-
Forskningsmetodikens grunder : att planera, g...
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1991.
Hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144309511
- Titel
- Forskningsmetodikens grunder : att planera, genomföra och rapportera en undersökning
- Författare
- Patel, Runa - Davidson, Bo
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144309511 -
Öga mot öga : ledarskap och personlig kommuni...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2014. 221 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116218
- Titel
- Öga mot öga : ledarskap och personlig kommunikation
- Författare
- Ahltorp, Birgitta
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 306 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Öga mot öga är en bok om ledares kommunikativa situationer sett i relation till alla andra uppgifter som ledare har. Som en bok om ledarskap är den därmed i det närmaste heltäckande. Boken beskriver ledares kommunikation på alla nivåer: Envägskommunikativt – för att nå ut till stora grupper. Ytkontaktskapande – för att bygga nätverk. Personliga kontakter/djupkontakt – för att skapa dialog. Den ger praktiska verktyg och förmedlar viktiga råd för chefer som vill hantera olika varianter av personlig kommunikation i ledarrollen på ett bra sätt – inte minst djupkontakter. Allt från svåra samtal, feedback, kritik och motiverande beröm till utvecklingssamtal. Alla som är praktiskt verksamma i en ledarroll har stor nytta av Öga mot öga. Konsulter, utbildare, handledare, HR-specialister – för alla dessa är boken matnyttig.
Läs mer
Kommunikation på distans, kommunikation i mindre grupper och kommunikation i enskilda kontakter - öga mot öga - är ledarskapets A och O. Men enligt en studie som visar hur 572 chefer ser på sitt ledarskap och vad deras 3 722 medarbetare tycker om deras sätt att bete sig i ledarrollen, så är många chefer visserligen bra på ytkontakter men otränade för djupkontaktkrävande situationer. Öga mot öga vill bidra till utveckling av chefers ledarskap när det gäller att kommunicera i IT-samhället, ge kunskap om chefers utvecklingsbehov när det gäller att kommunicera och leda, inspirera dem som är intresserade av hur man utvecklar ett konstruktivt och kommunikativt ledarskap samt visa på det värdefulla i konsten att leda och kommunicera öga mot öga.
Om författarna
Birgitta Ahltorp, fil dr, leg psykolog och psykoterapeut, är en av Sveriges ledande experter på ledarskap och teamarbete. Sedan många år är hon verksam som utbildare, handledare, konsult och coach i det egna företaget BAPS Birgitta Ahltorp AB. Birgitta Ahltorp har tidigare skrivit flera böcker, ett par av dem prisbelönta. I Libers utgivning är detta hennes fjärde bok om ledarskap.
Liber 1 9789147116218 -
Service Management och marknadsföring - Kundo...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 448 sidor.
Mycket gott skick. Ny upplaga
Tryck år: 2013Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147088614
- Titel
- Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 448 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1006 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147088614 -
The 1% Windfall - How Successful Companies us...
Inbunden bok. 2010. 224 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780061684326
- Titel
- The 1% windfall : how successful companies use price to profit and grow
- Författare
- Mohammed, Rafi
- Förlag
- New York : Harper Collins
- Språk
- English
- Baksidestext
- The 1% Windfall reveals how modest incremental changes to an everyday business practice--pricing--can yield significant rewards. Illustrating the power of pricing, a study of the Global 1200 found that if companies raised prices by just 1%, their average operating profits would increase by 11%. Using a 1% increase in price, some companies would see even more growth in percentage of profit: Sears, 155%; McKesson, !00%; Tyson, 81%; Land O'Lakes, 58%; and Whirlpool, 35%. The good news is that better pricing is more than simply raising prices. Instead, the key is to offer customers a variety of pricing options. This strategy is win-win; profits to companies and choices for consumers. But how do executives and managers set the right price? Underpinned by sound empirical research and real-life anecdotes, The 1% Windfall addresses this fundamental question. This book offers guidelines that any company--whether a multinational conglomerate, a small business, or even a nonprofit--can follow to create a comprehensive pricing strategy for any product or service. In addition, these versatile techniques and tools provide solutions to avert a slump in a recession, offset the impact of inflation, or battle a new competitor. The result is a mind-opening, clear blueprint for companies to price for profit and growth.
Includes bibliographical references (p. [203]-212) and index.
The 1% windfall -- I: The foundation of pricing: value-based pricing -- Capture value by thinking like a customer -- II: The strategy of pricing -- Pick-a-plan -- Versioning -- Differential pricing -- III: Implementation: use price to profit and grow -- Offensive pricing: create a pricing blossom strategy -- Defensive pricing: recession, inflation, and new competitors -- Create a culture of profit -- Make a pricing action plan.
9780061684326
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn