-
THE ENGAGING MUSEUM : Developing Museums for...
Häftad bok.
Nära nyskick. Routledge, London, 2007, XII 308 pp., reprinted, pbk., VG condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 041534557X
- Titel
- The engaging museum : developing museums for visitor involvement
- Författare
- Black, Graham
- Förlag
- London : Routledge
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- English
041534557X -
KOMMUNIKATION; Sjätteupplagan
Inbunden bok.
Nyskick. Liber, 2013, 284 s., uppl. 6:32, inb. förlagets dek. flexband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147107742
- Titel
- Kommunikation
- Författare
- Dahlkwist, Matts
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 284 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilken roll spelar kommunikation i vår vardag? Hur blir man en god kommunikatör? Vad avslöjar vårt kroppsspråk? Dessa är några av de frågeställningar som tas upp i Kommunikation. Texten ger grunderna i ämnet och fungerar som utgångspunkt för praktisk träning i kommunikation.
Utmärkande drag
Exempel från verkligheten
Aktuell forskning
Fallbeskrivningar
Praktiska övningar
Överallt där människor möts uppstår kommunikation - öppna och dolda budskap, medvetet eller omedvetet. Ständigt sänder vi och tar emot signaler i form av ord, tonfall, blickar, gester, ljud och bilder. Varje tillfälle till kommunikation ger också en chans till personlig utveckling.
Praktiska råd
Kommunikation tar upp konsten att kunna lyssna, samtala och instruera. Både ord och kroppsspråk har betydelse. Läsaren får praktiska råd om hur man kan presentera och förmedla ett budskap oavsett om det rör sig om en anställningsintervju, ett möte eller en redovisning. Boken beskriver hur man kan hantera vardagskonflikter och vad man bör tänka på vid kommunikation i grupp. Andra områden som tas upp är kommunikation över åldrar och kön samt över kulturella och sociala gränser. Kommunikation poängterar också vikten av att vara informationskritisk.
Fakta, forskning, verklighet
Faktatexterna varvas med aktuella forskningsresultat och exempel från verkligheten.
Tillämpningsövningar
Förmågan att kommunicera utvecklas bäst genom tillämpningsövningar och därför varvas faktatext med praktikfall, rollspel, uppdrag och övningar med pedagogiska hjälpmedel. En del av uppgifterna finns insprängda i texten men majoriteten finns i slutet på kapitlen.
Om författarna
Matts Dahlkwist är gymnasielärare, lärarutbildare och lärarfortbildare i psykologi, pedagogik och samhällsorienterade ämnen.
9789147107742 -
50 Salons de l'automobile, Genève, Automobil-...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Tribune Editions / Salon de l'automobile, Genève, 1980, XXXII 124 (3) pp., original dec. hardback, VG condition; photoill. in b/v., and all posters in colour; trench/german language … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 2829700082
- Titel
- 50 Salons de l'automobile, Genève - une grande rétrospective par l'affiche = 50 Automobil-Salons, Genf : eine grosse Plakat-Rückschau : 1924-1980
- Förlag
- Salon de l'automobile
- Utgivningsår
- 1980
2829700082 -
Reality Television and Class
Häftad bok. London : BFI.
Nära nyskick. BFI (British Film Institute) / Palgrave Macmillan, 2011, X 254 pp., pbk, VG/new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781844573974
- Titel
- Reality television and class
- Författare
- Wood, Helen - Skeggs, Beverley
- Förlag
- London : BFI
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
London : BFI 9781844573974 -
Online Communication : Lnking Technology, I...
Häftad bok.
Mycket gott skick. LEA - Lawrence Eribaum Associates, US, 2005, XVIII 245 pp, pbk, in good condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0805848495
- Titel
- Online communication - linking technology, identity, and culture
- Författare
- Wood, Andrew F
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Pbk. : alk. paper
- Språk
- English
- Baksidestext
- "This updated classroom resource will help students conceptualize the human uses of the Internet through an examination of emerging theories, offering explanations for what people are doing with this technology in social and communication context. Advanced undergraduates, graduate students, and researchers interested in the field of computer-mediated communication, as well as those studying issues of technology and culture, will find Online Communication to be an insightful resource for studying the role of technology and mediated communication in today's society."--BOOK JACKET.
0805848495 -
THE INTERNET : An Ethnographic Approach
Häftad bok.
ISBN 1859733891
Nyskick. Berg, Oxford, New York, 2001, IX (1) 217 pp., reprinted (1st 2000), pbk., VG/new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK1859733891 -
Narratives in Popular Culture, Media, and Eve...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Sage Publications Inc, 1996, XIII (1) 200 pp., pbk., VG condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0761903453
- Titel
- Narratives in Popular Culture, Media, and Everyday Life
- Författare
- Berger
- Förlag
- Sage Publications Inc
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
0761903453 -
LANGUAGE IN THE NEWS : Discourse and Ideolo...
Häftad bok.
Nyskick. Routledge, 1999, X (2) 254 pp., reprinted (1st published in 1991), pbk., in new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0415014190
- Titel
- Language in the news : discourse and ideology in the Press
- Författare
- Fowler, Roger
- Förlag
- London : Routledge
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- English
0415014190 -
A Handbook of Qualitative Methodologies for M...
Häftad bok.
Gott skick. Routledge, 1999, XIV 272 pp., pbk., reprinted (1st published 1991); just a few underlinings (19 lines in 8 pp., with yellow mark pen); VG condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0415054052
- Titel
- Handbk Qualtv Meth Media Res
- Författare
- Jankowski
- Förlag
- Taylor & Francis Ltd
- Utgivningsår
- 1991
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
0415054052 -
COMMUNICATION, CULTURAL AND MEDIA STUDIES :...
Häftad bok.
Nära nyskick. Routledge, 2011, XII 276 pp., 4th ed., pbk., VG/new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415563239
- Titel
- Communication, cultural and media studies : the key concepts
- Författare
- Hartley, John
- Förlag
- Abingdon ; New York : Routledge
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index
9780415563239 -
TELEVISION PROGRAM MAKING : Everything you...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Focal Press, GB, 1999, XIII (1) 256 pp., pbk., VG condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0240515242
- Titel
- Television Program Making : Everything you need to know to get started [Elektronisk resurs]
- Författare
- Hart, Colin - Mutter, Chris
- Förlag
- Hoboken : Focal Press
- Utgivningsår
- 2012
- Språk
- English
0240515242 -
BARNS VISUELLA KULTURER - Skolplanscher och...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur, 2009, 192 s., upplaga 1:3, en lagad reva i inlagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037943
- Titel
- Barns visuella kulturer : skolplanscher och idolbilder
- Författare
- Sparrman, Anna
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om visuella kulturer i barns vardagsliv både på fritiden och i skolan. Hur använder barn det visuella för att ta sig fram i världen och för att både förstå och skapa sig själva? Frågan besvaras genom att se hur barn förhåller sig till så skilda fenomen som färgen på väggarna inne på toaletten, varför Grönland är vitt och Island grönt på kartan och ifall en prins kan ha en kjol eller inte. Författaren belyser skillnaderna mellan barnkultur och barns kultur. Hon diskuterar även betydelsen av att både seende och barndom är avhängiga vilken tid vi lever i och vad ett kompetent barn kan vara. Dessutom diskuteras vad idolskap kan innebära ur barns perspektiv. Boken vänder sig främst till lärarstudenter och till verksamma inom förskola, skola och fritidshem. Den vänder sig även till studenter inom estetiska ämnen och mediekommunikation som vill förstå barns användning av visuella kulturer. Utöver det erbjuder boken intressant läsning för föräldrar och föräldragrupper som vill fördjupa sina kunskaper om visualitetens betydelse för både lärande och nöje.
9789144037943 -
THE ART OF VOICE-ACTING : The Craft and Bus...
Häftad bok.
ISBN 024080340X
Nyskick. Focal Press, 1999, XXII 232 s., pbk., VG/new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK024080340X -
Essentials of Mass Communication Theory
Häftad bok. 1995.
Nära nyskick. SAGE Publications, 1995, X (2) 208 pp., pbk., VG/new condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0803973578
- Titel
- Essentials of Mass Communication Theory [Elektronisk resurs]
- Författare
- Berger, Arthur Asa
- Förlag
- Sage Publications
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- English
0803973578 -
MANAGING INTERACTIVE MEDIA : Project Manage...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Addison Wesley, 2007, XIV 285 pp., pbk., VG condition
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0321436938
- Titel
- Managing interactive media : project management for web and digital media
- Författare
- England, Elaine - Finney, Andy
- Förlag
- Harlow : Addison-Wesley
- Utgivningsår
- 2007
- Språk
- English
0321436938 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147087860
- Titel
- Mediernas språk
- Författare
- Ekström, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm
- Vikt
- 411 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur används språk för att kommunicera i nyhetsrapportering, intervju- och debattprogram, TV-serier, fiktionsfilm, dataspel, på chatt-sidor eller i operativsystemen i våra datorer? Att förstå hur språk kan användas i tal, skrift och bild är viktigt både för dem som vill kunna analysera budskap kritiskt och för dem som i olika yrkesroller ska jobba med medier och kommunikation. Mediernas språk är den första boken på svenska som presenterar de mest inflytelserika teorierna om språk och kommunikation i modern medievetenskap.
9789147087860 -
OM KOMMUNIKATION - En introduktion till kom...
Inbunden bok.
Nyskick. NoK, 2009, 319 s., inb. förlagets dek. pappband; förläggarens arkivstmpl på blanka försättsbladet, i övrigt förlagsnytt ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127107342
- Titel
- Om kommunikation : en introduktion till kommunikationssamhället
- Författare
- Mats Johansson - Peter Malmsten
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 663 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vår tid är besatt av kommunikation. Utvecklingen inom teknik, medier, ekonomi och politik har medfört att kommunikation nu genomsyrar allt fler samhällsområden. Förståelse för hur vi kommunicerar blir en allt viktigare kunskap.
Med utgångspunkt i samhällets utveckling och nutidens trender presenterar författarna en ny och grundläggande förståelse för hur kommunikation inom olika områden kan användas och analyseras oavsett om det handlar om samverkan, påverkan eller kritik.
Boken ger en lättöverskådlig introduktion till ämnet och kan användas som lärobok, uppslagsbok eller som inspiration till kommunikationsstrategier.
Till boken hör en webbplats, www.omkommunikation.se, tänkt som ett forum för fördjupning och kunskapsutbyte.
9789127107342 -
MEDIER OCH SAMHÄLLE - En introduktion
Häftad bok.
Nyskick. Studentlitteratur, 2009, 173 s.; fackgranskning och svensk bearbetning av Göran Eriksson; övers. av Per Larson
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144054353
- Titel
- Medier och samhälle : en introduktion
- Författare
- Klaus Bruhn Jensen
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medier - från tv, radio och tidningar, till Internet och mobiltelefoni - utgör idag en oskiljaktig del av politik, ekonomi, kultur och vardag. Vid en tidpunkt då många såväl i den offentliga debatten som i vardagliga samtal lyfter fram medierna som en direkt orsak till att samhället utvecklas i en bestämd riktning, tar denna bok sin utgångspunkt i det ömsesidiga beroendeförhållandet mellan medier och samhälle. Medierna är en oskiljaktig del av samhällets struktur liksom den omgivande samhällsstrukturen bidrar till att forma de enskilda mediernas uppbyggnad och innehåll. Genom en nyanserad och detaljerad beskrivning av detta ömsesidiga beroendeförhållande analyserar Klaus Bruhn Jensen medierna i samhället, samhället i medierna, medier som samhällsinstitutioner och mediernas mottagare.Boken vänder sig i första hand till studenter inom medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den lämpar sig också väl som fortbildning och uppdatering för alla med ett behov och intresse av att följa utvecklingen inom medievärlden.
9789144054353 -
MEDIEHÄLSA - Mötet mellan medicin, medier,...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur, 2012, 183 s.; i skärningspunkten mellan hälsa och media står vi ofta villrådiga. Översköljda av livsstilsbilagor, sjukhussåpor, läkemedelsreklam, cancerlöpsedlar och patientbloggar försöker vi navigera mellan vetenskap och villfarelse, läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144057330
- Titel
- Mediehälsa - - Mötet mellan medicin, medier, medborgare
- Författare
- David Finer
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 279 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I skärningspunkten mellan hälsa och media står vi ofta villrådiga. Översköljda av livsstilsbilagor, sjukhussåpor, läkemedelsreklam, cancerlöpsedlar och patientbloggar försöker vi navigera mellan vetenskap och villfarelse, fakta och fiktion, livsviktigt och lättviktigt.
Mediernas hälsorelaterade innehåll har länge kritiserats för felaktigheter, sensationsmakeri, sexism, överbetoning av vårdens misstag och allmän negativism, bland mycket annat. Men stämmer kritiken, vad kan den bottna i, och går medierna i så fall att påverka till det bättre?
Med begreppet ”mediehälsa” vill författaren fånga både mediernas hälsoinnehåll och dess kvalitet eller ”hälsotillstånd”. I boken ”Mediehälsa” ges verktyg för att bättre förstå samspelet mellan medierna och medicinen och innehåller bl.a. avsnitt om språk, medieteorier, analysverktyg, journalistikhistoria, fallstudier och förändringsarbete.
Boken vänder sig till såväl professionella vård- och mediearbetare och studenter inom vårdutbildningar och journalistik som beslutsfattare och allmänheten.
9789144057330 -
WEBBDESIGN med fokus på användbarhet
Studentlitteratur, 2010, 228 s., hft., 6 sidor med några förstrykningar m. transparent märkpenna, samt några pennoteringar, i övr. mkt. gott skick; porto tillkommer med 33 kr … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144020648
- Titel
- Webbdesign med fokus på användbarhet
- Författare
- Rolf Molich
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är full av hjälpmedel för dig som tänker sätta upp en webbplats, och vill säkra dig om besökarnas uppmärksamhet, så att de inte letar förgäves, spiller värdefull tid eller tillgriper telefonen istället.
Boken vänder sig till alla i webbvärlden – från studerande via den vanlige webbanvändaren till den professionella webbdesignern.
Alla som strävar efter att ha en relevant och effektiv dialog med användaren kommer att ha stor glädje av denna bok.
9789144020648 -
INTERVJU - Konsten att lyssna och fråga
Studentlitteratur, 2006, 219 s., hft., mkt. gott skick/nyskick; porto tillkommer med 33 kr
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144383614
- Titel
- Intervju - Konsten att lyssna och fråga
- Författare
- Krag Jacobsen, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1993
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skapas förutsättningar för ett förtroendefullt och uppriktigt samtal? Hur kan ett samtal styras? Hur bör frågorna formuleras? Vilka typer av frågor bör undvikas? Hur lär man sig att lyssna uppmärksamt? Intervju är en av de vanligaste metoderna för att insamla och presentera information. Det är viktigt att känna till hur man undviker de vanligaste fallgroparna och åstadkommer en bra intervju. I denna grundbok i konsten att genomföra intervjuer redovisas bl a olika typer av intervjuer, intervjuns grundelement, förberedelser och efterbearbetning, konsten att lyssna, intervjuns psykologi, olika frågetyper, felkällor, styrning av intervjuer, redigering av intervjumaterial samt juridiska och etiska regler. Bokens språk är enkelt och framställningen innehåller många konkreta exempel. Boken är avsedd för grundläggande utbildning vid universitet och högskola. Den är lämplig för kurser i t ex forsknings- och utredningsmetodik, samtalsteknik, kommunikation, journalistik och informationsteknik.
9144383614 -
Sillburkar & tvålkartonger - om våra förpac...
Nyskick. Nordiska museet, 1977, 89 (1) s., inb. dek. laminerat orig.pappbd., nyskick; ill. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn