H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter
Häftade böcker. Liber. 1 uppl. 2012. 320 sidor.
Marknadsföring i butik är ett praktiskt och kreativt arbetsområde. Boken ger en bred introduktion i arbetet med butikens marknadsföring. Genom tydliga faktatexter och bilder varvat med många exempel och intervjuer levandegör boken ämnesområdet för läsaren. Boken tar bland annat upp: - Butikskommunikation - Affärsidén i butikens marknadsföring - Vad menas med konkurrensmedel? - Sinnesmarknadsföring – vad är det? - Vad gör en butikskommunikatör? - Vad är säljstödsmaterial? - Hur gör man en säljande exponering? - Hur planerar, kalkylerar och utvärderar man en kampanj? - Vilka lagar och regler gäller vid marknadsföring i butik? I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer fördjupande övningar samt APL och lärlingsuppgifter att lösa i samråd med handledare. Vill man arbeta i projektform finns även ett större sammanfattande projekt i slutet av boken. Projektet omfattar hela kursen.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147106158
- Titel
- H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm
- Vikt
- 720 g
- Språk
- Svenska