-
Första boken : 19 snabblektioner i reklam och...
Busienss books 1989. Inbunden kart. Mycket fint skick. Femte upplagan...Ägarsignerad........... /// Du kan lära dig hur Apple lägger upp sina reklamkampanjer,. Du får veta hur Jordan blir världsledande på tandborstar utan att lägga en krona på reklam. Oc läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9179705286
- Titel
- Första boken : 19 snabblektioner i reklam och marknadsföring
- Författare
- Jansson, Sten
- Förlag
- Särö : Business Books
- Språk
- Svenska
9179705286 -
Distributionsstrategier - kritiska val på kon...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2006. 280 sidor.
Mycket gott skick. ................... // Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher.Priset gäller för varje separat artikel i serie läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147077042
- Titel
- Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader
- Författare
- Parment, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.
Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.
Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Liber 1 9147077042 -
Marknadsundersökning : en handbok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.
Mycket gott skick. .............. // Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skrif läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055299
- Titel
- Marknadsundersökning : en handbok
- Författare
- Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 521 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag
Studentlitteratur AB 3 9789144055299 -
Marknadsorientering - myter och möjligheter
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 352 sidor.
Nära nyskick. Oläst......................// I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det m läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088928
- Titel
- Marknadsorientering - myter och möjligheter
- Författare
- Mattsson, Lars-Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 862 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag måste vara marknadsorienterade för att kunna växa och vara lönsamma!
Framgångsrik marknadsorientering kräver kunskaper om hur marknader förändras och fungerar. Det gäller att inte fastna i myter och vanföreställningar.
Läs mer
I denna unika bok, utgiven i samarbete med MTC, ger ledande svenska marknads- och marknadsföringsforskare, varav 19 professorer i företagsekonomi, sina synpunkter på marknadsorienteringens myter och möjligheter. De gör det med utgångspunkt i sin omfattande forskning om interaktion, relationer och marknadsnätverk.
I 18 kapitel behandlas hur marknadsorienteringen påverkas av bl.a. globalisering, informations- och produktionsteknologi, tjänsteutveckling, näringspolitik och relationen mellan samarbete och konkurrens. Boken ger en praktisk och teoretiskt grundad helhetsbild med många illustrativa företagsexempel. Den vänder sig i första hand till beslutsfattare i näringslivet, men är också lämplig som kurslitteratur.
Om författarna
Bakom boken står MTC, Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum tillsammans med 31 ledande svenska marknadsforskare. Bokens redaktör har varit professor Lars-Gunnar Mattsson.
Liber 1 9789147088928 -
Rivstart
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2014. 316 sidor.
Mycket gott skick. ............... // Boken innehåller allt praktiskt du behöver veta för att starta ett eget företag, men du kommer att få lära dig ännu mer om hur du ska börja tjäna pengar och lyfta från marken. Den här klassikern har kommit i nya upplagor varje år ända läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197452432
- Titel
- Rivstart
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är det smarta i boken:
Kom igång snabbt
Hur du skaffar kunder snabbt massor av konkreta tips.
Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna.
Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem.
Konsten att skriva oslagbara säljbrev.
Konsten att skriva säljande offerter.
Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra.
Hur du snabbt får igång ett nätverk.
Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer.
Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det.
Hur du säljer via telefonen.
Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
Hur du gör en startbudget för ett eget företag.
Bidrag du kan söka och hur du gör.
Var du skaffar pengarna att starta för.
Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer.
Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt.
Konsten att få betalt för en faktura även om kunden krånglar.
Bokföring enklare än du tror.
Bra saker med en ordnad bokföring.
Allt om skatter, F-skattsedlar och moms.
Två budgetar du behöver behärska.
Internet är nyckeln till framgång för 2000-talets nya företag
Varför det är bra för ditt företag med en hemsida.
Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag.
Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet.
Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro.
Hur du marknadsför din hemsida på och utanför Internet.
Praktiska saker
Affärsplan istället för kalldusch.
Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag.
Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer.
Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal.
Allt om tillstånd och försäkringar.
Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag.
Hur du planerar din marknadsföring effektivt.
Hur du gör en marknadsplan för en egen firma.
Starta enskild firma
Starta aktiebolag
Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp.
Och mycket mer på 316 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.
Så här säger läsarna:
Så här säger några läsare om boken:
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean
"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata
"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB
"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling
"Har verkligen fått mig att komma igång med framför allt min marknadsföring. En jätte bra bok!"
Tobias Karlsson, Perfect Training
"Den har peppat mig enormt mycket! Jag har fått bra tips på hur man jobbar med sin hemsida på ett klart och tydligt sätt samt hur man skriver effektiva säljbrev. Jag tycker hela tonen i boken är väldigt trevlig och naturlig och den skiljer sig mycket från andra böcker. Boken är personlig och det känns som att Stefan är min kompis som vill hjälpa just mig att lyckas med mitt företag! Tack!"
Louise Mebius, Inspiro Kommunikation
"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation
"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård
"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB
"Den här boken är min bibel. Den var ovärderlig innan och under tiden jag drog igång mitt företag. Jag måste snart köpa ett nytt ex, den jag har är en aning sönderläst vid det här laget...
Rekommenderas varmt."
Jackie Pihl, Ink Madness - Tattoo Removal
"Detta var boken som fick mig att våga starta eget. Superbra konkreta tips och hjälp att undvika fallgropar i början"
Daniel Eliasson, Webb & Sånt
"Det är en toppenbok som jag ofta rekommenderar mina bokföringskunder. De får lättare att förstå vad jag pratar om efter att ha läst den. Jag skulle vilja diskutera med dig Stefan om att använda den som kursmaterial i ett ev Starta-eget-seminarieum i höst."
Monica Zetterlund, Tre Grenar
"Lättförståelig kunskap om ämnen som kan kännas tunga och motiga. Värdefulla tips."
Nikken oberoende distributör
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man kan förvekliga sina drömmar."
AROS Mögelteknik
"Att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för dem som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga."
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Bra, enkel och konkret skriven bok med många användbara tips och peptalk"
Zornitsa Salman, Scrapparazzi
"Den gav mig en massa nya idéer på hur jag ska jobba med befintliga kunder & hur skaffa nya kunder, vara lite "fräckare" än jag annars har varit, den gav mig uppslag till nya affärsidéer. Jag hade den som kvällslitteratur och det var inte särskilt begåvat då huvudet var så fullt med idéer när jag skulle släcka att det inte blev särskilt mycket sömn!"
Maria Frisinger, Frieko
"Ger suveränt mycket ideer och kunskap som jag skulle haft redan när jag startade företaget för 20 år sedan"
Lars Jarl, Mellby Miljöteknik ATC AB
"Rivstart har hjälpt mig att verkligen förstå grundprinciperna och inspirerar att komma igång med företagandet"
PerOlof Clifford Johansson, Näringsliv1 Umeå AB - BOiSOl
"Som nystartad företagare har boken varit enorm bra start"
Viktoria Månström, AnnaViktoria
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man n förveklkliga sina drömmar"
Marie Källström, AROS Mögelteknik
"Boken har hjälpt mig att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för de som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga"
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Boken är "en spark i rumpan" som gör att jag (en trött småbarnsmamma) kastar mig in i livet som egenföretagare med liv och lust och med förtroendet att lyckas"
Ulrika Alenfelt , Alenfelt Consulting - Arbetsglädje
"Rivstart har hjälpt mig att gå från total novis till att kunna driva mitt företag"
Eva Milger, Mileva Coaching
"Boken hjälper mig att förstå och tro på att det går att göra verklighet av mina idéer. Men att det kräver vilja och massor av planering och hårt jobb. Tycker att boken är bra. Den är positiv, ärlig och fylld med massor av kreativa tips"
Robert Damberg, Järfälla
"Vissa saker som jag inte tänkt på innan togs upp och det gjorde att man fick en lite annan infallsvinkel på några problem. Dessutom gillade jag delen med förslag på olika affärsidéer och fick där en inblick i att det egentligen går att syssla med vad som helst ;-) och ändå få en lönsamhet i det hela"
Daniel Pettersson, Kungälv
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9197452432 -
Affärer med tankens hastighet
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1999. 440 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. SKyddsomslaget lite riss i kanter...................... // BIll Gates, informationsålderns kanske främsta förgrundsgestlat. behöver knappast någon närmare presentation. I sin nya bok visar denne moderne visionär ur den alltmer förfinade tekniken kan hjäl läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384954
- Titel
- Affärer med tankens hastighet
- Författare
- Bill Gates
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 440 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 159 x 226 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
Telegram Bokförlag 1 9177384954 -
Organisationsteori
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2001. 440 sidor.
Mycket gott skick. .............. // Denna introducerande bok i organisationsteori har som sin utgångspunkt tre olika perspektiv; det modernistiska, det symboliskt-tolkande och det postmoderna. Författaren vill visa hur en användning av dessa olika perspektiv kan bidra til läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144021283
- Titel
- Organisationsteori : Moderna, symboliska och postmoderna perspektiv
- Författare
- Mary Jo Hatch - Ann Faulkner - Peter Maguire
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 440 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 650 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 2 9144021283 -
Fisk 2 : håll visionen vid liv
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2003. 138 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Överstruket pris på försättsblad.................// Hur gör man för att inte åter hamna i gamla spår efter en positiv förändring eller omorganisering? Hur gör man för att behålla det som är bra och roligt på jobbet? FISK 2 är en uppföljare och fortsättnin läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177386388
- Titel
- Fisk 2 : håll visionen vid liv
- Författare
- Stephen m.fl Lundin
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 138 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 328 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör man för att inte åter hamna i gamla spår efter en positiv förändring eller omorganisering? Hur gör man för att behålla det som är bra och roligt på jobbet? FISK 2 är en uppföljare och fortsättningsbok till FISK!
Med enkla exempel och konkreta tips och råd ger författaren oss hjälp att upprätthålla den goda förändringen och förbättra oss själva så att vi får det bättre på jobbet. Något både anställda, kunder och inte minst företaget tjänar på.
Telegram Bokförlag 1 9177386388 -
Utvecklingskraften i nätverk : Om lärande mel...
Häftad bok. Santérus Förlag. 1 uppl. 2001. 180 sidor.
Nära nyskick. OLÄST..................... // Den här arbetsboken är ett arbetsinstrument som hör ihop med huvudboke n Utvecklingskraften i nätverk. Arbetsboken är tänkt att användas i di alog mellan en samordnare och deltagare i utvecklingsinriktade nätverk . Den ger e läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189449215
- Titel
- Utvecklingskraften i nätverk : Om lärande mellan företag
- Författare
- Svensson, Lennart
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 154 x 223 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag ställs inför allt starkare krav på utveckling. De små företagen kan ha svårigheter att möta kraven på snabb anpassning. Vad kan de göra? En lösning som vinner mer och mer mark är samarbete i nätverksform. Är det en effektiv metod för utveckling eller är det bara en trend? Den svenska ekonomin börjar på nytt gå på tomgång med varsel och uppsägningar som följd. Många stora företag har problem med lönsamhet och framförallt med utvecklingsarbetet. De små företagen visar sig dock vara mer vitala, flexibla och påhittiga. Men hur ska de små företagen kunna utvecklas, växa och klara alla nya krav från marknaden? Vad krävs i form av stöd och stimulans utifrån? Kan det offentliga systemet fungerar på ett sådant stödjande sätt? Hur ska mötet myndighet och marknad se ut? Denna bok visar hur stöd till småföretag kan se ut och hur myndigheter kan samverka med företag på ett jämlikt sätt på företagens villkor. Lösningen är den enkla men självklara företagen hjälper varandra att utvecklas! Nätverk är en lämplig form för detta. Samarbetet i ett nätverk är informellt och medverkan frivillig. Det är dock ingen lätt uppgift att få konkurrenter att samarbete och lära av varandra. Boken handlar om hur ett utvecklingsinriktat lärande i 14 nätverk kan se ut och vilka effekter det kan få för de medverkande företagen. Studien har finansierats av Växtkraft Mål 4 och genomförts av APeL, ett FoU-centrum för ArbetsPlatsLärande i Lindeberg.
Santérus Förlag 1 9189449215 -
Getingboet : om ledarskap, team och personlig...
Inbunden bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 1998. 229 sidor.
Nära nyskick. Oläst....................... // samband med att Catharina Nasenius bok Vardagens dramatil utkommit i ny upplaga erbjuder vi även hennes tidigare bok Getingboet, utgiven på Rabén Prisma. Boken kan sägas vara en vidareutveckling och iscensättning av teori läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9151833549
- Titel
- Getingboet : om ledarskap, team och personlig utveckling
- Författare
- Catharina Nasenius
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 0 x 220 mm
- Vikt
- 419 g
- Språk
- Svenska
Norstedts Akademiska Förlag 1 9151833549 -
Burnout Från stress och utbrändhet till den g...
Inbunden bok. Ekerlids. 2 uppl. 2001. 217 sidor.
Nyskick. OLÄST................... // Stress och utbrändhet har utvecklats till en nationell angelägenhet genom det lidande det skapat och de kostnader problemet fört med sig. Bakom denna stress- och utbrändhetsepidemi ligger en internationell utveckling som fortp läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189617169
- Titel
- Burnout Från stress och utbrändhet till den goda organisationen
- Författare
- Mart Jürisoo
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 141 x 215 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
Ekerlids 2 9189617169 -
Ung och chef : en praktisk handbok för nybliv...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 148 sidor.
Nära nyskick. Verkar oläst........................... // Det är en stor känsla av glädje och stolthet att första gången bli erbjuden ett chefsjobb. Tacksamt tar du emot högre lön, bättre position, större möjlighet till inflytande och roligare arbetsuppgifter. Men snar läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170052921
- Titel
- Ung och chef : en praktisk handbok för nyblivna unga chefer och deras äldre medarbetare
- Författare
- Kinding, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 263 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9170052921 -
Effektivare chef
Inbunden bok. Liber-Hermods. 1 uppl. 1994. 168 sidor.
Nära nyskick. ..Bättre Ledarskap..........Är kraven på din funktion oklara? Änskar du att dygnet hade fler timmar? Eller att din enhet var mer självgående så att du slapp hantera alla detaljfrågor? Här är ett redskap för dig med garanterat resultat. -----IN … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123012706
- Titel
- Effektivare chef
- Författare
- Selin, Gunnar
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Liber-Hermods 1 9123012706 -
Från nöjda kunder till glödande fans
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 133 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst......................... // Här får vi träffa den nyanställde distriktschefen som våndas svårligen inför sin uppgift. VDs krav på kundservice har visat sig vara något utöver det vanliga.
Hjälpen kommer från Charlie, en god fe(!), som inviger hon läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177383729
- Titel
- Från nöjda kunder till glödande fans
- Författare
- Kenneth Blanchard
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 216 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här får vi träffa den nyanställde distriktschefen som våndas svårligen inför sin uppgift. VDs krav på kundservice har visat sig vara något utöver det vanliga.
Hjälpen kommer från Charlie, en god fe(!), som inviger honom i de tre hemligheterna som gör nöjda kunder till glödande fans. Författarna går igenom det komplexa begreppet kundvård. De skalar bort allt utom den viktiga kärnan och presenterar grundläggande sanningar i en enkel, lättillgänglig och underhållande form.
Boken må vara lättläst och rolig - men dess budskap är i högsta grad allvarligt. Och viktigt!
Telegram Bokförlag 1 9177383729 -
Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 93 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. SIngerad av författaren "Food for thought" Martin.......... känns oläst................. // Den person som får VD-posten har en ny, fräsch syn på ledarskap - och inte minst på mitivation. Hans något förvånande budskap är att han inte tänker motivera sina läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177383524
- Titel
- Myten om moroten - En ny syn på ledarskap och motivation
- Författare
- Stefan Boethius
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 93 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 216 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 265 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Det var en gång ett företag som sökte en ny VD." Så börjar Myten om moroten. Den person som får VD-posten har en ny, fräsch syn på ledarskap - och inte minst på motivation. Hans något förvånande budskap är att han inte tänker motivera sina medarbetare. Däremot vill han skapa förutsättningar för att de ska hitta sin egen, inre motivation. Han talar också om vilka förväntningar han har på personalen och vilka förväntningar den kan ha på honom.
Boken är uppbyggd kring mötet mellan den nye chefen och personalen. Och det blir en kommunikation i båda riktningarna. De anställda luftar sina tvivel och får handfasta svar på sina frågor. Företagets VD förmedlar författarnas syn på mening och motivation i arbetet - något som gagnar såväl effektivitet som livsglädje.
Telegram Bokförlag 1 9177383524 -
Mer än en motorcykel - ledarskapet som gjorde...
Brain Books 2001. Inbunden med skyddsomslag. Mycket fint skick..................... // Denna internationellt uppmärksammade bok handlar om förvandlingen av Harley-Davidson. Namnet är magiskt, inte bara i motorcykelkretsar, men under 1980-talet hotades det läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189250494
- Titel
- Mer än en motorcykel : ledarskapsresan vid Harley-Davidson
- Författare
- Rich Teerlink
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I slutet av 1980-talet började Rich Teerlink, dåvarande Vd för Harley Davidson, och Lee Ozley, organisationskonsult, att förändra ledningsstrukturen inom Harley Davidson. Bolaget hade haft svårigheter under ett par decennier och inte klarat konkurrensen från Japan. De rev hierarkin inom företaget och lät alla anställda vara delaktiga i besluten. Resultatet är redan legendariskt. Boken skildrar både framgångarna och motgångarna under denna resa
9189250494 -
En gränslös europeisk arbetsmarknad? : Europa...
Santérus förlag 2006. Inbunden med skyddsomslag. Mycket fint skick. Oläst..Hanteringsrepor på skyddsomslaget............ // Genom den så kallade Lissabonstrategin har EU föresatt sig att bli världens ledande ekonomi före år 2010. Avgörande för EU:s möjli läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189449862
- Titel
- En gränslös europeisk arbetsmarknad?
- Författare
- Gustavsson, Sverker - Oxelheim, Lars - Wahl, Nils
- Förlag
- Santérus Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 430 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Genom den så kallade Lissabonstrategin har EU föresatt sig att bli världens ledande ekonomi före år 2010. Avgörande för EU:s möjligheter att nå detta mål är att fler människor kommer i arbete. En viktig åtgärd för att öka sysselsättningen i Europa är, enligt många bedömare, att göra den europeiska arbetsmarknaden mer gränslös, både genom att undanröja kvarvarande inre gränser och öppna upp de yttre. EU:s arbete med att öka öppenheten försvåras dock av medlemsländernas olika historiska traditioner och av den oro som finns hos många medborgare för hur öppnare gränser ska påverka deras välfärd.
I denna bok diskuteras olika aspekter av visionen om en gränslös europeisk arbetsmarknad. Är det praktiskt möjligt att skapa en arbetsmarknad utan gränser i Europa? Är en sådan arbetsmarknad önskvärd och hur bör den i så fall utformas? Behöver den inre marknaden kompletteras med utomeuropeisk invandring för att uppnå Lissabonstrategins mål?
I den nionde årgången av Europaperspektiv presenteras nio bidrag av forskare inom juridik, statsvetenskap och ekonomiska ämnen, som utifrån olika angreppsätt belyser frågan i vilken utsträckning en gränslös europeisk arbetsmarknad är möjlig och önskvärd.
9789189449862 -
Gamla gudar och dagens chefer
Svenska Dagbladet 1987. Inbunden i mycket fint skick. Skyddsomslag i fint skick, lite riss i överkant.......... /// VIlken gud styr oss i vårt dagliga arbete? Zeus, den nynamiska entreprenören som regerar sitt rike genom snabba och enväldiga beslut... Apo läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917738136X
- Titel
- Gamla gudar och dagens chefer
- Författare
- Handy, Charles Brian - Dahlberg, Erik - Jacobsson, Gunnie - Svenska dagbladet
- Förlag
- Stockholm : Svenska dagbladet
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
917738136X -
Sluta ro börja styra : Förvandla den offentli...
Hjalmarsson & Högberg 2014. Inbunden med skyddsomslag.
Nyskick. Oläst.......Andra upplagan. Första tryckningen............... // Författarna visar på ett utmärkt sätt att offentliga sektorn inte behöver vara ofantlig. De förtroendevalda skall ägna sig åt att regera, dvs styra , inte åt att producera tjänster, dvs ro. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172241831
- Titel
- Sluta ro - börja styra! : förvandla den offentliga sektorn
- Författare
- David Osborne - Ted Gaebler
- Förlag
- Hjalmarson & Högberg Bokförlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 283 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 225 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 585 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Originalets titel Reinventing Government innehåller en dubbeltydighet som är svår att fånga i det svenska språket. Ordet government kommer från grekiskan och betyder styra. Men det betyder också de som styr, dvs regeringen, landstinget och kommunfullmäktige offentliga sektorn.
Författarna visar på ett utmärkt sätt att offentliga sektorn inte behöver vara ofantlig. De förtroendevalda skall ägna sig åt att regera, dvs styra , inte åt att producera tjänster, dvs ro.
Det är möjligt att genom inom den offentliga sektorn utnyttja de inneboende krafterna i entreprenörskapet och i den fria marknaden. Författarna visar hur dessa krafter redan påbörjat förvandlingen av det amerikanska samhället. Förändringar inom skola, barnomsorg, socialtjänst där nyföretagaranda och uppfinningsrikedom gjort att allmänheten fått bättre offentliga verksamheter till lägre kostnader. Att sänka skatterna och samtidigt förbättra servicen är till synes en omöjlighet. Men författarna visar att det är fullt möjligt.
Boken är opolitisk på så vis att den handlar inte om vad som skall göras utan hur det skall göras. Det här är en utmärkt handbok för politiker från alla partier och för de som arbetar inom den offentliga sektorn. Men det är också en bok för den allmänhet som vill påverka vår gemensamma sektor. En bok som värnar om en stark offentlig sektor och som förhoppningsvis kan bidra till att lösa de till synens olösliga problem vi står inför.
9789172241831 -
Kränkning, diskriminering eller bara skitprat...
Häftad bok.
Frick publishing 2015. Häftad. Mycket fint skick/nyskick.............. // Kränkningar kan uppstå i många situationer. Exempelvis att läraren kränker elever, att omsorgspersonal kränker vårdtagare eller att vi blir kränkta på olika sociala medier.
I arb läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198123821
- Titel
- Kränkning, diskriminering eller bara skitprat? : vägledning för chefer och skyddsombud
- Författare
- Frick, Georg
- Förlag
- Frick publishing
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kränkningar kan uppstå i många situationer. Exempelvis att läraren kränker elever, att omsorgspersonal kränker vårdtagare eller att vi blir kränkta på olika sociala medier.
I arbetslivet upplever många chefer och skyddsombud att det är svårt att dra gränsen mellan kränkning och arbetsledning. Vågar chefer agera som en tydlig arbetsgivare eller leder det till kränkande behandling? Hur ska skyddsombudet agera i dessa frågor? När är det frågan om en psykologisk kränkning och en systematisk arbetsrättslig kränkning? Vad finns det för skillnader och likheter mellan kräkning utifrån arbetsmiljölagstiftningen, och trakasserier utifrån diskrimineringslagstiftningen? Eller är det bara skitprat på arbetsplatsen?
Detta är en enkel och konkret vägledning för chefer och skyddsombud. Den innehåller beskrivningar av olika dilemman och case, gällande lagstiftning och rättsfall. Boken innehåller även checklistor för chefer och skyddsombud.
Författare är Georg Frick och Sofia Norberg.
Georg Frick är specialist på praktisk arbetsrätt och har mångårig erfarenhet som förhandlare, rådgivare och arbetsgivarkonsult. Han har tidigare skrivit flera böcker om arbetsrätt, lönesättning och medarbetarsamtal. Bland annat Arbetsrätt - handbok för chefer, Lönesamtal - handbok för chefer, Medarbetarsamtal - handbok för chefer.
Sofia Norberg är civilingenjören som blev chefsutvecklare i egen regi. Hon har mångårig erfarenhet av utbildning och rådgivning till chefer och ledare på alla nivåer. Sofia är verksam inom både näringslivet och den offentliga sektorn. Hon har bland annat skrivit böckerna Våga Chefa och Medarbetarsamtal - handbok för chefer.
9789198123821 -
Organisation och ledarskap : Styr rätt i en n...
Häftad bok.
Liber 2000. Häftad. Bra skick. .......Faktabok. Fjärde upplagan..... // Handlar om hur moderna organsiationer kan skapa stora saker, med och genom sina medarbetare, i strävan mot mål som kan vara vinst i ett företag, god utbildning i en skila, kvalificera läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147044152
- Titel
- Organisation och ledarskap Fakta- styr rätt
- Författare
- Nilsson, Nils
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 594 g
- Språk
- Svenska
9147044152 -
Great by Choice : Hur några företag blomstrar...
Bookhouse 2011. Inbunden med skyddsomslag.
Nyskick. Oläst. .......... // Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans ko läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388758
- Titel
- Great by Choice : hur några företag blomstrar trots osäkerhet, kaos och (o)tu
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 164 x 234 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tio år efter att han skrev Good to Great ställer Jim Collins frågan: "Varför blomstrar några bolag under förhållanden präglade av osäkerhet, ja till och med kaos, när andra inte gör det?" I Great by Choice, lägger Collins och hans kollega Morten T. Hansen fast principerna för att bygga verkligt enastående bolag i tider som är oförutsägbara, tumultartade och snabbrörliga.
Den nya boken skiljer sig från Collins tidigare genom sitt fokus på de slags instabila miljöer som dagens ledare står inför. De företag som valts ut för studien har minst 10 gånger bättre resultat än jämförelseföretagen trots svåra tider. Därför kallas de 10-gångersföretag i boken. Och deras framgång har inget med tur att göra. Det handlar snarare om disciplin och därmed gedigna förberedelser och att hålla sig till uppgjorda planer.
Som Collins berättar i sin bok nådde Amundsen Sydpolen mer än en månad före Scott mycket tack vare sina omsorgsfulla förberedelser där han försökte förutse allt som kunde gå snett. Amundsen lärde sig t.ex. att hundar var de bästa dragarna de svettas som bekant inte och har därför bättre förutsättningar att klara extrem kyla. Scotts hästar blev fuktiga av ansträngningarna och frös så småningom ihjäl, och hans manskap fick då dra slädarna. Amundsen höll sig till sin plan att vandra c:a 30 km om dagen och därefter slå läger för att vila. Däremot drev Scott på extra mycket de dagar när solen sken och det var vindstilla, med följd att hans manskap blev uttröttat och inte orkade ge sig ut de dagar det blåste intensivt.
Amundsen kom tillbaka till basen precis på dagen medan Scott och hans manskap dukade under för svält och kyla bara ett kort stycke från ett av sina stora förråd.
Parallellen med företag och företagsledare är uppenbar. De disciplinerade klarar sig utmärkt det är ju en tes som också upprätthölls av Jim Collins i Good to Great.
Jim Collins:
Professor Jim Collins är författare till sex böcker, bland dem Good to Great, Built to Last och How the Mighty Fall, som har sålt i mer än 10 miljoner exemplar tre riktiga rekordsäljare. Jim började sin forsknings- och undervisningsbana på Stanford Graduate School of Business, där han fick priset som den bäste läraren 1992. Han driver nu ett management laboratorium i Boulder, Colorado.
Morten T Hansen:
Morten T. Hansen är professor i Management vid University of California, Berkeley (School of Information), och vid INSEAD. Morten har skrivit boken Collaboration, var tidigare professor vid Harvard Business School, och är PhD från Stanford Graduate School of Business, där han var en Fulbright stipendiat. Professor Hansen stammar från Norge.
9789189388758 -
Lean : Gör avvikelser till framgång
Pard Development 2009. Inbunden kartonage. Mycket bra skick/Nyskick.............. // Boken vänder sig såväl till leanutövare som söker fördjupning som till beslutsfattare som står inför beslutet att välja en väg mot lean. Den andra upplagan är komplettera läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163327964
- Titel
- Lean : gör avvikelser till framgång
- Författare
- Per Petersson - Ola Johansson - Martin Broman - Dan Blücher - Henric Alsterman
- Förlag
- Part Media
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lean – Gör avvikelser till framgång! ger en fördjupad förståelse för Lean utifrån ett västerländskt perspektiv. Boken förklarar de mest centrala delarna i Lean med målet att flytta fokus från lösryckt metodanvändning till det som Lean egentligen handlar om – att upptäcka och eliminera slöseri.
I 2:a upplagan är boken bland annat kompletterad med en mängd nya exempel från tillverkning, administration, service & tjänster och sjukvård.
I boken betonas varför snarare än hur. Att organisationen förstår de bakomliggande resonemangen är A och O för långsiktig framgång med Lean. Förståelsen är nödvändig för att konsekvent kunna välja rätt förbättringsåtgärder utifrån den egna verksamhetens unika förutsättningar.
Boken vänder sig såväl till Lean-utövare som söker fördjupning som till beslutsfattare som står inför beslutet att välja en väg mot Lean. Den lämpar sig dessutom som studiematerial för studerande vid universitet, högskolor etc.
Recensioner
”Oavsett om man läser denna bok för att orientera sig om lean eller för att fördjupa sig i ämnet fungerar den alldeles utmärkt. Författarna har på ett enkelt och tydligt sätt beskrivit såväl principer och metodik inom lean där bra exempel från olika branscher och företag visar hur man kan göra och tänka. Att boken dessutom är lättläst, har bra illustrationer och skapar lust till förbättring gör den till en av de allra bästa i ämnet som jag läst.”
Ulf Johansson
Produktionschef Ericsson Boråsenheten
”Äntligen en läsvärd bok på svenska om Lean! Stort tack! Den var både välfylld med fakta, lättläst och på sina håll till och med underhållande. Den lilla tid som det tog att läsa den fylldes till bredden av värde - en värdeskapande aktivitet med ytterst lite slöseri, precis som vi vill ha det!”
Maria Viidas
Kvalitetsansvarig, Vara kommun
"Den bästa boken om Lean jag läst, den förklarar tänket, principerna och sambanden på ett föredömligt enkelt sätt. Boken ger också konkret vägledning i konsten att komma igång och åstadkomma de första synliga resultaten."
Hans Jeppsson
Lean-konsult
”Se avvikelser som potentialer. Författarna har, på ett enkelt och pedagogiskt sätt, lyckats visa på varför man skall se avvikelser som potentialer och använda dem i sitt kontinuerliga förbättringsarbete och skapa framgång. Boken vänder sig både till praktiker så väl som till studenter.”
Ola Hultqrantz
Chalmers, Avdelningen för logistik
"Detta är en väl balanserad, mycket visuell bok utan slöseri. Det märks att författarna förstår lean på djupet och dom lyckas förklara det på ett enkelt sätt. Till skillnad mot andra leanböcker går denna inte onödigt djupt in i lean-metoderna. Boken beskriver metoderna men fokuserar framförallt på hur metoderna tillsammans med ett antal principer hänger ihop i ett system. Kanon!"
Fredrik Allard
VD, Scania Production Zwolle B.V.
”Lean börjar nu införas i sjukvården, men ett dilemma är att lean många gånger tros vara en förbättringsmetod. Lovvärda införanden strandar för att man inte har insett vidden av systemtänkandet och de bakomliggande principerna. Den här boken är efterlängtad – den visar på ett utomordentligt sätt lean som ett komplett förhållningssätt. Den beskriver både pedagogiskt och praktiskt de så avgörande grundstrukturerna i lean, som förbisetts av många andra böcker i ämnet. Boken är dessutom imponerande effektiv – samtidigt som den är lättläst har den ett kunskapsdjup som gör att man förstår nya aspekter varje gång man går tillbaka till den (vilket kännetecknar en riktigt god bok). Läs den med glädje och tänk djupt!”
Magnus Lord
Strategichef, Universitetssjukhuset i Lund
9789163327964 -
Sanningen om utbrändhet : Hur jobbet förorsak...
Natur och Kultur 1999. Inbunden kartonage.
Nyskick. Oläst................ // I denna annorlunda och viktiga bok avslöjas den vanliga myten att det är den anställde som lider av utbrändhet som själv är orsaken till sin trötthet, ilska och frustration. I Sanningen om utbrändhet visas tydligt att ansvaret of läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127071154
- Titel
- Sanningen om utbrändhet : Hur jobbet förorsakar personlig stress och vad man kan göra åt det
- Författare
- Christina Maslach - Michael P Leiter
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 432 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Christina Maslachs förra bok, Utbränd, handlade om utbrändhet i vård- och serviceyrken, där fenomenet länge varit ett allvarligt problem. Idag är det ett växande problem inom allt fler andra yrken. Orsakerna till detta är dagens kärvare ekonomiska klimat med företagsnedskärningar, omorganisationer och krav på ökad effektivitet. Upplevelser av utbrändhet är så vanliga i arbetslivet idag att man närmast kan tala om en epidemi. Anställda på alla nivåer, tjänstemän såväl som kollektivanställda, känner sig sönderstressade, osäkra, missförstådda, underskattade och alienerade på sina arbetsplatser. Vad kan man då göra för att motverka detta?
I denna annorlunda och viktiga bok avslöjas den vanliga myten att det är den anställde som lider av utbrändhet som själv är orsaken till sin trötthet, ilska och frustration. I Sanningen om utbrändhet visas tydligt att ansvaret oftast ligger i själva organisationen. Utbrändhet är ett symtom på betydande brister i organisationens sätt att fungera och säger mer om arbetsplatsen än om de anställda. Boken vänder sig såväl till anställda som till chefer och företagsledare och visar hur man kan beskriva, förutsäga och avhjälpa problemet med utbrändhet. Här presenteras olika förslag till strategier för kampen mot företagens underliggande problem som ju ofta är den verkliga orsaken till utbrändhet. De organisationsförändringar som behövs kommer inte bara att avhjälpa det här problemet utan också att medföra ökad lönsamhet. Det är ju endast engagerade och hängivna anställda som fungerar bra och är produktiva på lång sikt.
Översättning Marika Hagelthorn
Christina Maslach är professor i psykologi vid University of California, Berkeley. Hon har konstruerat det mycket använda psykologiska testet The Maslach Burnout Inventory. 1985 kom hennes bok Utbränd: en bok om omsorgens pris (Natur och Kultur).
Michael P Leiter är dekanus vid fakulteten för teoretisk och tillämpad vetenskap och professor i psykologi vid Acadia University, Nova Scotia, Kanada.
Båda författarna är ledande namn inom forskningen kring utbrändhet.
9127071154 -
Bästsäljaren : Handbok i marknadsföring för b...
ISBN 9163049414
Tidningsutgivarna 1996. Inbunden kartonage. Mycket fint skick.......... // Den här boken är skriven för dig som bedriver affärsverksamhet på den lokala marknaden. "Bästsäljaren" handlar om marknadsföring i praktisk mening. Här får du en arbetsmodell för d läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9163049414 -
Stråhattar & batterier - En bok om kvinnors e...
Tillväxtverket 2011.
Nyskick. Oläst........... // Svenskt näringsliv är fyllt av starka kvinnor - både historiskt och i nutid. Bredden på deras företagande är stor. De har utvecklat stråhattar i för sin tid moderna fabriker, startat skolor och utvecklat nästa generations batterier. T läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197703956
- Titel
- Stråhattar & batterier : en bok om kvinnors entreprenörskap då och nu
- Författare
- Beck-Friis, Ulrika - Sverige. Tillväxtverket - Centrum för näringslivshistoria
- Förlag
- Stockholm : Tillväxtverket : Centrum för näringslivshistoria
- Språk
- Svenska
9789197703956 -
Prat från 9 till 5: Om kvinnors och mäns samt...
W&W 1995. Inbunden med skyddsomslag. Mycket fint skick.
Nyskick. ......... // Tycker dina kolleger att du är aggressiv och överlägsen?
Tycker du att du blivit förbigången vid befordran?
Tycker du att ingen märker att du löser problem och hindrar kriser?
Prat från nio till fem visar att det inte alltid är vad du säg läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146167846
- Titel
- Prat från 9 till 5 : om kvinnors och mäns samtalsstilar på jobbet
- Författare
- Tannen, Deborah - Unnerstad, Boel
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9146167846 -
Klicka på trenden
Trevi 1996. Inbunden med skyddsomslag. Mycket fint skick...... 16 trender - för livet, för arbetet, för företaget...........// Klicka på trenden är den efterlängtade fortsättningen på Popcornrapporten, är en bekräftelse på hur de tio trender som lanserade läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171611215
- Titel
- Klicka på trenden
- Författare
- Popcorn, Faith - Marigold, Lys - Eklöf, Margareta
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 158 x 229 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 766 g
- Språk
- Svenska
9171611215 -
Känslans intelligens och arbetet: Emotionell...
W&W 1999. Inbunden med skyddsomslag. Mycket fint skick. Oläst............ /// Daniel Goleman myntade begreppet emotionell intelligens i sin internationella bästsäljare Känslans intelligens (1997). Nu återkommer han med en bok som pekar på den emotionella läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146175369
- Titel
- Känslans intelligens och arbetet : emotionell intelligens och social kompetens i arbetslivet
- Författare
- Goleman, Daniel - Skeppholm, Lars Olov
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
9146175369 -
Guldfisk eller sardin? Hur man ökar omställni...
Inbunden bok.
Ekerlids förlag 2005. Inbunden i nyskick, oläst bok.../ 189 s. Inbunden. 19,5x16cm. 385 gram. ...... /// Förändringar har oförtjänt dåligt rykte, hävdar Liza Rudolfsson, men vi kan skapa organisationer som mår bra av förändringar i stället för att tröt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189617487
- Titel
- Guldfisk eller sardin? Hur man ökar omställningsförmågan i företag och orga
- Författare
- Rudolfsson, Liza
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 197 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Rudolfsson, Liza
9189617487
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn