-
Enlightenment through orbs
Häftad bok. 2018. 168 sidor.
Nyskick. Engelsk text i nyskick, oläst.
"Den världsberömda författaren Diana Cooper och den andliga läraren Kathy Crosswell förklarar vilka kloten är, deras syfte och hur de kan hjälpa dig. De erbjuder praktisk vägledning och grundliga förklaringar så att läsar läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781844091539
- Titel
- Enlightenment through orbs
- Författare
- Crosswell, Kathy
- Utgivningsår
- 2018
- Språk
- English
9781844091539 -
Lek, lärande och lycka - Lekande och utforska...
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2018. 128 sidor.
Nyskick. ad händer när lek, som inspireras av kultur, estetik och pedagogers rollgestaltningar, möter utforskande projektarbete? Vilka utmaningar och möjligheter till växande, lärande, glädje och samvaro innebär det för barn och pedagoger i förskolan? Vilka möjlig läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140697356
- Titel
- Lek, lärande och lycka - Lekande och utforskande i förskolan
- Författare
- Nilsson, Monica
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer när lek, som inspireras av kultur, estetik och pedagogers rollgestaltningar, möter utforskande projektarbete? Vilka utmaningar och möjligheter till växande, lärande, glädje och samvaro innebär det för barn och pedagoger i förskolan? Vilka möjligheter till utveckling av förskolans verksamhet kan det innebära och kan det förstås som undervisning?
I den här boken beskrivs hur förskollärare och forskare tillsammans planerar, genomför och reflekterar över en förskoledidaktik som önskar leva upp till läroplanens intentioner om en verksamhet som är rolig, trygg och lärorik för alla barn, men också för pedagogerna.
Boken är en beskrivning av ett forskningsprojekt där vad som kallas lekvärldar introducerades i en förskola vars verksamhet är starkt inspirerad av Reggio Emilia-pedagogikens utforskande arbetssätt. Författarna ger en översikt av internationell forskning om lek inom olika discipliner. De diskuterar lekens ställning i förskolan och beskriver olika former av lek. Forskning om pedagogers olika förhållningssätt till lek redovisas och problematiseras också.
Monica Nilsson är förskollärare och docent i förskoledidaktik vid Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping.
Beth Ferholt är förskollärare och associate professor i Early Childhood Education vid Department of Early Childhood and Art Education, Brooklyn College, City University of New York.
Anna-Karin Grankvist, Elin Johansson och Jeanette Thure är förskollärare och arbetar på en Reggio Emilia-inspirerad förskola i Jönköping.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140697356 -
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nyskick. Boken är nyskick, dock ett namn skrivet i insidan.
"Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Bild & budskap : ett triangeldrama om bildko...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1 uppl. 2000. 167 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Tidigare upplaga vald till Årets fackbok, nu i ny, helt omarbetad och modern upplaga. Även denna handlar om bildkommunikation, hur man i praktik och utbildning lär sig att i ett visst sammanhang nå fram med ett budskap. Här är det kommunikationen mer är t läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172039124
- Titel
- Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 1 9789172039124 -
Sporre eller otyg : om bedömning och betyg
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 156 sidor.
Nyskick. Boken är i nyskick på svenska. Inga anteckningar.
Beskrivning
Betyg - behövs de? Är de till för eleverna, föräldrarna eller samhället? Leder betyg till förbättrade prestationer? Vad visar forskningen?
Frågorna kring betyg och bedömning i skolan är läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659826
- Titel
- Sporre eller otyg : om bedömning och betyg
- Författare
- Gro Hanne Aas - Peter Fagerlund - Birgitta Högberg - Joakim Landahl - Christina Lundahl - Per Måhl - Bengt Selghet - Jörgen Tholin - Christina Wikström - Dylan Wiliam
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 134 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 240 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Betyg - behövs de? Är de till för eleverna, föräldrarna eller samhället? Leder betyg till förbättrade prestationer? Vad visar forskningen?
Frågorna kring betyg och bedömning i skolan är många och intresset stort. På senare år har debatten varit särskilt intensiv och ämnet blivit en politiskt het fråga.
Författarna diskuterar sin egen och andras forskning samt sina egna erfarenheter av de målrelaterade betyg som vi har i dag. Boken beskriver det aktuella forskningsläget, samt ger en historisk tillbakablick på tidigare betygsystem.
Sporre eller otyg - om bedömning och betyg ger dig en god grund att stå på i diskussionerna om bedömning och betyg!
Boken vänder sig till lärare, skolledare, lärarstuderande, politiker och alla andra som är intresserade av betygsdebatten.
Författarna är forskare och andra verksamma inom skolområdet:
Gro Hanne Aas
Peter Fagerlund
Birgitta Högberg
Viveca Lindberg
Joakim Landahl
Christian Lundahl
Per Måhl
Bengt Selghed
Jörgen Tholin
Christina Wikström
Dylan Wiliam
Redaktör Agneta Petterson
Lärarförbundets förlag 1 9789197659826
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn