-
Hur man lyckas med sin marknadsföring utan at...
Häftad bok. Stig Tjernquist Annonsbyrå. 16 sidor.
Mycket gott skick. Illustrerad broschyr för Stig Tjernquist Annonsbyrå i Stockholm. Format: 24,5 x 27 cm.
"Många listiga vargar har säkert lyckats hitta en annonsbyrå som passar dom. Men många har inte lyckats hitta den rätta samarbetspartnern. Trots att dom använt all sin läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStig Tjernquist Annonsbyrå -
Sveriges starkaste sidor Tidningen om kommuni...
Tidning, tidskrift. Dagens Nyheter Göteborgs-Posten Sussvenska Dagbladet. 24 sidor.
Nära nyskick. Format: 40 x 56 cm. Limhäftad. Ur innehållet: Concept är en styrelsefråga; Kåseri av Ingemar Unge: Lasse Hall, Ove Pihl, Sören Blanking, Janne Bengtsson, Björn Schumacher, Alf Mork, Mats Alinder, Lasse Collin om reklamtrender. Om Brindfors kampanj för Inr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDagens Nyheter Göteborgs-Posten Sussvenska Dagbladet -
Broadsheet Göteborgs-Postens tidning om forma...
Tidning, tidskrift. Göteborgs-Posten. 20 sidor.
Nära nyskick. Format 40 x 56 cm. Klammerhäftad. Bilden visar tidningen i vikt form. Tryckt på tjockt tidningspapper. En tidning om reklamkampanjer från tidigt 90-tal. Ur innehållet: Slaget om pensionsmiljarderna; X2000 en rallarswing mot flyget; SAS motdrag mot X2000 s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGöteborgs-Posten -
Via Tvättbok Cylinda Tvättautomater
Häftad bok. Hushållsinformation Stockholm. 16 sidor.
Mycket gott skick. Ett häfte om tvätt och tvättråd samt bruksanvisning för Asea-Skandia Cylinda Exklusiv 240; 120, Lill Exklusiv 600; Automat Special och Delautomatisk. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHushållsinformation Stockholm -
Företag och marknad - Praktikfall och övninga...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1994. 260 sidor.
Nära nyskick. Boken består av tre större autentiska praktikfall som skänker liv åt företagsekonomiska teorier. Dessutom finns instuderingshjälp i form av frågor och övningar, som fungerar som kontroll på att du tillägnat dig grundbokens kunskaper. Grundboken heter Före läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144465319
- Titel
- Företag och marknad - Praktikfall och övningar
- Författare
- Jörgen m.fl. Ljung
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 850 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144465319 -
Handbok i relationsmarknadsföring
Inbunden bok. Egmont Richter AB Malmö. 1 uppl. 1999. 347 sidor.
Nyskick. Kartonnage. Oläst bok. I denna handbok lär du dig bl a fokusera på kunden. Författarna visa hur du med lyhördhet för den individuella kundens behov kan stärka företagets kundrelationer istf. att koncentrera dig på en ökad marknadsandel. De förklarar de st läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177091760
- Titel
- Handbok i relationsmarknadsföring
- Författare
- Don Peppers
- Förlag
- Damm Förlag AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 385 g
- Språk
- Svenska
Egmont Richter AB Malmö 1 9177091760 -
Coca-Cola- Den nya, utförliga handeboken
Häftad bok. Könemann. 1 uppl. 1999. 80 sidor.
Nyskick. Format: 14,5 x 19,5 cm. Med den här handboken får man en tydlig inblick i det väldiga utbud av samlarartiklar som finns utgivet av Coca-Cola. Här finns flaskorna, glasen, brickorna, skyltarna, klockorna, leksakerna, spelen och mycket mer. Här finns även e läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 3829024312
- Titel
- Coca-Cola- Den nya, utförliga handeboken
- Förlag
- Läsförlaget
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 80 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 195 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
Könemann 1 3829024312 -
www.torget.se : den fantastiska historien om...
Inbunden bok. Stockholm : Wahlström & Widstrand : Bonnier Icon Publishing. 1999. 178 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Format: 20,5 x 22 cm. Det här är berättelsen om hur det gick till när Postens satsning på marknads- och mötesplatsen Torget blev den första stora riktigt lyckade internetsatsningen i Europa. Det är en underhållande success story. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146174087
- Titel
- www.torget.se : den fantastiska historien om ett av världens mest framgångsrika Internetprojekt
- Författare
- Hörnfeldt, Erik - Hansson, Mattias - Andersson, Billy
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand : Bonnier Icon Publishing
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Wahlström & Widstrand : Bonnier Icon Publishing 9146174087 -
Att förstå konsumenten
Häftad bok. P.A. Norstedt & Söners Förlag. 1973. 318 sidor.
Nära nyskick. Varför köper vi? Hur planerar vi våra inköp? Varför väljer vi just det märket? Boken är en introduktion till konsumentpsykologi inriktad på praktiska undersökningar och resultat. Teorier och modeller utnyttjas för att organisera detta material till en fru läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9117224810
- Titel
- Att förstå konsumenten
- Författare
- Sandell, Rolf
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
P.A. Norstedt & Söners Förlag 9117224810 -
Bimbobakslaget
Häftad bok. Tiden. 1 uppl. 2000. 126 sidor.
Nära nyskick. Oläst bok. Vem styr våra bilder? Varför lanseras de nu? Och vem tjänar egentligen på att göra bimbon till förebild? Författarna har träffat de människor som är med och skapar idealen - TV-chefer, reklammakare, flickfotografer och tidningsredaktörer. De ha läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188876918
- Titel
- Bimbobakslaget
- Författare
- Kristina Thulin - Jenny Östergren
- Förlag
- Tiden
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 126 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 285 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så kallade herrtidningar går bättre än någonsin i Sverige. Tidningar späckade med lightporr, machotugg och halvnakna brudar. Fröken Sverige-tävlingar och andra skönhetstävlingar är helt accepterade karriärstegar. Tonårstjejer får skönhetsoperationer i födelsedagspresent. Har Bimbon segrat över tjejen med huvet på skaft?
För två år sedan debuterade de två journalisterna Kristina Thulin och Jenny Östergren med X-märkt – Flickornas guide till verkligheten. Det var en feministisk handbok för unga tjejer som tog upp allt från hur man hanterar killarnas trackande i skolkorridoren till tips inför löneförhandlingen. Boken väckte uppmärksamhet och debatt. Kristina och Jenny fick flitigt debattera boken i olika sammanhang.
Dock var det ett kapitel som alla ville prata om, det om skönhet och den hets dagens sjuka skönhetsideal föder. I Bimbobakslaget gör därför författarna en djupare undersökning av skönhetsindustrin och de mekanismer som får unga tjejer att känna sig så fula och självsvälta sig, ibland till döds. En BIMBO är en ursnygg brud med stora tuttar och tom skalle, och det BAKSLAG som titeln syftar på är att bimbon tycks ha segrat över tjejen med huvudet på skaft. Åtminstone i media där det har blivit helt ok med utvikningsbrudar och att beskriva kvinnor i termer av hur de ser ut. Både i herrtidningar och damtidningar får kvinnor posera mer eller mindre lättklädda och mest uttala sig om sminktips. Till skillnad från män, som intervjuas och porträtteras som yrkesmänniskor.
Intervjuer och reportage om:
Fröken Sverige
Modeindustrin
Skönhetsoperationer
Utvikningsbrudar
m.m.
Tiden 1 9188876918 -
Absolut story : från vikingar till vodka
Inbunden bok. Kristianstad : Accent. 2002.
Nyskick. Format: 23,2 x 30,4 cm. Boken är inplastad och förlagsny. Perfekt present.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189622006
- Titel
- Absolut story : från vikingar till vodka
- Författare
- Olsson, Kenth - Finoli, Roberto - Thor, Stefan
- Förlag
- Kristianstad : Accent
- Utgivningsår
- 2002
- Språk
- Svenska
Kristianstad : Accent 9189622006 -
Building strong brands
Inbunden bok. New York : Free Press. 1996. 380 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. "A breakthrough work on the strategic value of brands...required reading for anyone who must maximize the profitability of their brands" Stephen P. Weisz, Marriott Lodging Group … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 002900151X
- Titel
- Building strong brands
- Författare
- Aaker, David A.
- Förlag
- New York : Free Press
- Språk
- English
New York : Free Press 002900151X -
Varumärket - en hotad tillgång
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1990. 144 sidor.
Mycket gott skick. Främre delen av boken har understrykningar i kulspets. Pärmens kanter något nötta. Den här boken visar hur företaget kan utveckla, förstärka och förvalta ett varumärke utan att det degenererar. I boken får du följa varumärket från vaggan till graven. Boke läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9140310620
- Titel
- Varumärket - en hotad tillgång
- Författare
- Melin, Frans - Urde, Mats - Marknadstekniskt centrum
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1990
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 393 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9140310620 -
240 Idées Cadeaux
Övrigt tryckt och skrivet. Nicolas. 2001. 76 sidor.
Nära nyskick. Katalog på franska över vin, champagne, whiskies, sprit och dryckestillbehör från butikskedjan Nicolas med butiker över hela Frankrike. Catalogue sur les Vin fins, des Champagnes, les Whiskies, les Alcools et les Objets du Vin de 2001. Texte en français. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNicolas -
Skriv säljande En bok om skriftlig kommunikat...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 152 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignatur på försättsbladet. Understrykningar i kulspets. Skriv säljande lär ut konsten att skriva så att du blir läst. Du får handfasta råd om hur du skriver säljande affärsbrev, offerter, rapporter, reklamtexter, fackartiklar och texter på Internet. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147043490
- Titel
- Skriv säljande
- Författare
- Lindbom, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att behärska ordet är att ha makt. Att lära sig använda ordet för att övertyga och sälja ger framgång.
Läs mer
Har man ordet i sin hand kan man nå fram med sitt budskap och beröra mottagaren, få en reaktion och uppnå en dialog. Ordet används i olika språkdräkt i olika sammanhang. Det är skillnad på att skriva en annons, en PM eller en nyhetsartikel för en tidning.
Skriv säljande handlar om att använda ordet i skriftlig form så att mottagaren berörs. Du lär dig att skriva säljande. Stimulerande övningar finns i boken. Boken är dessutom rolig, man drar på munnen samtidigt som man lär sig att använda ordet för att sälja.
Om författarna
Tomas Lindbom är skribent och konsult i kundkommunikation.
Liber 1 9147043490 -
Benchmarking
Häftad bok. McKinsey & Company. Reprint series uppl. 1991. 52 sidor.
Mycket gott skick. Fåtal understrykningar och textmarkeringar i Introduction och artikeln om om Benchmarking. i övrigt i nära nyskick.
Innehåller dessutom artiklar om The secret of German competitiveness resp. Manufacturing performance. Samtliga artiklar har tidigare pub läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMcKinsey & Company Reprint series -
Marknadsföring av tjänster : en studie av mar...
Häftad bok. Stockholm : Akademilitteratur. Andra upplagan uppl. 1981. 182 sidor.
Nära nyskick. Denna bok handlar om hur man marknadsför tjänster främst på konsumentmarknaden. Den bygger på studier av femton tjänsteföretag i Sverige och Finland i olika branscher. Boken är ett bidrag till en teoriutveckling om marknadsföring av tjänster och utgör sam läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9174101714
- Titel
- Marknadsföring av tjänster : en studie av marknadsföringsfunktionen i tjänsteföretag
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Stockholm : Akademilitt
- Utgivningsår
- 1981
- Språk
- Svenska
Stockholm : Akademilitteratur Andra upplagan 9174101714 -
Konsumenternas informationssökning vid köp av...
Häftad bok. FLT. 61 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignatur. Understrykningar blyerts/kulspets på vissa sidor.
En ökad kunskap om vad som ligger till grund för konsumenternas val av varor och tjänster ger också ett bättre underlag för utformningen av effektiva strategier i försäljningsarbetet.
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFLT -
Bästsäljaren Annonsbok för lokal marknadsföri...
Inbunden bok. Stockholm : Tidningsutgivarna. 1998. 220 sidor.
Nyskick. Arbetar du i ett företag som agerar på den lokala marknaden? Vill du få ut mer effekt av dina annonser? Vill du få mer annonser för pengarna? Läs den här boken! … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163067749
- Titel
- Bästsäljaren
- Författare
- Härnqvist, Lena - Tidningsutgivarna
- Förlag
- Stockholm : Tidningsutgivarna
- Språk
- Svenska
Stockholm : Tidningsutgivarna 9163067749 -
Relationship marketing - successful strategie...
Inbunden bok. Addison-Wesley Publishing Company, Inc. 1991. 242 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick. Ägarsignatur på försättsbladet. Fåtal understrykningar i bokens början. I övrigt i utmärkt skick. While defining the market-driven Company, McKenna puts a fresh light on dynamic positioning, customer dialogues, and qualitative research - concepts he has d läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0201567695
- Titel
- Relationship marketing - successful strategies for the age of the customer
- Författare
- McKenna, Regis
- Utgivningsår
- 1991
- Omfång
- 242 sidor
- Språk
- English
Addison-Wesley Publishing Company, Inc 0201567695 -
Strategies for Effective Communication
Häftad bok. Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap - GI och IHR. 29 sidor.
Nära nyskick. Bilder som ackompanjerade Larry Percy vid föredraget om Strategies for Effective Communication i Stockholm på 1980-talet. Totalt 2 x 29 bilder samt en skriven presentation om föredragshållaren.
Presentation och bilder är på engelska.
Dessutom present läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKInstitutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap - GI och IHR -
Val av distributionskanal vid export
Häftad bok. Institutet för Högre Marknadsföringsutbildning (IHM). 1979. 135 sidor.
Nära nyskick. Omslagets rygg och kanter har mörknat ngt i bokhyllan. Motivet till denna skrift är att belysa de problem och kostnader som sammanhänger med val av lämplig distributionskanal och etableringsform vid export. Skriften vänder sig främst till mindre och medel läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKInstitutet för Högre Marknadsföringsutbildning (IHM) -
Kunddatabasen Vägen till lönsam kund genom ny...
Inbunden bok. DM-Centret Örebro. 1990. 162 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignatur på försättsbladet. Inlagan i nyskick. Marknadskommunikationen börjar förändras. Många företag börjar se kunden som individ istället för marknadssegment. De bygger upp kunddatabaser och utnyttjar DM-tekniker. Här ges en översikt av aktuelle te läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDM-Centret Örebro -
Business to business : kampanjplanering, mark...
Häftad bok. Göteborg : IHM läromedel. 1985. 260 sidor.
Mycket gott skick. Format: 17,0 x 24,3 cm. Ägarsignatur på titelsidan. Fåtal understrykningar i kulspets. Detta är en praktisk handbok för dig som marknadsför producentvaror och professionella tjänster. Handgriplig, bevisat effektiv steg-för-stegmodell att följa vid planeri läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460269
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 9186460269 -
Ptosten Heumanns läkemedel
Häftad bok. L. Heumann & Co Nürnberg. Elfte svenska upplagan uppl. 1932. 290 sidor.
Hyggligt skick. Främre omslaget saknas. Omslagets rygg har revor. Andra halvan av boken är något bucklig. Boken håller ihop - inga lösa bind. Inga anteckningar, understrykningar eller namnteckningar. Innehåller illustrationer samt annonser över Heumanns produkter. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKL. Heumann & Co Nürnberg Elfte svenska upplagan -
Identitet : om varumärken, tecken och symbole...
Inbunden bok. Raster förlag. 2002. 270 sidor.
Mycket gott skick. Format: 21,2 x 28 cm. Ägarnamnteckning. Understrykningar i blyerts i några kapitel
26 skribenter lyfter fram olika aspekter på ämnet varumärken, tecken och symboler. Dessutom praktiska exempel från Röda Korset, AstraZeneca, Trygg Hansa, Posten, KF, Coop, läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215195
- Titel
- Identitet : om varumärken, tecken och symboler
- Författare
- Holger, Lena - Holmberg, Ingalill - Nationalmuseum
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1197 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- På romartiden märkte tillverkare av tegel och oljelampor sina produkter med något som vi idag skulle kunna kalla varumärken. Sedan dess har varumärken, tecken och symboler kommit att omge oss dagligen, i en omfattning vi inte alltid är medvetna om. De sätter sin prägel på våra konsumtionsvanor men påverkar även våra personliga identiteter och hela vårt samhälle. Identitetsskapande processer och strategiska designprogram har blivit allt vanligare bland företagen och en ny yrkeskår av formgivare och designers har vuxit fram.
I boken Identitet om varumärken, tecken och symboler samlar redaktörerna Lena Holger och Ingalill Holmberg 26 skribenter som lyfter fram olika aspekter på ämnet. Här berättas om varumärken ur ett juridiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv men även om design- och varumärkeshistoria, skönhet och samspelet mellan konst och företag. Praktiska hanteringar av varumärkesfrågor belyses med hjälp av konkreta exempel från AstraZeneca, KF, Posten, Tetra Pak, Trygg-Hansa, Röda Korset och Nationalmuseum.
Lena Holger är konsthistoriker, författare och förste intendent på Nationalmuseum i Stockholm. Hon har bland annat skrivit Helene Schjerfbeck. Liv och konstnärskap (1987), Helene Schjerfbeck. Teckningar och akvareller (1994), Bo Andersson, skulptör (1995), Bittan Bergh Valberg, konstnär, textilare och designer (2001), varit redaktör och medförfattare till Helene Schjerfbeck, kvinnor, mansporträtt, självporträtt, landskap, stilleben (1997) samt skrivit en mängd artiklar om konst och konstnärer.
Ingalill Holmberg är ekonomie doktor, docent och VD för Centre for Advanced Studies in Leadership vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon har bland annat skrivit Företagsledares mandat 1986, Från divisioner till bolag (1990), Företagsledning bortom etablerad teori (1992, redaktör tillsammans med Erik Sjöstrand) och Creating the Future (2002, redaktör tillsammans med Miriam Salzer-Mörling och Lars Strannegård). Hon är också redaktör och ansvarig utgivare för skriften Ledmotiv idéskrift om ledarskap.
Raster förlag 9187215195 -
How to create advertising that sells
Häftad bok. Ogilvy & Mather. 28 sidor.
Gott skick. Namnteckning. Format: 24 x 29 cm. Omslaget har förslitningar i kanter och vid rygg (se bild). Inlagan är läst men har inga defekter och är nära "nära nyskick". Detta är de klassiska råd som emanerar från reklamgurun David Ogilvy och som förvaltats av hans läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOgilvy & Mather -
Byråvalsguiden 2004 : med Årets Bästa Byråer
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2004. 267 sidor.
Nära nyskick. Limrester efter prislapp. Ur innehållet: Vad gör en byrå?; Hur vet jag att reklamen fungerar?; Var ska jag lägga mina pengar?; Fallstudier; Byråval från början; Reklamköpare berättar; Årets bästa byråer. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189617908
- Titel
- Byråvalsguiden 2004 : med Årets Bästa Byråer
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 149 x 190 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 394 g
- Språk
- Svenska
Ekerlids 1 9189617908 -
Att lyfta ett varumärke - Hemligheten bakom 5...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 192 sidor.
Mycket gott skick. Inbunden med mjuka pärmar. Utgallrad biblioteksbok med etiketter på pärmens baksida och i rygg. Inga stämplar i framvagn och inlaga. Syftet med denna bok är att ge kunskap, idéer och inspiration genom verkligheten. Det är en fascinerande rundtur i varumär läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147076887
- Titel
- Att lyfta ett varumärke - Hemligheten bakom 50 av de största sucéerna
- Författare
- Haig, Matt
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken avslöjas hemligheten bakom 50 av de största affärssuccéerna någonsin. Men syftet är inte att servera ett framgångsrecept, utan att ge kunskap, idéer och inspiration.
Läs mer
Eftersom alla varumärken är olika är det inte helt enkelt att identifiera gemensamma framgångsfaktorer. Och med tanke på att branding går ut på att skapa en unik identitet blir det absurt att söka efter en enkel vinnarformel. Författaren bjuder oss istället på en fascinerande rundtur i varumärkenas "Hall of Fame". Från Nike till Harry Potter och Absolut Vodka, med unika insikter i hur man kan lyfta ett varumärke och segla ifrån konkurrenterna.
Om författarna
Matt Haig, tidigare journalist, är konsult inom marknadsföring/branding och populär föredragshållare och kolumnist. Har tidigare skrivit flera böcker.
Översättning: Karin Ashing
Liber 1 9147076887 -
Business to Business Advertising
Tidning, tidskrift. Ehrenstråhle International AB Stockholm. 1985. 12 sidor.
Mycket gott skick. Små revor och liten fläck i sista sidans övre kant. Format/Size: 24,5 x 34,5 cm. Ur innehållet: Campaigns for Hägglund's ship cranes, Du Pont; Philips Sophomation, AGEMA infrared systems. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEhrenstråhle International AB Stockholm
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn