-
Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 236 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037257
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
Studentlitteratur AB 1 9789144037257 -
Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 236 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144037252
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
Studentlitteratur AB 1 9144037252 -
Praktisk marknadsföringsetik
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. 2006. 236 s. Bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037257
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
9789144037257 -
Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2006. 236 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037257
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
Studentlitteratur AB 9789144037257 -
Praktisk marknadsföringsetik
Studentlitteratur. 2006, tryckt 201p Häftad. I nyskick, oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144037252
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
9144037252
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn