-
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Fint skick Limhäftad/Pocket Korpen, Stockholm 1998, Ngt sned i ryggen. 269 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
9173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Korpen. 1998. 269 sidor.
Mycket gott skick. Pärmen är liste solkig (se bild), men inlagan är mycket fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Korpen 9173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Bokförlaget Korpen. 1 uppl. 1998. 269 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Bokförlaget Korpen 1 9789173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Bokförlaget Korpen. 1 uppl. 1998. 269 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Bokförlaget Korpen 1 9173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Bokförlaget Korpen. 1 uppl. 1998. 269 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Bokförlaget Korpen 1 9173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Bokförlaget Korpen. 1 uppl. 1998. 269 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Bokförlaget Korpen 1 9173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Bokförlaget Korpen. 1998. 269 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Bokförlaget Korpen 9173744409 -
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och k...
Häftad bok. Bokförlaget Korpen. 1 uppl. 1998. 269 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
Bokförlaget Korpen 1 9173744409 -
Konstföretaget. Mellan spektakelkultur och ku...
Häftad bok.
Nära nyskick. Korpen 1998. 269 sidor. Häftad. Ett obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
9173744409 -
Konstföretaget
Bokförlag: Korpen. ISBN: År 1998. Häftad med vikärmar. blyertesunderstryknig på ett fåtal sidor. Mkt gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
9789173744409 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173744409
- Titel
- Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
- Författare
- Guillet de Monthoux, Pierre
- Förlag
- Bokförlaget Korpen
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 212 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom företagsekonomi och management talar man alltmer om att estetik, konst och kultur kan vara en bas för företagandet, i lika hög grad som teknologi och naturvetenskap. Till exempel när det gäller att skapa nya produkter och verksamheter. Konsten kan visa vägen både internt (organisation, företagsledning och produktutveckling) och externt (design, reklam och marknadsföring). Men hur tillverkar man egentligen konst? Vad skiljer konst från annan produktion? Vad kännetecknar ett konstföretag?
Det är sådana frågor Pierre Guillet de Monthoux vill ge oss svar på i denna bok. Med hjälp av reflektion och konkreta studier av praktiskt konstverkande, hämtade från teaterföretagande under två sekler i tre europeiska länder, från Richard Wagners Bayreuthprojekt, över Volksbühne i Berlin och Stockholms stadsteater, till det moderna konstföretagandets Messias Robert Wilson.
Pierre Guillet de Monthoux är professor em i allmän företagsekonomi vid Stockholms universitet och har varit verksam vid bl a Copenhagen Business School och gästprofessor vid en lång rad universitet.
Konstföretaget är den sjätte fristående delen kring företagets handlingsfilosofi. De övriga volymerna är:
Handling och existens (1978),
Doktor Kant och den oekonomiska rationaliseringen (1981),
Läran om företaget, (1983),
Läran om penningen (1987)
Det sublimas konstnärliga ledning (1993).
9173744409
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn