-
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Mycket gott skick. Överstruken namnteckning främre pärms insida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Mycket gott skick. Namnad. Till största del i mycket fint skick men har en del understrykningar i blyerts.
Det finns flera bra böcker i min butik. Samma frakt oavsett antal böcker! … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2008. 257 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår samt skavda hörn och kanter på omslaget. Läsveck på ryggen. Färgöverstrykningar på några enstaka ställen i boken. I övrigt fin inlaga. [rum 2] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Hyggligt skick. Finns understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Andra upplagan uppl. 2006. 260 sidor.
Nära nyskick. 22,2 x 15,5
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB Andra upplagan 9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Nära nyskick. Knappt läst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:9. 2009. 257 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:4. 2004. 257 s. Förekommer färgmarkeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:3. 2003. 257 s. Laminerad pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:3. 2003. 255 s. Rikligt med färgmarkeringar,namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Gott skick. Några understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 257 sidor.
Nära nyskick. / nyskick (Rum 1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9144023596 -
DET GRÄNSLÖSA SPRÅKRUMMET
Häftad bok. STUDENTLITTERATUR. 2002. 257 s. Häftad. ILLUSTRERAT PAPPBAND. 376 gram.
Mycket gott skick. VILL GÄRNA SÄLJA FLER BÖCKER TILL DIG, SÅ TITTA PÅ MINA ÖVRIGA ANNONSER..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9789144023595 -
Det gränslösa språkrummet. Om batrns tal- och...
Studentlitteratur 2008. Häftad, 257 sidor, 375 gram. Några förstrykningar med färgpenna, för övrigt i mycket gott skick. Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren a läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023595
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9789144023595 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9144023596 -
Det gränslösa språkrummet - om barns tal- och...
Häftad bok.
Nyskick. Studentlitteratur. 2006. Häftad. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144023596
- Titel
- Det gränslösa språkrummet - Om barns tal- och skriftspråk i didaktiskt perspektiv
- Författare
- Rigmor Lindö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor.
Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet ”whole language”, ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som
är ålders- och ämnesintegrerade.
Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6–12 år.
Andra upplagan
9144023596
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn