsatser i boken bygger på aktuella svenska och internationella undersökningar. Den innehåller en mängd praktiska exempel och är rikt illustrerad. Som en röd tråd igenom hela boken löper ett case som praktiskt exemplifierar innehållet.
Reklam och PR som ger effekt är författarnas andra gemensamma bok om hur strukturerad kommunikation bidrar till att göra företag framgångsrika. Den förra boken, Reklameffekter, tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Ulf Dahlqvist är med sina 25 år i kommunikationsbranschen en av Sveriges mest erfarna varumärkeskonsulter. I dag är Ulf partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor.
Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över femton år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör och media. Han är i dag Market Research Manager på EyeTrackShop.
9789147097180 -
Effektiv reklam : i TV, Internet och andra me...
Inbunden bok. 2019.
Nära nyskick. Knappt märkbar intryckning på frontpärmen. (1cm).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460676
- Titel
- Effektiv reklam : i TV, Internet och andra medier
- Författare
- Franzén, Peer - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9186460676 -
Business to business : kampanjplanering, mark...
Häftad bok. Göteborg : IHM läromedel. 1 uppl. 1985. 261 sidor.
Gott skick. Boken är fin och utan anteckningar eller hundöron. Omslaget är något kantstött i hörnen (se bild).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460269
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 1 9186460269 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Häftad bok. Carlsson. 8 uppl. 2012. 319 sidor.
Nyskick. Använd som kurslitteratur. Mer eller mindre nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173315074
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.
Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.
Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Carlsson 8 9789173315074
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn