-
Perspektiv på en skola för alla
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 174 sidor.
Gott skick. Namnad, finns några veckade hörn samt lite markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056838
- Titel
- Perspektiv på en skola för alla
- Författare
- Brodin, Jane
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Är inklusion bara ett politiskt, socialt och ideologiskt mål eller betyder det någonting mer? I denna reviderade upplaga presenterar författarna nya forskningsrön om inkludering. Som ett första steg mot en skola för alla måste vi sluta tala om normalitet och avvikelse och istället lyfta fram variation och olikheter som någonting positivt och värdefullt. Skolan måste vara flexibel och arbeta utifrån ett sociokulturellt perspektiv med eleverna i centrum. Från föräldrar framförs också ofta att de vill att deras barn ska gå i en inkluderande skola för att möjliggöra optimal utveckling. Speciallärarutbildningen har återinförts för att ge ett bättre stöd till de elever som har behov av särskilt stöd och den löper idag parallellt med specialpedagogutbildningen som har fokus på att ge stöd till lärare. Detta är en verklighet som lärarutbildningen måste förbereda blivande lärare i alla skolformer för. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningens samtliga program samt verksamma lärare på fältet som behöver kunskap om inkludering som möjlighet för alla elevers kunskapsutveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144056838 -
Perspektiv på en skola för alla
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 174 sidor.
Nära nyskick. Tillsynes obläddrat exemplar ///Förlagets beskrivning: Frågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Ar inklusion bara ett politiskt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056838
- Titel
- Perspektiv på en skola för alla
- Författare
- Brodin, Jane
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Är inklusion bara ett politiskt, socialt och ideologiskt mål eller betyder det någonting mer? I denna reviderade upplaga presenterar författarna nya forskningsrön om inkludering. Som ett första steg mot en skola för alla måste vi sluta tala om normalitet och avvikelse och istället lyfta fram variation och olikheter som någonting positivt och värdefullt. Skolan måste vara flexibel och arbeta utifrån ett sociokulturellt perspektiv med eleverna i centrum. Från föräldrar framförs också ofta att de vill att deras barn ska gå i en inkluderande skola för att möjliggöra optimal utveckling. Speciallärarutbildningen har återinförts för att ge ett bättre stöd till de elever som har behov av särskilt stöd och den löper idag parallellt med specialpedagogutbildningen som har fokus på att ge stöd till lärare. Detta är en verklighet som lärarutbildningen måste förbereda blivande lärare i alla skolformer för. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningens samtliga program samt verksamma lärare på fältet som behöver kunskap om inkludering som möjlighet för alla elevers kunskapsutveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144056838 -
Perspektiv på en skola för alla
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 174 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056838
- Titel
- Perspektiv på en skola för alla
- Författare
- Brodin, Jane
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Är inklusion bara ett politiskt, socialt och ideologiskt mål eller betyder det någonting mer? I denna reviderade upplaga presenterar författarna nya forskningsrön om inkludering. Som ett första steg mot en skola för alla måste vi sluta tala om normalitet och avvikelse och istället lyfta fram variation och olikheter som någonting positivt och värdefullt. Skolan måste vara flexibel och arbeta utifrån ett sociokulturellt perspektiv med eleverna i centrum. Från föräldrar framförs också ofta att de vill att deras barn ska gå i en inkluderande skola för att möjliggöra optimal utveckling. Speciallärarutbildningen har återinförts för att ge ett bättre stöd till de elever som har behov av särskilt stöd och den löper idag parallellt med specialpedagogutbildningen som har fokus på att ge stöd till lärare. Detta är en verklighet som lärarutbildningen måste förbereda blivande lärare i alla skolformer för. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningens samtliga program samt verksamma lärare på fältet som behöver kunskap om inkludering som möjlighet för alla elevers kunskapsutveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144056838 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144056838
- Titel
- Perspektiv på en skola för alla
- Författare
- Brodin, Jane
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågan om en skola för alla eller inkluderande undervisning väcker många känslor och tankar. Vad betyder egentligen en skola för alla och hur förhåller vi oss till den? Är inklusion bara ett politiskt, socialt och ideologiskt mål eller betyder det någonting mer? I denna reviderade upplaga presenterar författarna nya forskningsrön om inkludering. Som ett första steg mot en skola för alla måste vi sluta tala om normalitet och avvikelse och istället lyfta fram variation och olikheter som någonting positivt och värdefullt. Skolan måste vara flexibel och arbeta utifrån ett sociokulturellt perspektiv med eleverna i centrum. Från föräldrar framförs också ofta att de vill att deras barn ska gå i en inkluderande skola för att möjliggöra optimal utveckling. Speciallärarutbildningen har återinförts för att ge ett bättre stöd till de elever som har behov av särskilt stöd och den löper idag parallellt med specialpedagogutbildningen som har fokus på att ge stöd till lärare. Detta är en verklighet som lärarutbildningen måste förbereda blivande lärare i alla skolformer för. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningens samtliga program samt verksamma lärare på fältet som behöver kunskap om inkludering som möjlighet för alla elevers kunskapsutveckling.
9789144056838
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn