-
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 200 sidor.
Nära nyskick. Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism .
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 200 sidor.
Nära nyskick. Obs. Andra upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 200 sidor.
Mycket gott skick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 200 sidor.
Gott skick. Tunna blyertsunderstrykningar i några kapitel
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 200 sidor.
Nyskick. Aldrig läst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
Studentlitteratur 2 9789144055541 -
De yngre barnens läroplanshistoria
Studentlitteratur AB. 2:2 uppl. 200 s.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. Inga markeringar eller liknande i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055541
- Titel
- De yngre barnens läroplanshistoria
- Författare
- Vallberg Roth, Ann-Christine
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en introduktion i de yngre barnens läroplanshistoria från mitten av 1800-talet till det första decenniet på 2000-talet. Det är dokument som styr mål och innehåll för barn i förskola som står i centrum. I denna reviderade upplaga av boken rör sig innehållet kring läroplansdidaktiska frågor från mitten av 1800-talet och framåt medan dokumentation och bedömning i förskola fokuseras i nutid. I boken används ett vidgat läroplansbegrepp som ger möjlighet för analys och speglingar av innehållet i olika typer av pedagogiskt riktgivande texter.Läroplansteoretisk och didaktisk kompetens betraktas som ett uttryck för lärarprofessionalism. Lärare behöver också få kunskap och reflexivt förhålla sig till didaktiska frågor relaterade till dokumentation och bedömning. Förändringar i utbildningssystemet medför ett vidgat professionellt läraransvar som innefattar lokal måltolkning, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. En läroplanshistorisk studie, med inriktning på förskolan och de yngre barnen, kan bidra med empiriskt underlag, kunskap och summerande begrepp, vilka kan hjälpa oss att få syn på, kritiskt reflektera och kvalificera samtal omkring läroplansdidaktiskt arbete, dokumentation och bedömning.Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3. Den är också intressant för forskare, skolledare, beslutsfattare och andra med intresse för de yngre barnens läroplanshistoria.
9789144055541
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn