-
Språkande i förskolan och grundskolans tidiga...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 156 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116822
- Titel
- Språkande i förskolan och grundskolans tidigare år
- Författare
- Wedin, Åsa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 238 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språk har en unik betydelse för skola och utbildning. Det är svårt att tänka sig någon verksamhet i skolsammanhang där språk inte har en central funktion. Utgångspunkten för den här boken är att vi lever i ett flerspråkigt samhälle och att barn i förskola och skola tidigare har mött språk av olika slag och i olika sammanhang. Flerspråkighet uppfattas därmed som norm. Även de som traditionellt betraktats som enspråkiga omfattas enligt detta synsätt av den flerspråkiga normen. De behöver stimulans och stöttning för att utveckla kunskap om andra språkliga register och varieteter. Att vara flerspråkig innebär nämligen inte bara att man kan flera språk utan även att man har utvecklat kunskap om hur de olika språken används, med vem och när.
I de olika kapitlen diskuterar författaren bland annat villkor för barns språkutveckling, språkliga register och varieteter, skolspråk och vardags-språk samt språkutvecklande arbetssätt, allt med fokus på barn i åldrarna 1–12 år.
Boken riktar sig till såväl blivande som verksamma förskollärare och lärare i förskoleklass och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur AB 2 9789144116822 -
Språkande i förskolan och grundskolans tidiga...
Pocketbok. Studentlitteratur. Andra uppl. 2017.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116822
- Titel
- Språkande i förskolan och grundskolans tidigare år
- Författare
- Wedin, Åsa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 238 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språk har en unik betydelse för skola och utbildning. Det är svårt att tänka sig någon verksamhet i skolsammanhang där språk inte har en central funktion. Utgångspunkten för den här boken är att vi lever i ett flerspråkigt samhälle och att barn i förskola och skola tidigare har mött språk av olika slag och i olika sammanhang. Flerspråkighet uppfattas därmed som norm. Även de som traditionellt betraktats som enspråkiga omfattas enligt detta synsätt av den flerspråkiga normen. De behöver stimulans och stöttning för att utveckla kunskap om andra språkliga register och varieteter. Att vara flerspråkig innebär nämligen inte bara att man kan flera språk utan även att man har utvecklat kunskap om hur de olika språken används, med vem och när.
I de olika kapitlen diskuterar författaren bland annat villkor för barns språkutveckling, språkliga register och varieteter, skolspråk och vardags-språk samt språkutvecklande arbetssätt, allt med fokus på barn i åldrarna 1–12 år.
Boken riktar sig till såväl blivande som verksamma förskollärare och lärare i förskoleklass och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur Andra 9789144116822 -
Språkande i förskolan och grundskolans tidiga...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 156 sidor.
Nära nyskick. Kurslitteratur, förekommer fåtalet understrykning i blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116822
- Titel
- Språkande i förskolan och grundskolans tidigare år
- Författare
- Wedin, Åsa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 238 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språk har en unik betydelse för skola och utbildning. Det är svårt att tänka sig någon verksamhet i skolsammanhang där språk inte har en central funktion. Utgångspunkten för den här boken är att vi lever i ett flerspråkigt samhälle och att barn i förskola och skola tidigare har mött språk av olika slag och i olika sammanhang. Flerspråkighet uppfattas därmed som norm. Även de som traditionellt betraktats som enspråkiga omfattas enligt detta synsätt av den flerspråkiga normen. De behöver stimulans och stöttning för att utveckla kunskap om andra språkliga register och varieteter. Att vara flerspråkig innebär nämligen inte bara att man kan flera språk utan även att man har utvecklat kunskap om hur de olika språken används, med vem och när.
I de olika kapitlen diskuterar författaren bland annat villkor för barns språkutveckling, språkliga register och varieteter, skolspråk och vardags-språk samt språkutvecklande arbetssätt, allt med fokus på barn i åldrarna 1–12 år.
Boken riktar sig till såväl blivande som verksamma förskollärare och lärare i förskoleklass och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur AB 2 9789144116822 -
Språkande i förskolan och grundskolans tidiga...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:2 uppl. 2012. 152 sidor.
Nära nyskick. Första upplagan. Boken förefaller helt oläst och ser ut som ny, med endast mycket lätta hanteringsspår.
"I de olika kapitlen diskuterar författaren bland annat villkor för barns språkutveckling, språkliga register och varieteter, skolspråk och vardagsspr läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144057507
- Titel
- Språkande i förskolan och grundskolans tidigare år
- Författare
- Åsa Wedin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 224 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språk har en unik betydelse för skola och utbildning. Det är svårt att tänka sig någon verksamhet i skolsammanhang där språk inte har en central funktion. Utgångspunkten för den här boken är att vi lever i ett flerspråkigt samhälle och att barn i förskola och skola tidigare har mött språk av olika slag och i olika sammanhang. Flerspråkighet uppfattas därmed som norm. Även de som traditionellt betraktats som enspråkiga omfattas enligt detta synsätt av den flerspråkiga normen. De behöver stimulans och stöttning för att utveckla kunskap om andra språkliga register och varieteter. Att vara flerspråkig innebär nämligen inte bara att man kan flera språk utan även att man har utvecklat kunskap om hur de olika språken används, med vem och när.
I de olika kapitlen diskuterar författaren bland annat villkor för barns språkutveckling, språkliga register och varieteter, skolspråk och vardagsspråk samt språkutvecklande arbetssätt, allt med fokus på barn i åldrarna 1–12 år. Boken riktar sig till såväl blivande som verksamma förskollärare och lärare i förskoleklass och grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1:2 9789144057507
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn