-
TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollsk...
Häftad bok. Filmförlaget Margareta Rönnberg. Första uppl. 2003. 314 sidor.
Nyskick. Limhäftad 8:o.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
Filmförlaget Margareta Rönnberg Första 9197115797 -
TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollsk...
Häftad bok. Filmförlaget Margareta Rönnberg. 1 uppl. 2003. 314 sidor.
Mycket gott skick. Utgallrad biblioteksbok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
Filmförlaget Margareta Rönnberg 1 9197115797 -
TV-REKLAMEN - VÅR TIDS MYTER - MEN KÖNSROLL...
Häftad bok. Filmförlaget, Uppsala. Första uppl. 2003. 314 sidor.
Nyskick. Boken är en gallrad biblioteksbok. Den verkar oläst. Inga märken eller markeringar förutom bibliotekets egen stämpel. Inget 'bokhylleslitage' på pärmarna, som är inplastade.
Tidigare forskning om barn och reklam har mest intresserat sig för vad barnen i läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
Filmförlaget, Uppsala Första 9197115797 -
TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollsk...
Häftad bok. Filmförlaget Margareta Rönnberg. 1 uppl. 2003. 314 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
Filmförlaget Margareta Rönnberg 1 9197115797 -
TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollsk...
Häftad bok. Filmförlaget Margareta Rönnberg. 1 uppl. 2003. 314 sidor.
Mycket gott skick. Omslag något kantstött. Inga anteckningar i boken. "Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
Filmförlaget Margareta Rönnberg 1 9197115797 -
TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollsk...
Häftad bok. Filmförlaget Margareta Rönnberg. 1 uppl. 2003. 314 sidor.
Mycket gott skick. Namn med blyerts bortsuddat från titelbladet i övrigt mycket gott/nära nyskick [Hylla:7]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
Filmförlaget Margareta Rönnberg 1 9197115797 -
TV-reklamen - vår tids myter
Häftad och prydligt inplastad. Nyskick, men stämplad Såld inuti av biblioteket. Filmförlaget 2003. - Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197115797
- Titel
- TV-reklamen - vår tids myter : men könsrollskonserverande & konsumtionsfrämjande för barn?
- Författare
- Margareta Rönnberg
- Förlag
- Filmförlaget Margareta Rönnberg
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 245 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 600 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skulle reklamen dubbleras ifall barnreklamförbudet undanröjdes, skulle konsumtionen ändå inte öka, dels eftersom de vuxna ju automatiskt får mindre pengar att röra sig med, dels eftersom uppmärksamheten för reklamen då minskar p g a reklamstockning. Det är dessutom inte reklamen som främjar konsumtionen utan lönearbetet, där människor idag visserligen säger sig arbeta för sitt självförverkligandes skull, för att få träffa andra vuxna och göra intressanta saker, men samtidigt kräver allt högre lön. Dock: vad kan man göra med pengar annat än konsumera? Reklamkostnaderna läggs dock ovanpå varans pris och tack vare reklampåslaget får vi därmed råd att köpa färre prylar, vilket är bra för miljön.
Reklamen har dessutom en positiv funktion i barns liv vad gäller deras könsrollsutveckling, tack vare dess stereotypa och övertydliga utformning som efterhand gör det möjligt att börja ifrågasätta invanda synsätt och könsroller. För vuxna har reklamen framför allt en mytologisk funktion, i den meningen att den håller djupt kända kollektiva värden vid liv: gemenskap, solidaritet, sammanhållning, naturvärden etc. Reklamberättelserna har ingenting alls med själva varorna att göra.
9197115797
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn