-
Brilliant Time Mangement. What the most produ...
Häftad bok. Pearson. 2011. 213 sidor.
ISBN 9780273744092
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPearson 9780273744092 -
Företaget och omvärlden
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1994. 178 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301251x
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 912301251x -
Rastplats för beslutsfattare : om möten mella...
Inbunden bok. Stockholm : Asteria. 2000. 155 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Helklotband med skyddsomslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163101890
- Titel
- Rastplats för beslutsfattare : om möten mellan hur det var en gång och hur det är i nu
- Författare
- Åkerberg, Torsten
- Förlag
- Stockholm : Asteria
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Asteria 9163101890 -
Du - ett varumärke
Häftad bok. Addera Förlag. 1 uppl. 2010. 149 sidor.
Gott skick. Häftad med flikpärmar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186009250
- Titel
- Du - ett varumärke
- Författare
- Per Frykman - Karin Sandin
- Förlag
- Addera Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 309 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns ett uttryck i Polynesien som heter Coconut time. Det innebär att först när kokosnötterna mogna - då faller de till marken. Det hjälper inte hur många ledningsgrupper, konsulter eller marknadsförare som står under palmen och på olika sätt försöker påverka kokosnötterna att falla. De kommer att sitta kvar tills de är mogna och faller precis då innehållet är som allra bäst. Det handlar om tid och timing. Och timingen att satsa på ditt personliga varumärke både för dig som individ och företag som allra bäst .just nu ! Det är Coconut time.
Ditt personliga varumärke och professionella rykte styr din framgång på jobbet, i karriären och hur du lyckas som chef, medarbetare eller entreprenör. Det har en avgörande betydelse för vem kunder lyssnar på och får förtroende för.
Kan något vara mer lönsamt att analysera än detta!?
Addera Förlag 1 9789186009250 -
Vinstökning genom kostnadsjakt - med personal...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 167 sidor.
Gott skick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385586
- Titel
- Vinstökning genom kostnadsjakt - med personalens hjälp
- Författare
- Perry J Ludy
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 216 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 359 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kan man samtidigt sänka företagets kostnader och öka vinsten utan att minska personalen? Ja, hävdar Perry J. Ludy, amerikansk företagskonsult med mer än 25 års erfarenhet av sådant arbete. Hans metod för detta, Profit building, fokuserar på vinstförbättring som en självständig process. Han visar hur man når sin målsättning genom effektivt och praktiskt teamarbete. Hans bok är en verklighetsnära chefshandbok som innehåller steg-för-stegprogram för att ge snabba och varaktiga resultat. Genom att tillämpa känd kunskap om teambyggande, förnyat ledarskap och förbättrade arbetsrutiner kan man med utgångspunkt i hans program utforma skräddarsydda strategier för alla typer av organisationer. Målet är ökad vinst, medlet är planerad och strukturerad kostnadsjakt i team.
Telegram Bokförlag 1 9177385586 -
Mentorskap - erfarenheter för personlig och p...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2002. 116 sidor.
Gott skick. Dekorerat pappband. Obetydligt nött i ryggslut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147063451
- Titel
- Mentorskap - erfarenheter för personlig och professionell utveckling
- Författare
- Ahlström, Gunilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 116 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mentorskap, som metod att överföra erfarenheter, blir en allt vanligare form av personal- och chefsutveckling. Företag och organisationer har upptäckt att mentorskap är en metod som skapar goda resultat genom att stimulera och utveckla medarbetarna och cheferna, organisationen och hela verksamheten.
Läs mer
Mentorskap, som metod att överföra erfarenheter, blir en allt vanligare form av personal- och chefsutveckling. Företag och organisationer har upptäckt att mentorskap är en metod som skapar goda resultat genom att stimulera och utveckla medarbetarna och cheferna, organisationen och hela verksamheten.
Den här boken bygger på författarens mångåriga erfarenhet av mentorprogram. Den förmedlar hur man i mentorskap bör överföra erfarenheter - och hur man inte bör göra. Den tar upp alla skeden - från planering till uppföljning - och ger många pedagogiska tips, bl a om hur man lägger upp ett mentorprogram och om innehållet i samtalen mellan adept och mentor. Mentorns roll handlar mycket om att kliva ur sina egna skor och kliva i adeptens skor, och känna efter hur det känns. Och att därifrån - med adeptens mål i sikte - starta en långsam process, en dialog, som belyser dåtid, nutid och framtid.
Mentorskap väcker tankar och frågor kring personlig och professionell utveckling, samtidigt som den är konkret. Den kan fungera både som en inspirationskälla och en praktisk guide för personalchefer och övriga chefer, för projektansvariga samt för adepter och mentorer. Den kan med fördel läsas även av alla dem som har ett allmänt intresse av mentorskap och andra metoder för individ- och organisationsutveckling.
Gunilla Ahlström, leg psykolog, har arbetat med utveckling av människor och organisationer i 30 år. Sedan 1990 driver hon konsultföretaget Resultat & Relationer AB.
Liber 1 9789147063451 -
Att välja ledare
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2005. 239 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127108163
- Titel
- Att välja ledare
- Författare
- Hans De Geer - Ingalill Holmberg - Svenolof Karlsson
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 20 x 217 mm Ryggbredd 180 mm
- Vikt
- 692 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kraven på snabba resultat i ledarskapet har ökat oerhört. Informationsmängden har gjort ledaruppdraget komplext och svårt att överblicka. Granskningen från omgivningen och media är ofta obönhörlig. Som ledare i en stor organisation kan du knappast längre leva ett normalt liv. Allt fler säger också nej. För första gången i modern tid är det vanligt att kandidater avböjer ledaruppdrag med hänvisning till att priset är för högt. Samtidigt väntar de största pensionsavgångarna någonsin. En hel generation av Sveriges chefer kommer att försvinna under kort tid. Att välja ledare inleds med beskrivningar av tillsättningar som överraskat och ifrågasatts, men som visat sig lyckosamma. Därefter diskuteras företagens och de stora organisationernas ledarförsörjning. Vad är en bra ledare? Denna högaktuella fråga ställdes till föreningen Executive Search Konsulterna under våren och hösten -04 och bildar utgångspunkt för ett kapitel om ledarskap och kvalitet. Vilka strategiska dimensioner i valet av ledare måste man ta hänsyn till vid rekrytering? En annan dagsaktuell fråga är vilken mediabild av ledare som sprids och i detta sammanhang en diskussion kring vilket samhällsansvar de högsta cheferna tar. Till sist ställs frågan Vad är executive search? Hur går det en executive search-process till? Vilken människosyn avspeglas i rekryteringsprocessen i en allt mer internationaliserat näringsliv?
Natur & Kultur 1 9127108163 -
LADDA DITT VARUMÄRKE - STRATEGI OCH PRAKTISKA...
Svenska förlaget 2000. 243 s. Dekorerat pappband. Fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385233
- Titel
- Ladda ditt varumärke -strategier och praktiska råd
- Författare
- Torsten H. Nilson
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 243 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 230 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 546 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg ett starkt varumärke
Ett starkt varumärke kan betyda skillnaden mellan att vinna och förlora i kampen om marknadsandelar. Ladda ditt varumärke ger användbara råd och metoder för hur man gör varumärket till grundbulten i marknadsföringen. Här presenteras bland annat kriterierna för ett konkurrenskraftigt varumärke och hur man bygger starka varumärken genom att använda marknadsmixen på ett effektivt sätt.
9177385233 -
KARAOKE CAPITALISM. MANAGEMENT FOR MANKIND.
Häftad bok.
Bookhouse Publishing 2003. 324 s. Häftad. Namnteckning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189388194
- Titel
- Karaoke capitalism : management for mankind
- Författare
- Ridderstråle, Jonas
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 324 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 210 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In the long-awaited follow-up to the international bestseller Funky Business, Jonas Ridderstråle and Kjell A Nordström launch a new manifesto for how to make it in the world of Karaoke Capitalism.
The karaoke economy is dominated by individuals with endless choice. The trouble for business is that the karaoke club is also home to institutionalized. Copy-cats abound. Only imagination and innovation place societies, organizations and individuals center-stage.
Karaoke Capitalism is a call to arms. Kjell and Jonas are rebels with a cause. With their unorthodox combination of academic rigor, forceful logic and funky free-thinking they once again re-write the rules for evolutionaries. This is a true work-out for the wits. Free your mind! The book teaches us how to successfully compete on competencies, create capitalism with character, and how to have a great life while also making a living. It is required reading for all those wanting to be a first-rate version of themselves rather than a second-rate version of someone else.
"If you loved Funky Business as much as I did, you´ll love Karaoke Capitalism. Weird? Most certainly. Different? Most definitely. But, if you want to re-imagine your organization and your career it´s a thought-provoking place to start."
Tom Peters, management guru and author of "Re-imagine" and many other fine management books.
9189388194 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9188410196
- Titel
- Ledarskap genom kaos och förändring
- Författare
- Stacey, Ralph D. - Kingston, Carina
- Förlag
- Jönköping : Brain Books
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
9188410196 -
SERVICE AMERICA IN THE NEW ECONOMY
ISBN 0071377220
McGraw-Hill 2002. 303 s. Klotryggband med skyddsomslag. Namnteckning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK0071377220
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn