-
International marketing
Häftad bok. Mc Graw Hill Education. 4th uppl. 2014. 635 sidor.
Gott skick. Anteckningar i blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780077148157
- Titel
- International marketing
- Författare
- Ghauri, Pervez N. - Cateora, Philip R.
- Utgivningsår
- 2018
- Språk
- English
- Baksidestext
- The fourth edition of 'International Marketing' provides a complete introduction to international marketing in the 21st century
Specialized
Includes bibliographical references and index
Imported from: 193.60.74.11:2121/prod_talis (Do not remove)
Mc Graw Hill Education 4th 9780077148157 -
Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiris...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2014. 451 sidor.
Mycket gott skick. Blyertsanteckningar och undersökningar finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094489
- Titel
- Sinnesmarknadsföring - Teoretiska och empiriska utgångspunkter
- Författare
- Hultén, Bertil
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 451 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 999 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok behandlar sinnesmarknadsföring som nytt framväxande marknadsföringsparadigm. För att positionera ett varumärke på ett djupare plan har det blivit allt viktigare för företag att tala till konsumenters sinnen. Författaren belyser hur företag strategiskt kan utveckla konsumentupplevelser som utgår från de fem sinnena: hur det ser ut, hörs, luktar, känns och smakara. Det handlar dels om påverkan på konsumenters utvärdering av produkter och tjänster, dels om påverkan på deras faktiska köpbeteende. Boken är rikt illustrerad med exempel från svenska och utländska företag.
Sinnesmarknadsföring – Teoretiska och empiriska utgångspunkter bygger på en rad modeller och teorier som hämtats från discipliner och forskningsområden som konsumentbeteende, konsumentpsykologi, marknadsföring, neurovetenskap, sociologi och varumärkesbyggande. Ambitionen är att erbjuda en djupare förståelse av sinnesmarknadsföring och att ge utblickar mot morgondagens marknadsföring i en global marknadsföringsmiljö och konsumtionskultur.
Studentlitteratur AB 1 9789144094489 -
Customer Experience Management : A Revolution...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2003. 256 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471237747
- Titel
- Customer Experience Management : A Revolutionary Approach to Connecting wit
- Författare
- Bernd Schmitt
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 242 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 445 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780471237747 -
Storytelling befolkar varumärket
Häftad bok. Blue Publishing. 3 uppl. 2014. 237 sidor.
Nära nyskick. Enstaka blyertsanteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197738293
- Titel
- Storytelling befolkar varumärket
- Författare
- Heijbel, Matts
- Förlag
- Blue Publishing
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 149 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 421 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Snudd på omtumlande" / Anne Scheffer Leander, Stockholms stad
Storytelling befolkar varumärket har nu kommit ut i sin tredje helt omarbetade upplaga.
I alla tider har vi människor samlats kring lägereldarna och berättat. Det är vid elden vi blir människor. Det är där vi överför kunskaper och värderingar.
Och lägereldarna finns även i det moderna arbetslivet, fast i andra former. Det kan vara i lunchrummen, vid kaffeapparaterna, hos kunderna eller ute i sociala media.
Kring varje företag och organisation finns berättelser som handlar om människorna och om verksamheten. Med hjälp av dem kan man strategiskt stödja ledarskap, kommunikation, organisationsutveckling, förändringsprocesser, rekrytering, marknadsföring, sälj och kunskapsöverföring.
Matts Heijbel har arbetat med corporate storytelling sedan 1999. Följ med honom på en resa genom svenskt och internationellt arbetsliv.
Boken är frikostligt späckad med berättelser och exempel. Läs den för att roas och fascineras. Eller låt den rent av bli ett avstamp till en egen satsning på corporate storytelling.
Några omdömen kring boken:
"Storytelling har betytt mycket för oss ... boken är väldigt användbar" /Per Torstensson, vd Arlanda Express
"This book is a good guide to the world of stories." /Jaak Aviksoo, Minister of Education and Research, Estonia
"Matts bok gav mig ett nytt perspektiv på storytelling och hur man kan använda metoden för att bygga en stark företagskultur." /Bång Ola Norén, kundansvarig, HiQ
Blue Publishing 3 9789197738293 -
Den svenska ungdomsbrottsligheten
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2017. 377 sidor.
Nära nyskick. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144119861
- Titel
- Den svenska ungdomsbrottsligheten
- Författare
- Estrada, Felipe
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 377 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ungdomsbrottslighet framstår som ett av de centrala problemområdena i såväl kriminologisk litteratur som i svensk samhällsdebatt. Men hur väl stämmer den bild av ungdomsbrottslighet som finns tillgänglig i våra medier med verkligheten? Syftet med denna antologi är att belysa centrala frågor kring ungdomsbrottslighet. Utifrån skilda perspektiv och metoder presenterar några av landets främsta experter på ungdomsbrottslighet sin forskning. De olika bidragen ger kunskap om ungdomsbrottslighetens omfattning, karaktär och utveckling, dess orsaker och förklaringar, samhällets åtgärder och reaktioner samt kriminalpolitiska strategier. I denna fjärde upplaga har innehållet omarbetats och uppdaterats.
Boken vänder sig i första hand till studerande på högskola inom kriminologi, socialt arbete och andra närliggande ämnen. Även yrkesgrupper som kommer i kontakt med ungdomar samt övriga med intresse för ungdomsfrågor och ungdomsbrottslighet kommer att finna boken användbar.
Studentlitteratur AB 4 9789144119861
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn