-
Delivering happiness : a path to profits, pas...
Pocketbok. New York : Grand Central Publishing. 2011.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781455508907
- Titel
- Delivering happiness : a path to profits, passion, and purpose
- Författare
- Hsieh, Tony
- Förlag
- New York : Grand Central Publishing
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
New York : Grand Central Publishing 9781455508907 -
Kubik A - Företagande i flera dimensioner Fak...
Inbunden bok. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2009.
Mycket gott skick. Gallrat ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140664983
- Titel
- Kubik A - Faktabok 2:a uppl
- Författare
- Lena Dahlstedt - Marianne Hellström - Birgitta Lundman - Lars Oké - Lasse Yderberg
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Board book
- Vikt
- 411 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kubik är en läromedelsserie utvecklad för kurserna Företagsekonomi A och B. Serien varvar praktik med teori och vi får följa inredningsarkitekten Linda, snickaren Arto och AB Kubik3, ett företag som specialiserat sig på möbler och inredningar för den lilla bostaden.
I denna faktabok A får vi läsa om hur Linda och Arto stöter på både större och mindre problem, händelser som skulle kunna vara hämtade från vardagen hos vilken företagare som helst. Denna berättelse varvas med faktaavsnitt som ger läsaren mer företagsekonomisk kunskap. Varje kapitel avslutas med en kort sammanfattning. Längst bak i faktaboken finns en utförligt svensk-engelsk fackordlista.
Företagsekonomi A innehåller:
1. Nyföretagande och affärsidé
2. Marknaden
3. Företagsformer
4. Budgetering
5. Organisation och administration
6. Analys av affärsplan
7. Inköp
8. Försäljning
Enligt Lpf-94
Gleerups Utbildning AB 2 9789140664983 -
100 sidor om att få gratisreklam
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2005. 112 sidor.
Hyggligt skick. Lite kantsliten men hel.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197508993
- Titel
- 100 sidor om att få gratisreklam
- Författare
- Stellan Löfving
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 112 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Varje dag går svenska företagare miste om gratis reklamutrymme värt miljontals kronor. Samtidigt går svenska medier miste om massor av roliga och intressanta uppslag, medan svenska mediekonsumenter får hålla till godo med onödigt tråkiga och negativa artiklar och reportage.
Därför är det dags för svenska företagare att satsa mer på samarbeten och kontakter med medierna. Den här boken vill inspirera till just detta.
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9197508993 -
Makers : den nya industriella revolutionen
Inbunden bok. Modernista. 1 uppl. 2013. 313 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186629205
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 218 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Makerrörelsen - små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay - håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter tillsammans i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson, tidigare redaktör för Wired och själv en del av makerrörelsen, beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Chris Andersons bok är full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« ANDREW ANTHONY, THE GUARDIAN
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN, författare till Tribes och Purple Cow
»Anderson är en sorts kapitalistisk revolutionär, och Makers är det industriella kapitlet i ett större manifest som handlar om internet som en demokratiserande kraft.« HORATIA HARROD, SUNDAY TELEGRAPH
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, plocka upp dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för alltid.« BOING BOING
Modernista 1 9789186629205 -
Handbok för bild- & formkonstnärer
Häftad bok. Stockholm : Konstnärernas riksorganisation (KRO) : Sveriges konsthantverkare & industriformgivare (KIF). 2009.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197331406
- Titel
- Konsten - så funkar det (inte)
- Författare
- Hermele, Vanja - Konstnärernas riksorganisation - Sveriges konsthantverkare & industriformgivare
- Förlag
- Stockholm : Konstnärernas riksorganisation (KRO) : Sveriges konsthantverkare & industriformgivare (KIF)
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- Svenska
Stockholm : Konstnärernas riksorganisation (KRO) : Sveriges konsthantverkare & industriformgivare (KIF) 9197331406 -
Våga växa! : nio nycklar för att lämna småför...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2013. 96 sidor.
Gott skick. Viss källarlukt, hörn lite stött och några sidor i början av inlagan vågade.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922237
- Titel
- Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 217 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen.
Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns.
Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten.
Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får.
Men hur?
Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag.
Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat
Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Ekerlids 1 9789170922237 -
Våga växa! : nio nycklar för att lämna småför...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2013. 96 sidor.
Gott skick. Hörn mkt lite stött, liten "våg" i början av inlagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922237
- Titel
- Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 217 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen.
Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns.
Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten.
Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får.
Men hur?
Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag.
Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat
Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Ekerlids 1 9789170922237 -
Sacred Commerce
Häftad bok. North Atlantic Books.
ISBN 9781556437298
Gott skick. Lite nötta och "bläddrade" hörn, markeringar i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNorth Atlantic Books 9781556437298 -
How to franchise your business
Häftad bok. Live It Publishing. 2011.
ISBN 9781906954192
Gott skick. Fläckar på sidan av inlagan och mindre fläck på första sidan av inlagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLive It Publishing 9781906954192 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789150109740
- Titel
- Köpsmart
- Författare
- Welander, Gunilla
- Förlag
- Alfabeta
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 151 x 200 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är den äntligen här! Boken som ger dig de bästa råden om allt som har med din privatekonomi att göra. Till exempel: Hur reklamerar du en tjänst du köpt av en hantverkare? Vad gäller när du beställt en resa på nätet? Hur kan du ta greppet om dina kostnader i tider av finanskris? En lättläst och användbar handbok med konkreta tips och intressanta reportage. Bli en smartare, tryggare och nöjdare konsument!
Köpsmart är både en lättillgänglig konsumenthandbok och en spännande reportagebok. Kapitel med intressanta fakta och konkreta råd varvas med artiklar och intervjuer.
Gunilla Welander är journalist och jurist. Som jurist har hon arbetat främst med konsument- och marknadsrätt. Hon har även suttit i ERK som prövar könsdiskriminerande reklam och arbetat som föreläsare på Berghs SoC, IHM, Handelshögskolan och Stockholms Universitet. Hon har tidigare skrivit bl a böckerna Reklamjuridik och Vandrarhem vid vatten.
Alfabeta 1 9789150109740 -
Sveriges nya miljardärer
Pocketbok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 1 uppl. 2020. 435 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127169098
- Titel
- Sveriges nya miljardärer
- Författare
- Mauno Pettersson, Jon
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 435 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 242 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige har i dag fler miljardärer än någonsin tidigare. Men det är inte i finansvärlden eller industrin som den nya eliten växer fram. Istället är det en ny generation av superentreprenörer som tar över. Många av dem startade med två tomma händer – och en idé.
Framgångssagor som Spotify, Klarna och Izettle är bara toppen av detta isberg. Just nu formas en helt ny ekonomi, där riskkapital och gränslöshet dominerar. Men vilka är egentligen människorna bakom de nya svenska miljardbolagen? Vad driver dem? Och vad händer med ett samhälle när gamla strukturer slås sönder av digitala banbrytare?
I Sveriges nya miljardärer skildrar de prisbelönta journalisterna Erik Wisterberg och Jon Mauno Pettersson de nya makthavarna och detta historiska skifte med en kritisk och nyfiken blick. Det är en berättelse om vinnare, men också förlorare.
De som intervjuas i boken är: Sebastian Siemiatkowski (Klarna), Henrik Persson Ekdahl (Optimizer invest), Pär Svärdson (Adlibris och Apotea), Stina Ehrensvärd (Yubico), Niklas Adalberth (Klarna och Norrsken), Jacob de Geer (Izettle), Fredrik Wester (Paradox Interactive), Daniel Ek (Spotify och Advertigo), Martin Lorentzon (Spotify och Tradoubler), Susanne Najafi (Eleven och Backing Minds), Sara Wimmercranz (Footway och Backing Minds), Jarno Vanhatapio (Nelly och Nakd), Niklas Östberg (Delivery Hero, ägare av Foodora och Onlinepizza), Isabella Löwengrip (Löwengrip Beauty), Theodore Bergqvist (Paradox Interactive och Gamers Gate), Erik Bergman (Catena Media och Great.com), Douglas Roos (Ladbrokes och Nyheter24-gruppen) och Anders Ström (Unibet).
I rappt berättade avsnitt möter vi i denna reportagebok olika entreprenörer och deras väg till framgång och rikedom ... Vem som helst kan bli miljardär i dagens Sverige, slår ekonomijournalisterna Jon Mauno Pettersson och Erik Wisterberg fast i sin nya, läsvärda bok.
Glupskt slukar jag boken, som trots sina drygt 400 sidor aldrig sackar.
Mattias Svensson, SvD
Både intressant och läsvärt om Sveriges allra rikaste.
Folkbladet
Natur & Kultur Allmänlitteratur 1 9789127169098 -
Long Tail
Inbunden bok. Bonnier Fakta. 2007. 286 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. På svenska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185555086
- Titel
- Long Tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Bonnier Fakta 9789185555086 -
Wow! : Så får du dina kunder att rekommendera...
Inbunden bok. Soderpalm Publishing. 2010. 112 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186077389
- Titel
- Wow! : Så får du dina kunder att rekommendera dig
- Författare
- Lydahl, Tomas
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 112 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 305 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Vill du ha MER än nöjda kunder? Så nöjda att dom tänker WOW om dig? Du har mycket att vinna på det. Lyckas du få WOW-kunder är chansen stor att dom hjälper dig att sälja pådet mest effektiva sätt som finns - genom att rekommendera dig till sina vänner.
Tomas Lydahl är expert p ådetta. Han lär dig vad en kund egentligen är värd och vad du tjänar på att få dina kunder att säga WOW!
Läs den här boken och följ hans konkreta råd. Det kommer leda till att du snabbt ökar din försäljning."
Max Söderpalm - Författare till Den rätta gnistan och 30 sätt att göra affär.
Tomas Lydahl äger företaget TL Contacts % Contracts. Han föreläser, är kursledare och coach i ämnenaaffärsnätverkande, försäljning och kundvård och håller seminarier i Europa och USA.
Mycket av Tomas erfarenheter kommer från de arton år han bodde och arbetade i USA och bland annat jobbade för Marriott Hotels som försäljningschef.
Soderpalm Publishing 9789186077389 -
Virtual Vintage: The insider's guide to buyin...
Häftad bok. Random House. 2002.
ISBN 9780812992007
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRandom House 9780812992007 -
Hitta kursvinnare : konsten att bygga en löns...
Inbunden bok. Stockholm : Aktiespararnas bokförl. 1999.
Mycket gott skick. Tecken på fukt men fina vita sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189212039
- Titel
- Hitta kursvinnare : konsten att bygga en lönsam aktieportfölj med Aktiespararnas aktieanalys
- Författare
- Haskel, Anders
- Förlag
- Stockholm : Aktiespararnas bokförl
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Aktiespararnas bokförl 9789189212039 -
Från blogg till business : min väg från noll...
Inbunden bok. Lind & Co. 1 uppl. 2012. 107 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174611144
- Titel
- Från blogg till business : min väg från noll till 500 000 läsare och Style by Tyra
- Författare
- Tyra Sjöstedt
- Förlag
- Lind & Co
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 107 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 194 x 230 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 442 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 26 år gammal har Tyra Sjöstedt redan förverkligat fler av sina drömmar än de flesta människor hinner med under en livstid. Hon driver en av Sveriges största bloggar, äger flera egna företag, har ett eget klädmärke och 15 anställda. Hon har en högre månadslön än majoriteten av de mediechefer som vill anställa henne och är en så stor maktfaktor bland unga tjejer att internationella varumärken bjuder över varandra bara för rätten att associeras med henne.
Från blogg till business är historien om hur den blyga hästtjejen från landsbygden utanför Norrköping blev rikskänd och skapade ett miljonimperium från sin laptop. Med samma skoningslösa driv och passionerade ärlighet som lockar 70 000 läsare till hennes blogg varje dag berättar Tyra om den långa vägen till framgång.
Det är en berättelse av och om en ung kvinna i en tuff företagsvärld, om förhandlingar med mäktiga män i kostym och vad som krävs för att gå sin egen väg även när alla säger åt dig att du inte kan. Om framgång, pengar och kändisskap. Men också om kärlek, osäkerhet och utbrändhet. Om döden som rycker bort dem man älskar allra mest. Och om att resa sig upp igen och kämpa vidare. Alltsammans berättat med en röst där hjärtat bankar av glädje, sorg, skratt och tårar mellan bladen.
Från blogg till business är en bok för alla tjejer som någonsin fått höra att de inte kan eller att de inte är bra nog. Det är en bok för alla föräldrar som vill förstå den värld deras döttrar växer upp i. Det är en bok för den som vill förstå något om det sanslösa bloggfenomen som svept över Sverige de senaste åren och för den som vill begripa sig på drivkrafterna bakom en helt ny generation unga kvinnliga entreprenörer. Men framför allt är det en bok för alla som drömmer om något.
TYRA SJÖSTEDT är kläddesigner och entreprenör med hästar som stort fritidsintresse. Från blogg till business hennes första bok.
Lind & Co 1 9789174611144 -
E-handlarens handbok : vägen till framgångsri...
Häftad bok. Miguru Media AB. 2009. 179 sidor.
Gott skick. Gallrat ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197606233
- Titel
- E-handlarens handbok : vägen till framgångsrik e-handel
- Författare
- Lindstedt, Urban
- Förlag
- Miguru Media AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 138 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 232 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- E-handeln är på stark frammarsch i Sverige. Allt fler konsumenter och företag väljer att handla på nätet – för att det är enkelt, billigt och bekvämt. Kunskapen om vad som är bra e-handel finns samtidigt men många e-handlare arbetar med trubbiga verktyg och bristfälliga plattformar. E-handlarens handbok innehåller konkreta råd för hur e-handlare kan utveckla sin butik, förbättra sin marknadsföring och öka sin försäljning. Boken är också ett stöd för företagare som ska dra igång e-handel för första gången. Antingen som ett fristående projekt eller som ytterligare en kanal i en befintlig handelsverksamhet. E-handlarens handbok ger dig den viktigaste kunskapen om praktisk e-handel, oavsett om du är nybörjare eller proffs. Lisa Bjerre är ekonomi- och IT-journalist som har arbetat med webben sedan 1998. Hon har tidigare varit redaktör på Computer Sweden och Internetworld. Lisa har tidigare skrivit boken Nätdejtning som kommit ut på Lind & Urban Lindstedt är konsult och journalist som bevakat e-handel sedan 2000. Han är mångårig redaktör på tidningen Internetworld och grundare av nyhetsbrevet E-handelstrender. Urban har tidigare skrivit boken Sökmotormarknadsföring som kommit ut på No Digit Media.
Miguru Media AB 9789197606233 -
Allt du måste veta om säljande hemsidor
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2012. 329 sidor.
Mycket gott skick. Ett hundöra.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163128226
- Titel
- Allt du måste veta om säljande hemsidor
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare.
Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt.
Så här tycker läsarna:
"Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!"
Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad
"Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!"
Svante Schultz, Z-Reklam
"Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida."
Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
"Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan."
Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär
"Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten."
Tom Karlsson, Webbdesigner
"Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen.
Så tack igen."
Annika Helsing
"Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen."
Marinette Petersson, Altavision
"Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..."
Josef Svalander, Svalander Konsult AB
"Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!"
Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit
"Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt."
DATORMAGAZIN
"Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken.
Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst."
Computer Sweden
"...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på."
Nätverk & Kommunikation
"Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet"
DU&CO
"Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken."
Språk & Känsla
”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!”
Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB
”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp”
0303-10700.se
”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!”
COMPENSATA AB
”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.”
Silver Box AB
”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!!
Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!”
Pia Haxner, pureskinA畣
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789163128226 -
Skit i räntorna : 343 tips om att spara penga...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2010. 112 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874724
- Titel
- Skit i räntorna : 343 tips om att spara pengar för alla med bolån
- Författare
- Peter Wiklund
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 112 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Filosofin bakom den här boken är att du ska sluta oroa dig för vad Riksbanken bestämmer och istället lägga energi på det du själv kan påverka.
Varför är det här så viktigt just nu?
Finansinspektionen räknar med att den rörliga boräntan kommer att ligga på minst 4,5 % senhösten 2011 = en familj med tre miljoner kronor i bolån kommer alltså att behöva betala drygt 66 000 kronor mer per år efter ränteavdrag.
Men här är de goda nyheterna...
Bokens ambition är att visa hur du kan ha samma pengar kvar (och helst mer) trots höjda räntor.
Här en del av vad du får tips om i boken:
Tips som är lätta att genomföra
# Tips som spar pengar och inte kräver tid
# Enkla saker du kan göra varje dag
# Snabba råd som sparar tusentals kronor
Hus & hem - spar pengarna där det kostar mest
# Städ & tvätt
# Trädgård & balkong
# Möbler & inredning
# Mer sparande i hus & hem
Spara på energin - sluta försörja fel företag
# Enkelt och energismart
# Långsiktigt energisparande
# Lär dig att jämföra bättre
Matnyttigt om maten - många bäckar små...
# Konsten att planera
# På plats i butiken
# Smart med mat
Internet & telefoni - utnyttja priskrigen
# Pruta på pratet
# Internet för sparsamma
Försäkringar & bank - Mer pengar till dig
# Försäkring med bra villkor
# Billigare banktjänster
Billigare med bilen - bensin äter pengar
# Så kör du extremt sparsamt
Fritid & hobby på ett bättre sätt
# Billigare på resan
# Smart för klädkontot
# Datorer, lek & spel
# Läsa, lyssna & titta
# Blandade fritidstips
Hälsa & skönhet som märks
# Frisk och snygg till lägre pris
# Träna utan gymkort
Den viktiga budgeten - konkret och utan krångel
# Budgetera mera så här lätt
Rabatter & prutande - håll ögonen öppna
# Här finns erbjudandena
# Lär dig pruta utan att skämmas
...Och mycket mer som hjälper dig att få samma pengar kvar trots höjda räntor...
Boken är skriven av Peter Wiklund, journalist och författare som tidigare har skrivit böcker om bland annat marknadsundersökningar och hur du får smartare möten på jobbet. I Peters familj ingår bland annat sju barn, så han har god erfarenhet av att vända på kronorna
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197874724 -
1000 tips om att sälja mer i din butik
Häftad bok. Redaktionen. 2014.
ISBN 9789197874748
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRedaktionen 9789197874748 -
Att skapa upplevelser - - från OK till WOW
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 211 sidor.
Mycket gott skick. Gallrat biblioteksex, stämplat och klisterdekal på baksida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144026870
- Titel
- Att skapa upplevelser - - från OK till WOW
- Författare
- Lena Mossberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 384 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Våra konsumtionsmönster har förändrats under det senaste decenniet och vi söker nya vägar för att lära oss, bli underhållna och njuta av livet. Idag talas det om upplevelser, upplevelseekonomi och upplevelseindustri. Upplevelser handlar om att få kunden engagerad och om att emotionella värden är betydelsefulla vid köp och konsumtion.
Det övergripande syftet med boken är att öka förståelsen för vad en upplevelse är och vad som påverkar kunden. Med hjälp av teorier, modeller och praktiska exempel får läsaren kunskap om hur företag kan arbeta strategiskt med upplevelser och marknadsföring. Läsaren känner igen sig och kan applicera tankarna på sin egen situation tack vare bokens alla konkreta exempel.
Boken är skriven för dig som är företagsledare, marknadsförare eller utbildare inom tjänsteföretag men den passar även dig som studerar marknadsföring vid högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9144026870 -
The Facebook Guide to Small Business Marketin...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2011.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470875209
- Titel
- The Facebook Guide to Small Business Marketing
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780470875209 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780785281122
- Titel
- Developing the leader within you [Elektronisk resurs]
- Författare
- Maxwell, John C.
- Förlag
- Thomas Nelson
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- English
Nelson Business 9780785281122 -
Customer Winback: How to Recapture Lost Custo...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2001. 336 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780787946678
- Titel
- Customer Winback: How to Recapture Lost Customers--And Keep Them Loyal
- Författare
- Jill Griffin
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780787946678 -
Blur : the speed of change in the connected e...
Inbunden bok. Reading, Mass. : Addison-Wesley. 1998.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0201339870
- Titel
- Blur : the speed of change in the connected economy
- Författare
- Davis, Stanley M - Meyer, Christopher
- Förlag
- Reading, Mass. : Addison-Wesley
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references (p. [249]-254) and index
Reading, Mass. : Addison-Wesley 0201339870 -
54 steg som får ditt företag att växa med rak...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2011. 239 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186849009
- Titel
- 54 steg som får ditt företag att växa med raketfart
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är du redo att ett stort kliv framåt?
I den här boken hittar du strategierna och tankarna som behövs för att ditt företag ska växa snabbare till och med i raketfart!
Boken är snabbläst och konkret och är uppbyggd så att du kan välja vilket steg du vill börja med och få fart framåt direkt.
Här är en del av det konkreta innehållet:
Del 1 - Hur du snabbt skaffar det som krävs
# Skumpar du bara runt just nu - så här tänker du annorlunda
# Så tittar du närmare på ditt företag som en kallhamrad konsult skulle göra
# Enkla sätt att göra en tillväxtplan som hjälper dig att styra
# Risker med att växa och hur du hanterar dem
# Alla härliga fördelar med att växa och hur du blir friare av dem
Del 2 - Praktisk planering och strategi
# Väx genom att utveckla bättre och enklare rutiner i företaget
# Hur du snabbt utvecklar en vinstmaskin - genom att bli vinstorienterad
# Dina priser - så här ska du tänka på dem för att få ett lyft direkt
# Enkel matematik - varför det är farligt att sänka priserna
# Hur du får reda på vad marknaden egentligen vill ha
# Så tar du reda på det som dina konkurrenter inte vill att du ska veta
# Så bygger du ett företag som alla vill köpa - och växer på kuppen
Del 3 - Förnya ditt företag enklare
# Enkla sätt att utveckla nya produkter och tjänster
# Så här lätt tar du fram egna varumärken
# Hur du breddar ditt företag utan att det känns ofokuserat
# Enkla sätt att karva ut en nisch som bara är din
# Så undviker du att stanna upp under lågsäsonger
Del 4 Förbättra försäljning och marknadsföring
# Väx genom att hantera dina data bättre
# Tips om hur du ska göra för att sälja mer och oftare till gamla kunder
# Hemligheterna med att behålla kunderna längre
# Så lockar du tillbaka kunder som har slutat köpa
# Bli ett proffs på att hitta fler kunder att bearbeta
# Så får du nya kunder av dina gamla kunder
# Experttipsen om hur du får bättre rutiner för säljarbetet
# Stegen som hjälper dig att skaffa passiva inkomster
# Så här löjligt lätt får du mer trafik till hemsidan
# Proffsens sätt att jobba med e-postmarknadsföring
# Starta eller utveckla en internetbutik som säljer
# Så kommer du igång med sociala medier - och tjänar pengar
Del 5 Väx med personalen
# Hur du gör personalen till motiverade entreprenörer
# Så behåller du stjärnorna på jobbet
# Väx genom att utveckla säljarna till affärsmän/affärskvinnor
# Metoderna som motiverar säljarna att sälja mer
# Väx genom att utbilda dig och personalen
Del 6 Väx med hjälp av andra
# Väx så här med hjälp av outsourcing
# Väx genom att anlita underleverantörer
# Så här hittar du lätt nya kanaler att sälja genom
# Så får du din distributör att gilla ditt företag mest
# Insidertips om att få in dina produkter hos stora kedjor
# Väx genom att skapa riktiga samarbeten
# Väx genom att anlita en betald rådgivare
# Väx genom att skaffa en mentor
# Väx genom att sätta ihop en hjärntrust
Del 7 Väx genom att ta ännu större kliv
# Att köpa ett annat företag - allt du måste tänka på
# Hur du startar ditt företag på ett till (eller fler) ställe/ställen
# Väx genom att flytta ditt företag
# Väx genom att delta i offentlig upphandling - så funkar det
# Väx genom att expandera utomlands - dina första steg till andra marknader
Så här tycker några läsare:
”Samtidigt som boken är humoristisk så får man konkreta tips och råd om olika situationer som man inte har tagit tag i eller saker som garanterat kommer att dyka upp framöver och som man då kan förbereda sig på. Har läst boken ett flertal gånger och varje gång så kommer jag på saker som jag borde ha gjort. Boken fungerar som en coach eller mentor och ger nya synvinklar på problem man stöter på. Tankegångarna runt prissättning gjorde att jag fick en annan syn på vad det är man säljer och att det inte är priset som avgör utan det är värdet i tjänsten eller produkten man säljer. Genom rätt prissättning så undviker man de kunder som man ändå inte vill sälja till. Den här boken är lika bra som de andra jag har införskaffat och jag har rekommenderat den till andra företagare.”
Jan Alexandersson, MALEX
"Boken gav mig ovärderliga tips i hur man får företaget att växa snabbare! Jag har ändrat min strategi och kan nu fokusera på det som verkligen ger resultat. Jag rekommenderar boken till alla som äger ett företag, stort som litet."
Patrik Remann
”Jag läser boken om och om igen. Inte nog med att man blir inspirerad att kämpa vidare, man kommer på så mycket nya saker man kan göra för att förbättra företaget. Jag har blivit mer strukturerad och seriös med företaget. Jag får nog ta och skälla lite på dig då boken har gjort att jag har svårt för att inte "ta med företaget hem" längre. Innan har man kunnat åka iväg och träna på gymmet och släppt alla tankar men t.o.m. där funderar man på företaget. Jag kollar mailen och webbshoppen stup i kvarten. Jag brinner, tack vare din bok, mer för företaget men jag har samtidigt svårt att släppa arbetet hemma.”
Anders, AstroTech
"Den har gett mig nya infallsvinklar och konkreta tips på hur man jag kan utveckla mitt företag.
Jag har fått nya idéer om hur jag kan skapa tillväxt i mitt företag. Jag ska successivt implementera dessa idéer under det kommande året."
Kent Högdén, Bysted
"Boken är en bra inspirationskälla som ger bra uppslag till ett positivt och praktiskt tankesätt. Boken är författad av en visionär!"
Kjell Ahlen, SyntesSynergi
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789186849009 -
Purple Cow, Transform Your Business by Being...
Inbunden bok. Portfolio. 2002.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781591840213
- Titel
- Purple Cow: Transform Your Business By Being Remarkable [Elektronisk resurs]
- Författare
- Godin, Seth.
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
Portfolio 9781591840213 -
The Marketing Mystique
Häftad bok. American Management Association. 256.
ISBN 0814475221
Gott skick. Veck på framsidan, oranga understrykningar på de första sidorna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAmerican Management Association 0814475221 -
If It Wasn't For The Customers I'd Really Lik...
Häftad bok. 2011.
ISBN 9781452803807
Gott skick. The book is mildly bent
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781452803807 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781847940360
- Titel
- The Long Tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 129 x 198 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 202 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Random House UK 9781847940360
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn