-
Alices adventures in wonderland and through t...
Pocketbok. Penguin Books Ltd. 2012. 256 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9780141199689
- Titel
- Alices adventures in wonderland and through the looking glass
- Författare
- Carroll, Lewis
- Förlag
- Penguin Books Ltd.
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 128 x 198 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 190 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The Penguin English Library Edition of Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass by Lewis Carroll '"Curiouser and curiouser!" cried Alice (she was so surprised, that for the moment she quite forgot how to speak good English). "Now I'm opening out like the largest telescope that ever was! Goodbye, feet!"''I had sent my heroine straight down a rabbit-hole ... without the least idea what was to happen afterwards,' wrote Lewis Carroll, describing how Alice was conjured up one 'golden afternoon' in 1862 to entertain his child-friend Alice Liddell. His dream worlds of nonsensical Wonderland and the back-to-front Looking Glass kingdom depict order turned upside-down: a baby turns into a pig, time is abandoned at a disorderly tea-party and a chaotic game of chess makes a seven-year-old girl a Queen. But amongst the anarchic humour and sparkling word play, puzzles and riddles, are poignant moments of nostalgia for lost childhood.The Penguin English Library - 100 editions of the best fiction in English, from the eighteenth century and the very first novels to the beginning of the First World War.
Penguin Books Ltd. 9780141199689 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789147090082
- Titel
- Reklam : förståelse och förnyelse
- Författare
- Rosengren, Sara
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Reklamen är sig inte längre lik. De senaste tjugo åren har utbudet av reklam i svenska medier fördubblats. Traditionella massmedier får konkurrens av nya kommunikationskanaler som nischade webbplatser och sociala medier. Evenemang, sponsring och produktplacering blir allt vanligare. Reklam kan idag lika gärna vara en installation eller ett webbtest som en filmsnutt på tv. Förändringarna är betydelsefulla. Reklam berör fler individer och har större inflytande än någonsin. För dagens marknadsförare innebär det att man måste kunna sätta den egna kommunikationen i ett större sammanhang eftersom den påverkar inte bara det egna företaget utan också människors vardag och samhället i stort.
Liber 1 9789147090082 -
De båda grundproblemen i etiken : om den mäns...
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2 uppl. 2014. 337 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789171733993
- Titel
- De båda grundproblemen i etiken : om den mänskliga viljans frihet : moralens fundament
- Författare
- Schopenhauer, Arthur
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 337 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 403 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den tyske filosofen Arthur Schopenhauer (1788-1860) är I första hand känd som pessimistisk livsfilosof och författare till Världen som vilja och föreställning. Men genom De båda grundproblemen i etiken, bestående av två prisskrifter, har han också en plats i moralfilosofins historia som kritiker av Kants förnuftsmoral och företrädare för en en medlidandets etik.
Schopenhauer ställer läsaren inför följande experimentum crucis. Någon avser att döda en annan, men avstår i sista stund från sin föresats, inte av rädsla för konsekvenserna, utan av moraliska skäl. Frågan Schopenhauer ställer läsaren är vilka moraliska skäl som är övertygande. Skulle det vara övertygande om skälet vore att maximen för handlingen inte skulle kunna universaliseras? Eller för att den andre inte skulle behandlas som ett mål i sig? Dessa kantianska skäl finner inte Schopenhauer övertygande. Däremot att «jag greps av medlidande och förbarmande, det gjorde mig ont om honom, jag hade inte hjärta därtill, jag förmådde inte göra det». Inte i förnuftet, men i medlidandet ligger, enligt Schopenhauer, «det renaste motivet» och «moralens fundament». Som alternativ till Kants kategoriska imperativ formulerade Schopenhauer imperativet: Neminem laede, imo omnes, quantum potes, juva; Skada ingen, utan hjälp alla så långt du förmår. Detta imperativ, framhåller Schopenhauer, bryter också med antrocentrismen genom att inkludera djuren i moralens universum.
Denna översättning av De båda grundproblemen i etiken utkom första gången 1925 och är utförd av Johannes Gabrielsson.
Boken är en nyutgåva av Johannes Gabrielssons översättning från 1925 (försiktigt redigerad).
Bokförlaget Daidalos 2 9789171733993 -
När du gör som jag vill : en bok om påverkan
Häftad bok. Bokförlaget Forum. 2015. 287 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789137145884
- Titel
- När du gör som jag vill : en bok om påverkan
- Författare
- Fexeus, Henrik
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Genomskåda kriget om våra hjärnorNär du gör som jag vill handlar om påverkan och hur vi kan lära oss hantera den. Läsarna kommer att känna igen Henriks omisskännliga stil: fascinerande fakta och färdigheter levererade med humor och självdistans på ett sätt som aldrig blir långtråkigt.”Hej! Du tror säkert att styr dina tankar helt själv – som till exempel valet att läsa den här texten. Det är ett vanligt misstag. Varje gång du slår på radion eller tv:n, öppnar en bok eller tidning, varje gång du går in i en butik, så försöker någon plantera idéer i ditt huvud. Från att du slår upp ögonen på morgonen till att du somnar på kvällen så utsätts du för en oändlig ström av försök till övertalning och påverkan. Hela yrkeskårer har till uppgift att påverka dig! Och vi som gör det vill helst inte att du märker något. Det blir liksom enklast så, vi slipper förklara oss medan vi knyter fast marionettrådarna i din hjärna. Min tanke med den här boken är att försöka förklara hur du blir påverkad och medgörlig.Boken ger också verktyg för påverkan, som du kan använda om du t ex vill få igenom en politisk idé, personalyoga på arbetstid, få barnen att äta grönsaker, eller starta upp en egen sekt med några kompisar. Men framför allt hoppas jag att kunna öppna dina ögon en smula för hur kriget om din hjärna går till. Skillnaden mellan att sälja Pepsodent och Fredrik Reinfeldt till ditt undermedvetna är kanske mindre än du tror.Så pök nim kob. Du vet att du vill ha den!/ Henrik Fexeus”
Bokförlaget Forum 9789137145884
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn