-
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nyskick. Helt i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2018. 162 sidor.
Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i utmärkt skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera b läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1:3 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 2017. 162 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nära nyskick. Rent och fräscht ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nyskick. Välaktat ex i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok.
Nyskick. Studentlitteratur. uppl.1. 2016. 162 s. Förlagsband. 16 x 23cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nyskick. Välaktat ex i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nyskick. Bok kan även hämtas på Södermalm, Stockholm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn