-
A Quiet Violence - view from a Bangladesh vil...
Gott skick. Namn märkt med bläck och lite solblekt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780862321727
- Titel
- A quiet violence : view from a Bangladesh village
- Författare
- Hartmann, Betsy - Boyce, James K.
- Förlag
- London : Zed ; San Francisco : Inst. for food and development policy
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- English
9780862321727 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147061518
- Titel
- Vinnande konkurrensstrategier - grunder och tillämpningar
- Författare
- Liljedahl, Ove
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 639 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok för dig som är företagsledare och snabbt och överskådligt behöver vitalisera dina strategiska kunskaper. Du har tröttnat på att följa strömmen, vill ge upp den kollektiva slätstrukenheten och bli marknadsledare. Du vill positionera företaget bättre inför framtiden och söker en metod.
Läs mer
Det här är en bok för dig som är företagsledare och snabbt och överskådligt behöver vitalisera dina strategiska kunskaper. Du har tröttnat på att följa strömmen, vill ge upp den kollektiva slätstrukenheten och bli marknadsledare. Du vill positionera företaget bättre inför framtiden och söker en metod.
Författaren reder ut de strategiska begreppen och formar en struktur för den strategiska processen som du kommer att finna tilltalande. En och annan aha-upplevelse får du på köpet.
Innehållet i boken bygger bland annat på författarens strategiföreläsningar vid Marknadsinstitutet i Stockholm. Boken riktar sig därför också till dig som är student och som behöver en översikt över ämnet. Kanske räcker den som grund att stå på, eller så är den det första steget innan du sätter tänderna i de "stora" författarna som Porter och Kotler.
Ove Liljedahl är förändringskonsult med inriktning på affärsstrategi och förändringsprocesser.
9789147061518 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789139109518
- Titel
- Regelsamling i marknadsrätt
- Författare
- Carl Anders Svensson - Anders Stenlund - Thomas Carlén Wendels - Torsten Brink - Lars-Erik Ström
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 475 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 869 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!
Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också
Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,
Upphovsrättslagen,
Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,
Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,
Radio- och TV-lagen,
Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,
Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,
Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,
Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,
Den köprättsliga lagstiftningen,
Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,
Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,
Lag om skydd för företagshemligheter,
Könsdiskriminerande reklam,
Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.
Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.
Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
9789139109518
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn