-
Bokens väg till läsaren och biblioteken
Häftad bok. Afeko. 2013. 159 sidor.
Nyskick. Häftad. 21 x 14 cm. Förefaller oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197796583
- Titel
- Bokens väg till läsaren och biblioteken
- Författare
- Axelsson, Sune
- Förlag
- Akfeo förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 140 x 216 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok vänder sig till läsare som vill veta mer om
dagens bokmarknad och biblioteksväsende. Hit hör
också journalister, politiker med inflytande över den
fortsatta utvecklingen samt anställda på biblioteken
och studerande i olika medieprogram.
Först ges en historisk summering av bokmarknadens och bibliotekens framväxt. Därefter redovisas dagens mediemarknad, biblioteksväsende och genom vilka distributionskanaler böckerna når ut till läsarna och biblioteken. Bokmarknadens koncentration mot ett fåtal aktörer berörs. Bibliotekens urvalsprocess vid medieinköp diskuteras och hur upphandlingen går till.
Den allt mer kommersialiserade bokmarknaden har inneburit ökad satsning på kändisförfattare, populärlitteratur och bästsäljare, vilket eroderar de stora förlagens kvalitetsstatus. Samtidigt har bokmarknaden demokratiserats genom den digitala tekniken, som gör det möjligt för envar att ge ut böcker. Nätbokhandeln pressar den traditionella, och på förlagen funderar man över hur hoten från e-boken och ökad egenutgivning bör bemötas.
Avslutningsvis berörs bokmarknadens utveckling
och förändring i ett litteratursociologiskt perspektiv.
Sune Axelsson är forskare och förläggare på Akfeo
Förlag. Han är också författare till tre diktsamlingar
och en essäbok.
Afeko 9789197796583 -
BOKENS VÄG TILL LÄSAREN OCH BIBLIOTEKEN
Häftad bok. Akfeo förlag. 2012. 159 sidor.
Nyskick. Boken är en gallrad biblioteksbok. Oläst. Inga märken eller markeringar förutom bibliotekets egen stämpel. Inget 'bokhylleslitage' på pärmarna. som är inplastade. Ur baksidestexten: I boken skildrar Sune Axelsson bokens väg från förlagen till läsaren och läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197796583
- Titel
- Bokens väg till läsaren och biblioteken
- Författare
- Axelsson, Sune
- Förlag
- Akfeo förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 140 x 216 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok vänder sig till läsare som vill veta mer om
dagens bokmarknad och biblioteksväsende. Hit hör
också journalister, politiker med inflytande över den
fortsatta utvecklingen samt anställda på biblioteken
och studerande i olika medieprogram.
Först ges en historisk summering av bokmarknadens och bibliotekens framväxt. Därefter redovisas dagens mediemarknad, biblioteksväsende och genom vilka distributionskanaler böckerna når ut till läsarna och biblioteken. Bokmarknadens koncentration mot ett fåtal aktörer berörs. Bibliotekens urvalsprocess vid medieinköp diskuteras och hur upphandlingen går till.
Den allt mer kommersialiserade bokmarknaden har inneburit ökad satsning på kändisförfattare, populärlitteratur och bästsäljare, vilket eroderar de stora förlagens kvalitetsstatus. Samtidigt har bokmarknaden demokratiserats genom den digitala tekniken, som gör det möjligt för envar att ge ut böcker. Nätbokhandeln pressar den traditionella, och på förlagen funderar man över hur hoten från e-boken och ökad egenutgivning bör bemötas.
Avslutningsvis berörs bokmarknadens utveckling
och förändring i ett litteratursociologiskt perspektiv.
Sune Axelsson är forskare och förläggare på Akfeo
Förlag. Han är också författare till tre diktsamlingar
och en essäbok.
Akfeo förlag 9789197796583 -
Bokens väg till läsaren och biblioteken
Häftad bok.
Mycket gott skick. Svagt svängd i formen. Akfeo. 2013. 159 s. 233 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197796583
- Titel
- Bokens väg till läsaren och biblioteken
- Författare
- Axelsson, Sune
- Förlag
- Akfeo förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 140 x 216 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok vänder sig till läsare som vill veta mer om
dagens bokmarknad och biblioteksväsende. Hit hör
också journalister, politiker med inflytande över den
fortsatta utvecklingen samt anställda på biblioteken
och studerande i olika medieprogram.
Först ges en historisk summering av bokmarknadens och bibliotekens framväxt. Därefter redovisas dagens mediemarknad, biblioteksväsende och genom vilka distributionskanaler böckerna når ut till läsarna och biblioteken. Bokmarknadens koncentration mot ett fåtal aktörer berörs. Bibliotekens urvalsprocess vid medieinköp diskuteras och hur upphandlingen går till.
Den allt mer kommersialiserade bokmarknaden har inneburit ökad satsning på kändisförfattare, populärlitteratur och bästsäljare, vilket eroderar de stora förlagens kvalitetsstatus. Samtidigt har bokmarknaden demokratiserats genom den digitala tekniken, som gör det möjligt för envar att ge ut böcker. Nätbokhandeln pressar den traditionella, och på förlagen funderar man över hur hoten från e-boken och ökad egenutgivning bör bemötas.
Avslutningsvis berörs bokmarknadens utveckling
och förändring i ett litteratursociologiskt perspektiv.
Sune Axelsson är forskare och förläggare på Akfeo
Förlag. Han är också författare till tre diktsamlingar
och en essäbok.
9789197796583 -
Bokens väg till läsaren och biblioteken
Häftad bok.
Nyskick. Akfeo, 2012. 159 s. Limhäftad. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197796583
- Titel
- Bokens väg till läsaren och biblioteken
- Författare
- Axelsson, Sune
- Förlag
- Akfeo förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 140 x 216 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok vänder sig till läsare som vill veta mer om
dagens bokmarknad och biblioteksväsende. Hit hör
också journalister, politiker med inflytande över den
fortsatta utvecklingen samt anställda på biblioteken
och studerande i olika medieprogram.
Först ges en historisk summering av bokmarknadens och bibliotekens framväxt. Därefter redovisas dagens mediemarknad, biblioteksväsende och genom vilka distributionskanaler böckerna når ut till läsarna och biblioteken. Bokmarknadens koncentration mot ett fåtal aktörer berörs. Bibliotekens urvalsprocess vid medieinköp diskuteras och hur upphandlingen går till.
Den allt mer kommersialiserade bokmarknaden har inneburit ökad satsning på kändisförfattare, populärlitteratur och bästsäljare, vilket eroderar de stora förlagens kvalitetsstatus. Samtidigt har bokmarknaden demokratiserats genom den digitala tekniken, som gör det möjligt för envar att ge ut böcker. Nätbokhandeln pressar den traditionella, och på förlagen funderar man över hur hoten från e-boken och ökad egenutgivning bör bemötas.
Avslutningsvis berörs bokmarknadens utveckling
och förändring i ett litteratursociologiskt perspektiv.
Sune Axelsson är forskare och förläggare på Akfeo
Förlag. Han är också författare till tre diktsamlingar
och en essäbok.
9789197796583
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn