-
Design och produktutveckling - - metoder och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 135 sidor.
Gott skick. Enstaka anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144492513
- Titel
- Design och produktutveckling - - metoder och begrepp
- Författare
- Jerker Lundequist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är en introduktion till design- och produktutvecklingsmetodiken. Syftet är emellertid inte att redovisa ett antal metoder i detalj, utan att försöka klargöra några begrepp med giltighet för teori- och metodfrågorna inom design och produktutveckling, samt att visa på det som dessa verksamheter har gemensamt med forskning.
Kunskapsbildningen inom design och produktutveckling förutsätter en växelverkan mellan teori och praktik. Ett viktigt mål för det teoretiska arbetet på detta område är därför att utveckla den begreppsapparat som används av både dess praktiker och teoretiker, dels när de arbetar med verksamhetens praktiska sida, dels när de talar och skriver om verksamhetens villkor. Därför har begreppsfrågorna ställts i centrum.
Villkoren för design och produktutveckling bestäms också av att man oftast arbetar i projekt, i grupper av aktörer med olika men kompletterande kompetenser. Frågorna om koordination, samordning och kommunikation inom en projektorganisation för ett design- eller produktutvecklingsprojekt har därför fått en central roll.
Boken är främst tänkt för doktorander och juniorforskare inom ämnen där design och produktutveckling är av betydelse, men bör också vara av intresse för teoretiskt intresserade praktiker inom dessa områden.
Studentlitteratur AB 1 9789144492513 -
Design och produktutveckling - - metoder och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 135 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144492513
- Titel
- Design och produktutveckling - - metoder och begrepp
- Författare
- Jerker Lundequist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är en introduktion till design- och produktutvecklingsmetodiken. Syftet är emellertid inte att redovisa ett antal metoder i detalj, utan att försöka klargöra några begrepp med giltighet för teori- och metodfrågorna inom design och produktutveckling, samt att visa på det som dessa verksamheter har gemensamt med forskning.
Kunskapsbildningen inom design och produktutveckling förutsätter en växelverkan mellan teori och praktik. Ett viktigt mål för det teoretiska arbetet på detta område är därför att utveckla den begreppsapparat som används av både dess praktiker och teoretiker, dels när de arbetar med verksamhetens praktiska sida, dels när de talar och skriver om verksamhetens villkor. Därför har begreppsfrågorna ställts i centrum.
Villkoren för design och produktutveckling bestäms också av att man oftast arbetar i projekt, i grupper av aktörer med olika men kompletterande kompetenser. Frågorna om koordination, samordning och kommunikation inom en projektorganisation för ett design- eller produktutvecklingsprojekt har därför fått en central roll.
Boken är främst tänkt för doktorander och juniorforskare inom ämnen där design och produktutveckling är av betydelse, men bör också vara av intresse för teoretiskt intresserade praktiker inom dessa områden.
Studentlitteratur AB 1 9789144492513 -
Design och produktutveckling - - metoder och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 135 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144492513
- Titel
- Design och produktutveckling - - metoder och begrepp
- Författare
- Jerker Lundequist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är en introduktion till design- och produktutvecklingsmetodiken. Syftet är emellertid inte att redovisa ett antal metoder i detalj, utan att försöka klargöra några begrepp med giltighet för teori- och metodfrågorna inom design och produktutveckling, samt att visa på det som dessa verksamheter har gemensamt med forskning.
Kunskapsbildningen inom design och produktutveckling förutsätter en växelverkan mellan teori och praktik. Ett viktigt mål för det teoretiska arbetet på detta område är därför att utveckla den begreppsapparat som används av både dess praktiker och teoretiker, dels när de arbetar med verksamhetens praktiska sida, dels när de talar och skriver om verksamhetens villkor. Därför har begreppsfrågorna ställts i centrum.
Villkoren för design och produktutveckling bestäms också av att man oftast arbetar i projekt, i grupper av aktörer med olika men kompletterande kompetenser. Frågorna om koordination, samordning och kommunikation inom en projektorganisation för ett design- eller produktutvecklingsprojekt har därför fått en central roll.
Boken är främst tänkt för doktorander och juniorforskare inom ämnen där design och produktutveckling är av betydelse, men bör också vara av intresse för teoretiskt intresserade praktiker inom dessa områden.
Studentlitteratur AB 1 9789144492513 -
Design och produktutveckling - - metoder och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1999. 135 sidor.
Nära nyskick. Prislapp på främre pärmen, i övrigt utmärkt skick. T8
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144492510
- Titel
- Design och produktutveckling - - metoder och begrepp
- Författare
- Jerker Lundequist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är en introduktion till design- och produktutvecklingsmetodiken. Syftet är emellertid inte att redovisa ett antal metoder i detalj, utan att försöka klargöra några begrepp med giltighet för teori- och metodfrågorna inom design och produktutveckling, samt att visa på det som dessa verksamheter har gemensamt med forskning.
Kunskapsbildningen inom design och produktutveckling förutsätter en växelverkan mellan teori och praktik. Ett viktigt mål för det teoretiska arbetet på detta område är därför att utveckla den begreppsapparat som används av både dess praktiker och teoretiker, dels när de arbetar med verksamhetens praktiska sida, dels när de talar och skriver om verksamhetens villkor. Därför har begreppsfrågorna ställts i centrum.
Villkoren för design och produktutveckling bestäms också av att man oftast arbetar i projekt, i grupper av aktörer med olika men kompletterande kompetenser. Frågorna om koordination, samordning och kommunikation inom en projektorganisation för ett design- eller produktutvecklingsprojekt har därför fått en central roll.
Boken är främst tänkt för doktorander och juniorforskare inom ämnen där design och produktutveckling är av betydelse, men bör också vara av intresse för teoretiskt intresserade praktiker inom dessa områden.
Studentlitteratur AB 9144492510
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn