-
Strategisk kommunikation - Forskning och prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2011. 403 sidor.
Mycket gott skick. Liten reva s. 277/278, annars nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144070551
- Titel
- Strategisk kommunikation - Forskning och praktik
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 403 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande utbildnings- och forskningsområde nationellt och internationellt, en utveckling som sker parallellt med att strategisk kommunikation får allt mer betydelse för politik, ekonomi, kultur och samhälle. Denna antologi visar den bredd och spets som finns inom den samtida svenska forskningen och praktiken. I boken ges en översikt av forskningsfältet och fördjupningar inom bland annat politisk kommunikation, kriskommunikation, marknadskommunikation och organisationskommunikation. Varje kapitel anknyts till praktiken genom att framstående professionella kommunikatörer bidrar med egna inlägg.
Boken riktar sig till universitets- och högskoleutbildningar som behandlar strategiska kommunikationsfrågor, men också till praktiker inom området.
Studentlitteratur AB 9789144070551 -
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Inbunden bok. Liber Förlag. 1:a uppl. 2003. 176 sidor.
Nära nyskick. Förlags ny bok med flera understrykningar gjorda med genomsynlig pink färg marker.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064489
- Titel
- Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strategiska kommunikatörer
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.
Läs mer
Den ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras kommunikation, såväl internt som med sin omvärld. I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det handlar lika mycket om att förändra sin egen organisation, som att påverka omvärlden.
Om författarna
Jesper Falkheimer är fil.dr och undervisar vid Lunds universitet. Mats Heide är fil.dr och lektor vid Lunds universitet.
Liber Förlag 1:a 9789147064489 -
Strategisk kommunikation forskning och prakti...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1;3. 2013. 403 s. 15,5 x 22,5cm. ca 60 sidor har delvis överstrykningar. Hel och ren i övrigt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144070551
- Titel
- Strategisk kommunikation - Forskning och praktik
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 403 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande utbildnings- och forskningsområde nationellt och internationellt, en utveckling som sker parallellt med att strategisk kommunikation får allt mer betydelse för politik, ekonomi, kultur och samhälle. Denna antologi visar den bredd och spets som finns inom den samtida svenska forskningen och praktiken. I boken ges en översikt av forskningsfältet och fördjupningar inom bland annat politisk kommunikation, kriskommunikation, marknadskommunikation och organisationskommunikation. Varje kapitel anknyts till praktiken genom att framstående professionella kommunikatörer bidrar med egna inlägg.
Boken riktar sig till universitets- och högskoleutbildningar som behandlar strategiska kommunikationsfrågor, men också till praktiker inom området.
9789144070551 -
Strategisk kommunikation – Forskning och prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 403 sidor.
Nära nyskick. Som ny.
"Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144070551
- Titel
- Strategisk kommunikation - Forskning och praktik
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 403 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande utbildnings- och forskningsområde nationellt och internationellt, en utveckling som sker parallellt med att strategisk kommunikation får allt mer betydelse för politik, ekonomi, kultur och samhälle. Denna antologi visar den bredd och spets som finns inom den samtida svenska forskningen och praktiken. I boken ges en översikt av forskningsfältet och fördjupningar inom bland annat politisk kommunikation, kriskommunikation, marknadskommunikation och organisationskommunikation. Varje kapitel anknyts till praktiken genom att framstående professionella kommunikatörer bidrar med egna inlägg.
Boken riktar sig till universitets- och högskoleutbildningar som behandlar strategiska kommunikationsfrågor, men också till praktiker inom området.
Studentlitteratur AB 1 9789144070551 -
Strategisk kommunikation
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2007. 170 sidor.
Gott skick. Ej snedläst, ej läsveck. Enstaka markeringar med överstrykningspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur 1 9789144036953 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 176 sidor.
Mycket gott skick. Tejp och liten skada efter en märkning på pärmens insida.
Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064489
- Titel
- Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strategiska kommunikatörer
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.
Läs mer
Den ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras kommunikation, såväl internt som med sin omvärld. I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det handlar lika mycket om att förändra sin egen organisation, som att påverka omvärlden.
Om författarna
Jesper Falkheimer är fil.dr och undervisar vid Lunds universitet. Mats Heide är fil.dr och lektor vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147064489 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2003. 176 sidor.
Mycket gott skick. Understrykni8ngar förekommer i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064489
- Titel
- Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strategiska kommunikatörer
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.
Läs mer
Den ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras kommunikation, såväl internt som med sin omvärld. I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det handlar lika mycket om att förändra sin egen organisation, som att påverka omvärlden.
Om författarna
Jesper Falkheimer är fil.dr och undervisar vid Lunds universitet. Mats Heide är fil.dr och lektor vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147064489 -
Strategisk kommunikation
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 170 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar förekommer i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
PR på svenska
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 285 sidor.
Mycket gott skick. prislapp bl17 f101
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022832
- Titel
- PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna:
• Vilka kunskaper finns idag om public relations och om
den svenska PR- och informationsverksamheten?
• Var står svensk forskning om public relations idag?
• Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land?
I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).
Studentlitteratur AB 1 9144022832 -
Strategisk kommunikation : en bok om organisa...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 170 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn