-
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nära nyskick. I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
BLIVANDE LÄRARE OCH DERAS LÄRARE – Introdukti...
Häftad bok. –– FÖRLAGSNY! –Liber. 2018. 239 sidor.
Nyskick. –– FÖRLAGSNY! ––
I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs ol läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
–– FÖRLAGSNY! –Liber 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick. I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Olika undervisnings- och arbetssätt analyseras utifråna att vara blivande lärares lärare. Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutb läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare: introduktio...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick. 414 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare : introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 239 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare - introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 240 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare. Introduktio...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 240 sidor.
Mycket gott skick. Limmat mjukband. Aningen kantstötta hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464 -
Blivande lärare och deras lärare - introdukti...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2018. 240 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147128464
- Titel
- Blivande lärare och deras lärare : introduktion till lärarutbildningen
- Författare
- Persson, Anders, sociolog
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok skriver forskande lärare och lärarutbildare om sina erfarenheter av att undervisa blivande lärare. Här tas en rad inifrånperspektiv där författarmetoden i flera fall är det bearbetade självupplevda. I andra fall beskrivs olika undervisnings- och arbetssätt och i åter andra analyseras olika aspekter av att vara blivande lärares lärare. Distanserade utifrånperspektiv anläggs också på de samhälleliga och sociala förhållanden som formar skola, lärarutbildning och deras olika aktörer.
Blivande lärare och deras lärare formas i ett spänningsfält mellan bland annat eleverfarenheter, egna och andras förväntningar på läraryrket, visioner om skolans och undervisningens både konserverande och förändrande kraft, diskurser om skolans och lärarutbildningens möjligheter och tillkortakommande samt strukturella förhållanden som lärarbrist, löner, kriser och söktryck till lärarutbildningen.
Boken vänder sig till både lärarstudenter och lärarutbildare.
Sagt om boken
"I den här boken ger ett antal lärarutbildare vid Lunds universitet, alla forskare inom det utbildningsvetenskapliga fältet, sina bilder av den nuvarande lärarutbildningen. De förtydligar, förklarar –och även försvarar – utbildningens grunder och tillämpning med lite olika infallsvinklar. Författarna gör det på ett personligt sätt och refererar gärna till egna forskningsstudier. Det personliga anslaget gör boken lättläst och varierad och bidrar till att höja läsvärdet." Publiceras i BTJ-häftet nr 21, 2018. Lektör Elisabeth Sörhuus
Om författarna
Bokens alla författare är med ett undantag tidigare lärare i grund- och gymnasieskolan och merparten är lärarutbildare vid Lunds universitet.
Redaktör: Anders Persson, professor i utbildningsvetenskap respektive sociologi vid Lunds universitet. Han har lång erfarenhet som forskare och universitetslärare. Han har skrivit en rad böcker: Skola & makt (Carlssons), Social kompetens (Studentlitteratur), Ritualisering och sårbarhet (Liber) och Framing Social Interaction (Routledge).
Liber 1 9789147128464
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn