-
Lek med mjuka dockor
Häftad bok. Bokförlaget Robert Larson AB. 1987. 186 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på framsidan. Läsveck på ryggen. Namnad på pärmens insida. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9151401061
- Titel
- Lek med mjuka dockor
- Författare
- Neuschütz, Karin
- Förlag
- Bokförlaget Robert Larson AB
- Utgivningsår
- 1987
- Omfång
- 186 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Karin Neuschütz ger i sin bok många slående exempel på den fria, skapande lekens betydelse för barnets utveckling: de vuxna förebildernas ofta avgörande inflytande samt hur enkla leksaker och dockor befrämjar fantasin.
Boken är skriven i två delar: Den första handlar om barns utveckling och lekbehov i olika åldrar.
Den andra delen är en praktisk handledning, som i detalj beskriver hur du själv kan sy mjuka dockor åt barnen.
Dockorna sys av naturmaterial och stoppas med ren ull. De är stora eller små. Pojk- eller flickdockor. Ingen är den andra lik.
Boken har sålt i över 48.000 exemplar i Sverige.
Karin Neuschütz är känd och uppskattad i många länder för sina böcker om barn, dockor och djur. Lek med mjuka dockor finns bl. a. utgiven på norska, danska, finska, tyska, holländska och engelska.
En studiehandledning finns tryckt i boken.
Karin har även givit ut böckerna: Höns och människor; Leka, leva eller teva?; Ge dockan liv; Mjuka djur; Papper & papiermaché samt LINUS urhästen på Larsons Förlag.
Bokförlaget Robert Larson AB 9151401061 -
Ge ditt barn 100 möjligheter Istället för 2 :...
Inbunden bok. Olika Förlag. 2009. 255 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Ett hundöra. I övrigt fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197640114
- Titel
- Ge ditt barn 100 möjligheter Istället för 2 : om genusfällor och genuskrux i vardagen
- Författare
- Kristina Henkel - Marie Tomicic
- Förlag
- Olika Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 140 x 161 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 354 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- NY REVIDERAS UTGÅVA KOMMER UNDER VÅREN! Succéboken presenterar några nya krux och fällor - och tips om hur vi kan hantera dem, för att ge alla barn fler möjligheter!
Ge ditt barn 100 möjligheter i stället för 2 är en bok för föräldrar och andra vuxna som vill ge barn fler möjligheter i en könsstereotyp vardag. När och hur könas barn och görs till flickor och pojkar? Och hur påverkar det barnen? Med humor och vardagsnära exempel visar författarna att genusfällor finns överallt, bland leksaker och kläder, känslor och vänskap. Boken ger praktiska och enkla tips. Förändringsgodis för alla som vill göra lekfull, utseendemässig, språklig, vänskaplig, känslomässig och kroppslig jämställdhet.
Tryckt med FSC-certifikat för minskad klimatpåverkan.
Om författarna
Marie Tomicic är ekonom, forskare och lärare och undervisar i ledarskap, strategi och kreativitet. Hon driver barnboksförlaget OLIKA som arbetar för mångfald i barnlitteraturen och som ger ut barnböcker med genuskoll.
Kristina Henkel är statsvetare och jämställdhetskonsult i förskola och skola. Hon driver utbildningsföretaget Jämställt.se och har tidigare skrivit den mycket uppskattade boken En jämställd förskola.
Sagt om boken
Alla som har med barn att göra hemma, på förskolan eller i skolan borde läsa den här boken. Alla som är mormor, morfar, farmor, farfar, moster, faster, farbror, morbror eller vän till ett barn borde läsa den. ... En bok om att inte begränsa barn genom att tvinga in dem i de stereotypa könsroller som formar oss redan från början, utan istället bredda alla barns repertoar.
Enligt O
Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2 är verkligen toppen och ger en överskådlig och lättillgänglig bild av de genusfällor en kan möta som förälder och hur en kan bemöta dem. Världens bästa!
Bloggen Ida Ekw
En av de mest lösningsfokuserade böckerna om genus jag läst
Genusfotografen
Jag är glad att jag läste den innan jag fått barn och jag kommer att rekommendera den till alla blivande föräldrar.
Hanna Lager, Feministbiblioteket
Populärvetenskaplig, snabbläst och intressant bok om genus, speciellt för småbarnsföräldrar. Faktiskt är den så lättläst att det inte finns någon ursäkt att inte läsa den.
Klok som en bok
Det är en fantastisk handledning för föräldrar och alla som arbetar med barn. I den perfekta världen är det denna bok som man får på BB när man blir förälder istället för en box med blöjor och någon leksak.
Barnboksprat
OLIKA förlag tilldelades Rättvisepriset 2012 för sitt arbete för jämställdhet och jämlikhet i bokvärlden. OLIKA trycker på FSC-märkt papper på FSC-certifierade tryckerier i Baltikum för att minimera miljöpåverkan.
Olika Förlag 9789197640114 -
Diagnos: duktig : handbok för överambitiösa t...
Häftad bok. Bokförlaget DN. 2002. 145 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Boken verkar närmast oläst. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175884530
- Titel
- Diagnos: duktig : handbok för överambitiösa tjejer och alla andra som borde bry sig
- Författare
- Ernsjöö Rappe, Tinni
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 145 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi är välutbildade, men förgås av tvivel på oss själva. Vi är framgångsrika, men jagas av rädslan för att bli avslöjade. Vi är ambitiösa, plikttrogna, målmedvetna ... och en snabbt växande grupp i statistiken över sjukskrivna med psykisk diagnos.Unga kvinnor, födda på 1960- och 1970-talet, går sönder redan i början av sitt yrkesverksamma liv. Tjejer som rimligtvis borde vara friska och starka jobbar sig trötta och ledsna fortare än de hunnit säga övertidsersättning.Var kommer alla dessa duktiga flickor ifrån? Och hur kan man förstå och hantera den sjukliga duktigheten? Boken tar upp ämnen som: Var kommer beteendet ifrån? Vad gör man åt sin duktighet? Måste man sluta vara duktig? Vad kan chefen göra? Vad kan du ställa för krav på din chefsorganisation?Dessa frågor diskuteras av forskare, psyko-terapeuter, beteendevetare, ledarskaps-utvecklare och chefer. Resonemanget varvas med sex tjejers egna berättelser om sina höga krav på sig själva och vad som hände när de insåg att de var tvungna att förändra sin livsstil. Boken är fylld av tips, råd och inspiration och kan läsas i ett svep eller styckevis. Den lämpar sig även väl som diskussionsunderlag.Detta är en handbok för unga kvinnor och deras omgivning:om hur du slutar att vara duktig och istället blir en bra medarbetare, ledare, mamma, lärare eller partner som är lika lyhörd för dig själv som för andra.om hur man förhindrar ohälsa hos det framtida humankapitalet både på individ- och på organisationsnivå.som visar vi på de strukturella orsakerna till unga kvinnors kravfyllda liv.som ger tips, råd och inspiration till både de sjukligt duktiga flickorna och personerna i deras omgivning.Illustrationer av Annika Smajic
Bokförlaget DN 9789175884530 -
Ordet är ditt
Pocketbok. Wahlström & Widstrand. 2001. 239 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår samt aningen skavda hörn och kanter på pärmen. Aningen skavd längs kanterna. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146182217
- Titel
- Ordet är ditt
- Författare
- Tudor-Sandahl, Patricia
- Förlag
- Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla har en historia inom sig som är värd att berätta. Varje människa bär på spår av det hon har varit med om. Vi präglas djupt av våra barndomsupplevelser, men utvecklingen tar inte slut bara för att man når vuxen ålder. Att skriva om sitt liv kan vara ett sätt att komma vidare i sin personliga utveckling, det ger perspektiv och ökad självinsikt.Patricia Tudor-Sandahl visar på skrivprocessens läkande kraft i sin bok, som också är en utmärkt introduktion till den moderna psykologins tankegångar. Patricia Tudor-Sandahl är fil. dr i pedagogik, leg. psykolog och psykoterapeut och en flitigt anlitad föreläsare. Förra året kom den självbiografiska berättelsen "Ett himla liv" ut; tidigare har hon publicerat en rad fackböcker inom psykologin.
Wahlström & Widstrand 9146182217 -
Projektarbete
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2002. 96 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på framsidan. Vissa bäddringsspår. I övrigt fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789121197066
- Titel
- Projektarbete
- Författare
- Markusson Winkvist, Hanna
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 209 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Projektarbete riktar sig direkt till eleverna. Boken går steg för steg genom alla delar som ett projektarbete innehåller från ämnesval och planering till genomförande, presentation och utvärdering.
Läs mer
Projektarbete innehåller en mängd tydliga och vardagsnära exempel samt uppgifter som övar de färdigheter som krävs för att göra ett projektarbete.
Längst bak finns checklistor som underlättar arbetet vid varje moment. Boken kan användas både som handbok och som övningsbok. Boken är speciellt framtagen för Projektarbete 100 p och passar både de elever som väljer att arbeta enskilt och de som arbetar i grupp.
Liber 1 9789121197066 -
Engagement in Teaching History : Theory and P...
Häftad bok. Pearson Merrill Prentice Hall. 2005. 222 sidor.
ISBN 130307807
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Namnad på inlagans första blad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPearson Merrill Prentice Hall 130307807 -
Barnet - den sista slaven
Inbunden bok. Stockholm : Wahlström & Widstrand. 2 uppl. 1996. 76 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9146168478
- Titel
- Barnet - den sista slaven
- Författare
- Bergström, Matti
- Förlag
- Stockholm : Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Stockholm : Wahlström & Widstrand 2 9146168478 -
Mera bildarbete : om skapandets mångfald, glä...
Häftad bok. Liber utbildning. 2019. 111 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på baksidan. Tejpad i nederkant. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 916340155x
- Titel
- Mera bildarbete : om skapandets mångfald, glädje och nytta för skolbarnen i en undersökande pedagogik
- Författare
- Lööf Eriksson, Margareta
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Liber utbildning 916340155x -
Omgiven av motgångar - Så vänder på bakslag t...
Pocketbok. Bokförlaget Forum. 2021. 331 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137501635
- Titel
- Omgiven av motgångar
- Författare
- Erikson, Thomas
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 331 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 184 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Succéförfattaren Thomas Erikson har tidigare avhandlat idioter, psykopater, latmaskar och dåliga chefer. Denna gång tar han ett helhetsgrepp om motgångar av olika slag: problem på jobbet, i familjen, ekonomiska bekymmer, kärlekstrubbel, galna grannar, tärande konflikter… Helt enkelt när livet känns som en enda lång uppförsbacke. Som vanligt ringar Thomas in prövningarna så att vi känner oss träffade. Inkännande och med glimten i ögat lotsar han oss mot ljuset i tunneln. Och pekar på lösningar både inom och utanför oss själva. De tidigare ”Omgiven av-böckerna” har sålt i mer än två miljoner exemplar världen över. Omgiven av idioter har nyligen publicerats i USA.
Bokförlaget Forum 9789137501635 -
Från klassrum till cyberspace : att undervisa...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 129 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914403363x
- Titel
- Från klassrum till cyberspace : att undervisa på distans
- Författare
- Göran Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 129 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ökad tillgång på högre utbildning, större flexibilitet och fler valmöjligheter ställer nya krav på traditionella utbildningsmiljöer. Denna utveckling medför också ett ökat behov av att reflektera över hur det pedagogiska och didaktiska arbetet ska utformas. Med sitt breda upplägg ger Från klassrum till cyberspace. Att undervisa på distans en god inblick i frågor som rör distanspedagogik och distansdidaktik. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 914403363x -
Ungdomsgrupper i teori och praktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 233 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på baksidan. Ägarstämpel på pärmens insida samt på första bladet. I övrigt fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144021658
- Titel
- Ungdomsgrupper i teori och praktik
- Författare
- P Lalander - T Johansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 233 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En populär bok om ungdomars livsvillkor och identitetsarbete har till andra upplagan omarbetats och uppdaterats. Författarna lotsar in läsaren i de teorier och centrala begrepp, som präglat de senaste decenniernas ungdomskulturforskning. Såväl nya ungdomsgrupper, t.ex.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9144021658 -
Vi får det att funka! Framgångsrika exempel p...
Pocketbok. Ekerlids. 1 uppl. 2016. 246 sidor.
Nära nyskick. Oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193285
- Titel
- Vi får det att funka! Framgångsrika exempel på IT i skolan
- Författare
- Kvarnsell, Helena
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 246 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur får man datorer, surfplattor och telefoner att bli en verklig tillgång i klassrummet?
I den här antologin framträder en rad visionära lärare med tips på hur digital teknik kan förstärka elevers lärande. Målet är att inspirera andra att tänka om och att våga prova nytt tillsammans med eleverna.
Ekerlids 1 9789188193285 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789187391149
- Titel
- Den engagerade läraren
- Författare
- Isaksson, Christer
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att vara toppolitiker innebär inte alltid att skolan var en självklarhet.
Blivande toppolitiker kan känna sig utanför. En av våra ledande politiker hade en plan för att ta sitt liv. En annan lärde sig stava först i gymnasiet. Ministern drabbades när faderns psykiska sjukdom bröt ut. Kollegan var lyckligare lottad - mamma kunde göra henne bäst i klassen. En annan kom från kunskapsskolan i Holland till en rörig miljö i Sverige. En av partiledarna såg ingen utmaning i skolan. Samtidigt tvingades språkröret se partiledardebatten i TV och det politiska intresset väcktes
Christer Isaksson har intervjuat ledande politiker från alla riksdagspartier om deras skolgång och vad som kännetecknade lärare som de tyckte var bra. Han har även talat med några av deras lärare. Den gemensamma nämnaren för de goda lärarna är att de visade stort engagemang, vilket också är temat för boken.
De som berättar om sin skolgång är
Hans Linde, Emma Henriksson, Mikael Damberg, Anna-Karin Hatt, Birgitta Ohlsson, Anna Kinberg Batra, Jimmie Åkesson och Gustav Fridolin.
Den engagerade läraren är ett samarbete mellan Lärarnas Riksförbund och författaren Christer Isaksson. Bo Jansson, ordförande i LR har skrivit bokens förord.
Ekerlids 1 9789187391149 -
Flickblickar : visuella berättelser om, av oc...
Häftad bok. Stockholm University - Doktorsavhandling i utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner. 2019. 241 sidor.
Nära nyskick. Ägarmärkning på pärmens insida. Oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177977773
- Titel
- Flickblickar : visuella berättelser om, av och genom gymnasieelevers kroppar
- Författare
- Eriksson, Maria
- Förlag
- Stockholm University
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 241 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 242 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 527 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här studien undersöks några tjejers interaktion med bilder i relation till flickskapande normer i en tid då bildundervisningen vid studiens två gymnasieskolor uppmuntrar feministisk attityd hos de unga, samtidigt som vissa mediala och politiska röster börjat föra en retorik om att feminismen ”gått för långt”. Utgångpunkt för studien är relationer mellan blickar, bilder och kroppar. Det handlar om en seendepraktik – en kommunikativ och estetisk aktivitet – ett sätt att se sig själv och världen omkring för den som ser sig som ung och feminint konnoterad.
Blickar i den här texten ser visionärt framåt eller nostalgiskt, kanske skamfyllt, tillbaka. De förlänger nuet genom att surfa på lajks och de formar vita rum. Via humor både uppför, och gör de narr av,
femininitetsnorm. Blickar har i många tidigare vetenskapliga bidrag undersökts ur maktperspektiv: I feministisk teori som könade blickar, med en queerteoretisk utgångspunkt som transblickar, genom kritiska vithetsstudier som vita blickar och genom black feminism som oppositionella blickar. Dessa blickar tillsammans med en annan sorts blickande, konstruerat av generation, genus och andra kategorier bildar ett begrepp som hittills främst undersökts genom ett medialt raster, men som förtjänar vetenskaplig uppmärksamhet: Flickblickar.
Maria Eriksson har en master i fri konst från Kungliga Konsthögskolan i Stockholm och bildlärarutbildning från Umeå Universitet.
Detta är en doktorsavhandling i utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner vid Stockholms universitet 2019
Stockholm University - Doktorsavhandling i utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner 9789177977773 -
Mars och Venus - föräldrar till trygga och gl...
Inbunden bok. Brombergs. 1 uppl. 2001. 353 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176088499
- Titel
- Mars och Venus - föräldrar till trygga och glada barn
- Författare
- John Gray
- Förlag
- Brombergs
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 353 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 218 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
Brombergs 1 9176088499 -
Hur man får det man önskar och är nöjd med de...
Inbunden bok. Brombergs. 1 uppl. 2000. 283 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda ryggändar. Gåvoskrift på inlagans första blad. I övrigt fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176088049
- Titel
- Hur man får det man önskar och är nöjd med det man har
- Författare
- John Gray
- Förlag
- Brombergs
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 283 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 135 x 222 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 417 g
- Språk
- Svenska
Brombergs 1 9176088049 -
Den lydiga kreativiteten : om barn, estetik o...
Inbunden bok. Sveriges Utbildningsradio AB. 2001. 112 sidor.
Mycket gott skick. Fin bok utan påtagliga skavanker.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789125002106
- Titel
- Den lydiga kreativiteten : om barn, estetik och lärande
- Författare
- Wiklund Ulla
- Förlag
- Sveriges Utbildningsradio AB
- Utgivningsår
- 2001
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 216 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 344 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok om barn, musik och skola. Fast egentligen handlar det mest om hur vi lär oss och varför och om hur refelktion, lärande och skapande hänger ihop.
"Jag vill diskutera synen på musikens och kulturens roll i förskola och skola, därför att musiken kan tjäna som exempel på ett område där barnet i alla åldrar sjävklart använder sig av estetiska uttryck för att gestalta sig själv och sin värld. Barn och ungdomar använder sig av musik för att växa, för att finnas till. Hur tar sedan förskolan och skolan emot denna förmåga och lust? Hur kan vi som arbetar med barn och vi som föräldrar hämta kraft i oss själva för at våga ta plats i gruppen, i samhället?"
Ulla Wiklund är musiker, låtskrivare, rytmiklärare, lärarutbildare och skolutvecklare.
Sveriges Utbildningsradio AB 9789125002106 -
Tilde - Tema: 1. Bildanalys - Upplevelse , to...
Tidning, tidskrift. Institutionen för estetiska ämnen, Umeå universitet. Rapport nr. 12 uppl. 2009. 108 sidor.
ISBN 11038470
Mycket gott skick. Verkar oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKInstitutionen för estetiska ämnen, Umeå universitet Rapport nr. 12 11038470 -
Fem gånger mer kärlek : forskning och praktis...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2009. 277 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127088702
- Titel
- Fem gånger mer kärlek : forskning och praktiska råd för ett fungerande familjeliv : en bok till föräldrar med barn mellan 2 och 12 år
- Författare
- Forster, Martin
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 277 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 200 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fem gånger mer kärlek, eller med andra ord: att ge sina barn fem gånger så mycket positiv uppmärksamhet som tjat, tillsägelser och gränssättning är ett förhållningssätt som ger stor utdelning! Den här boken visar hur man som förälder gör detta. Det är en handfast och konkret guide med väl förankrad forskning i ryggen och ett pedagogiskt upplägg med både exempel och övningar.
Principerna kommer från KBT, och bygger på tilllämpad forskning om föräldraskap. Bokens kapitel utgår från olika teman på vanliga problem som de flesta föräldrar upplevt. Därefter följer övningar som steg för steg ger dig som förälder en ny färdighet och insikt.
Boken riktar sig i första hand till föräldrar som har barn mellan 2 och 12 år.
I sin bok ... ger han handfasta råd och tips till föräldrar med barn i åldrarna två till tolv år. Vad gör man när barnet inte vill gå och lägga sig, hur tar man sig ur tjatfällan, hur får man syskon att sluta bråka och hur närmar man sig ett barn som börjar ta avstånd från dig som förälder?
Ann-Cathrine Johnsson, TT Spektra
En handfast bok för föräldrar och skolpersonal. Här finns mycket tänkvärt för alla vuxna som har med barn att göra. Alla tips och råd baseras på forskning, och i små faktarutor presenteras flera studier. Exempel på vardagskonflikter varvas i boken med goda råd och konkreta övningar. Hur vi tenderar att behandla våra barn blir skrattretande tydligt i de små rutorna där vissa exempel lyfts upp till vuxennivå.
Anette Brännström, Sundsvalls Tidning
Författaren Martin Forster pekar i sin bok om barnuppfostran ... på vilka underverk man kan uppnå i relationen förälder-barn med positiv feedback i stället för tjat och förmaningar.
Cecilia Norrby, Dagens Nyheter
Det har blivit ett antal hundöron under läsningen och det är definitivt en bok som förtjänar sin plats i bokhyllan för man hinner ju glömma och man har olika problem under olika perioder i sitt föräldraskap. Tycker inte den är full av pekpinnar utan saklig och man får skapa sin egen plan för sitt agerande, man skrivs inte på näsan.
Jos blogg
Jag kan varmt rekommendera den till alla som vill ha en lagom lättläst och lättanvänd bok om föräldraskap.
Danie Kraft, Det känsliga barnetI sin bok ger han handfasta råd och tips till föräldrar med barn i åldrarna två till tolv år. Vad gör man när barnet inte vill gå och lägga sig, hur tar man sig ur tjatfällan, hur får man syskon att sluta bråka och hur närmar man sig ett barn som börjar ta avstånd från dig som förälder?
Ann-Cathrine Johnsson, TT Spektra
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127088702 -
På goda grunder...eller? : Inspirationsbok om...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1994. 152 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Namnad på inlagans första blad. I övrigt en hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 1] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163411571
- Titel
- På goda grunder
- Författare
- Jönsson, Bodil - Wickenberg, Per - Enehielm, Cris af
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 492 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789163411571 -
Ska vi leka tiger? : Daghemsliv ur kulturell...
Häftad bok. Lund : LiberFörlag. 1983. 152 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138600390
- Titel
- Ska vi leka tiger? : daghemsliv ur kulturell synvinkel
- Författare
- Ehn, Billy
- Förlag
- Lund : LiberFörlag
- Utgivningsår
- 1983
- Språk
- Svenska
Lund : LiberFörlag 9138600390 -
Pappalogi : handbok för pappor från produktio...
Pocketbok. Månpocket. 2015. 320 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på baksidan. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175034263
- Titel
- Pappalogi : handbok för pappor från produktionssex till vab
- Författare
- Forssberg, Manne
- Förlag
- Månpocket
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 172 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Pappalogi är den omistliga handboken för alla nyblivna eller blivande pappor. Här får de flesta frågor svar och här finns det praktiska, kloka och moderna råd för situationer som möter en nybliven pappa genom graviditet, förlossning och föräldraledighet. Boken innehåller personliga betraktelser kring papparollen, intervjuer med både pappor i vardagen och experter inom olika områden inom föräldraskap, samt mängder med hårda fakta, såsom graviditetskalendrar och råd från barnmorskor.Boken tar upp den tidiga graviditetens dilemman. När berättar man? När vågar man vara glad? Och följer sedan med under de fyrtio veckorna fram till förlossningen. Här finns tips om hur man förbereder sitt hem för barnet, varningar för överilade inköp man bör avstå ifrån och andra mer besvärande faktum såsom pappors viktuppgång under graviditeten.Under den första tiden efter barnets födelse avlivas myten om att pappan endast är en hjälpande hand som bär tunga föremål och storhandlar. Här beskrivs alla de starka känslor det tidiga föräldraskapet innebär men också handfasta och praktiska tips som gör vardagen lättare med ett spädbarn.Under tiden fram till inskolning på förskola blir boken ett stöd i att skapa rutiner och få flyt under de ofta ganska hektiska dagarna som lite missvisande kallas föräldraledighet.Pappalogi tar även upp frågor om hur man stärker parrelationen under de prövningar som sömnlöshet, sjukdomsperioder och mammiga barn kan skapa. Den ger också förslag på hur man etablerar ett jämlikt föräldraskap och skapar utrymme igen för sexualiteten.
Månpocket 9789175034263 -
Älska livet som det är : fyra frågor som kan...
Pocketbok. Ica Bokförlag. 1 uppl. 2009. 311 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Brytveck på framsidan. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789153433842
- Titel
- Älska livet som det är : fyra frågor som kan förändra ditt liv
- Författare
- Katie, Byron
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 311 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Byron Katie och hennes metod, The Work, framstår som en uppfriskande västanfläkt i den kör av röster som tävlar om vår uppmärksamhet och ropar ut vad vi ska tycka, tänka och tro. Hon lär oss att se med nya ögon på något vi brukar ta för givet; nämligen den flod av alldagliga tankar som nästan oavbrutet strömmar genom våra hjärnor. Metoden tillägnar man sig helt enkelt genom att praktisera den i sitt dagliga liv.
De som har införlivat metoden i sin vardag menar att förändringen sker som av sig självt, och att de har börjat tänka på ett alldeles nytt sätt, vilket har givit dem en helt ny syn på livet.
Ica Bokförlag 1 9789153433842 -
Digitala speglar - föreställningar om lärarro...
Häftad bok. Umeå universitet - Fakulteten för lärarutbildning. Institutionen för estetiska ämnen. 2007. 263 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda kanter. Gåvoskrift på inlagans första blad. I övrigt hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172643413
- Titel
- Digitala speglar [Elektronisk resurs] föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder
- Författare
- Skåreus, Eva - Bergenheim, Åsa - Marner, Anders - Nielsen, Liv Merete - Umeå universitet Fakultet för lärarutbildning
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. Bilderna producerades av bildlärarstudenter vid Institutionen för estetiska ämnen, Lärarutbildningen, Umeå universitet under en kurs i digital bildbehandling under åren 2000–2002. Samtliga har gett sitt godkännande att delta i studien. Avhandlingen består av två metodologiska linjer som båda bygger på bilder, dels bildskapande som pedagogisk metod, dels bildanalys som vetenskaplig metod. Bildskapande som pedagogisk metod baserar sig till stor del på den engelska fotografen Jo Spence arbeten. Bilderna antas då utgöra en arena för reflektioner kring och problematisering av yrkesrollen samt att de gestaltar föreställningar, förgivettaganden och förväntade erfarenheter inför läraryrket. I bildanalyserna har de individuella gestaltningarna betraktats som en repertoar av möjliga positioner vid lärarutbildningen som studenterna kan representera sig i. Bilderna har därför analyserats som utsagor inom den kontexten. I tolkningar har sedan en kombination av genusteorier, semiotiska och sociokulturella teorier använts. Collaget och montaget har övervägande utgjort bildernas tekniska grund och i de skapade bildrummen förekommer flertalet gestaltande grepp som intertextuella referenser till genrer inom konstvärlden och populärkulturen, allt från kanoniserade konstverk till filmer, fantasy och reklam, multipla jag, värdeperspektiv, primär- och sekundärbilder och att man satt samman olika bildkvaliteter och därmed skapat olika fiktionsgrader i bildrummen. Bilderna har delats upp i två kategorier. ”Professionen i centrum för uppdraget” gestaltar en lärare tillsammans med andra människor i en social situation vilken refererar till en yrkestradition. ”Personligheten i centrum för uppdraget” lyfter fram den gestaltades personlighet eller att andra aspekter kan rymmas i lärarrollen. Här visualiseras ideala figurer, motstånd och en intimisering av skolans praktik. För samtliga bilder finns ett genomgående tema, att skriva in lärargestalten i ämnet bild eller konst- och populärkulturen. Ämnestillhörigheten framstår som en central föreställning om legitimitet och auktoritet. När personligheten är i centrum för läraruppdraget, brukas i högre grad stereotypa gestaltningar. När läraruppdraget är i centrum gestaltas det som en social gruppaktivitet för männen medan kvinnorna gestaltar uppdraget som en individuell uppgift vilket framstår som olika föreställningar om hur femininitet respektive maskulinitet konstrueras i lärarpraktiker. Även reflexivitet eller ett prövande förhållningssätt till praktiken förekommer i högre grad i kvinnornas bilder vilket även tolkas som en förväntad feminin hållning. Kvinnors kroppar representeras inte i lika hög grad som mäns kroppar när uppdraget är i centrum. Här kan en samhällelig diskurs kring sexualiserade bilder vara verksam, men även representationer av makt- eller legitimitet.
The aim of the thesis is to examine visualized conceptions about the profession of art teachers in the Art Teacher Education Programme. This is accomplished through analysing how art teacher students represent themselves as teachers in digital images and recognize the impact of gender. The pictures are analysed discursively in order to search for the answers to the following questions: What in the teacher’s role is expressed in these pictures? What kinds of figures or representations are chosen? How can these choices be understood? What visual devices are used? The empirical material of the thesis is based on a selection of pictures made by art teacher students during a course in Computer graphics/Digital Image Processing at the Department of Creative Studies in Teacher Education, Umeå University, between the years 2000-2002. There are fifty-nine pictures made by forty-five women and fourteen men. Each student has accepted the conditions of participation in the study. The images may be assumed to give shape to ideas, things taken for granted and expected experiences; and subsequently constitute an arena for problemizing of and reflection on the professional role. The thesis contains two methodological lines that include images, art making as a pedagogical method and analysis as a scientific method. Art making as a pedagogical method is based to a large extent on the work of Jo Spence, an English photographer. Rhetoric, the referentiality of the pictures and their intertextuality in combination with gender theoretical tools formed the basis of image analysis as a scientific method. A combination of gender theories and semiotic and sociocultural theories was then used in the interpretations. Collage and montage largely made up the technical basis of the images, and in the created pictorial spaces most rhetorical devices occurred as intertextual references to genres in the world of art and popular culture, from canonized works of art to films, fantasy and commercial advertising, multiple egos, value perspectives, primary and secondary images, and combinations of different image qualities resulting in the creation of different degrees of fiction in the pictorial spaces. The pictures were divided into two categories. “The profession at the centre of the assignment” depicts a teacher together with other people in a social situation, which refers to a professional tradition. “The personality at the centre of the assignment” emphasizes the depicted individual’s personality or that other cultures can be included in the teacher’s role. What are visualized here are ideal figures, resistance and intimization of the practice of schools. In all the images there is an all-pervading theme, namely to engrave the teacher’s persona in the subject of art or the art and popular culture. The attachment to the subject appears as a central conception of legitimacy and authority. When the personality is at the centre of the teaching assignment, stereotypical representations are used to a higher degree. When the teaching assignment is at the centre, it is depicted as a social group activity for the men, while the women depict the assignment as an individual task, which appears as if different conceptions of femininity and masculinity are constructed in teaching practices. Reflexivity or a searching attitude to the practice also occurs to a higher degree in the women’s images, which in turn is also interpreted as an expected feminine attitude. Women’s bodies are not represented to the same high extent as men’s bodies when the assignment is at the centre. A general discourse on sexualized images may be at work here, but also representations of power or legitimacy.
Diss. Umeå : Umeå universitet, 2007
Umeå universitet - Fakulteten för lärarutbildning. Institutionen för estetiska ämnen 9789172643413 -
Vad är dyskalkyli? : En bok om matematiksvåri...
Inbunden bok. Höllviken : NU-förl. 2001. 141 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Hel och ren inlaga utan understrykningar eller anteckningar. [rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189533003
- Titel
- Vad är dyskalkyli? : [en bok om matematiksvårigheter] : [orsaker, diagnos och hjälp]
- Författare
- Adler, Björn
- Förlag
- Höllviken : NU-förl
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Höllviken : NU-förl 9189533003 -
Elevers olikheter - och specialpedagogisk kun...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2011. 184 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Delvis understrykningar samt anteckningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147084562
- Titel
- Elevers olikheter - och specialpedagogisk kunskap
- Författare
- Persson, Bengt
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 249 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147084562 -
Mötet med alla barn - Ett specialpedagogiskt...
Häftad bok. Gothia. 2004. 248 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Spår av borttagen prismärkning på pärmens framsida. Före detta biblioteksbok med sedvanliga stämplar och märkningar. I övrigt fin inlaga. [rum 2] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172053968
- Titel
- Mötet med alla barn
- Författare
- Fischbein - Österberg
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 480 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ett specialpedagogiskt perspektiv
Vad baseras vårt handlande på? Och hur ska vi bli medvetna om det? I Mötet med alla barn ett specialpedagogiskt perspektiv utgår författarna från konkreta pedagogiska situationer och beskriver hur vårt handlande är kopplat till såväl egna och andras erfarenheter som teoretiska kunskaper och etisktmoraliska ställningstaganden. Författarna betonar att det är i mötet mellan barnets förutsättningar och omgivningens krav på anpassning som både möjligheter och svårigheter uppstår.
Modern specialundervisning
I boken beskrivs också specialpedagogikens utveckling. Inte minst kunskapsområdets breddning från den traditionella betoningen av hjälp och stöd till barn med problem till ett mer tvärvetenskapligt perspektiv, med större plats för förebyggande kunskapsbaserade insatser.
Siv Fischbein är forskare och professor i specialpedagogik på Lärarhögskolan i Stockholm. Olle Österberg är lärare och har varit verksam vid både grundskolan och Lärarhögskolan i Stockholm.
Gothia 9172053968 -
Pedagogisk kartläggning 2:a upplagan : att ut...
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2012. 124 sidor.
Gott skick. Utgallrad kursbiblioteksbok med sedvanliga stämplar och märkningar. Diskreta klistermärken på pärmens framsida. Fin inlaga utan anteckningar eller understrykningar. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140682574
- Titel
- Pedagogisk kartläggning 2:a uppl : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
- Författare
- Runström Nilsson, Petra
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 124 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 240 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skolan har ett ansvar att ge varje barn förutsättningar att utvecklas på bästa sätt, såväl kunskapsmässigt som socialt, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Om en elev riskerar att inte nå, eller inte når, målen för utbildningen är skolan skyldig att göra en utredning av elevens svårigheter.
Tyvärr är det dock många skolor som inte klarar av att sätta in adekvata åtgärder, dokumentera åtgärderna eller utvärdera de åtgärder som satts in. I de flesta fall saknas en utredning av elevens behov på organisations-, grupp-, och individnivå. Med andra ord saknas det en analys av elevens svårigheter i relation till den miljö där eleven vistas.
Den här boken ger en modell för och exempel på pedagogisk kartläggning, ett redskap för att kartlägga och analysera elevers skolsituation. Med detta redskap kan skolan optimera sin organisation och sitt arbetssätt, så att fler elever får det stöd de behöver och därmed kan lämna skolan med godkända betyg. Pedagogisk kartläggning är också ett stöd i skolans dokumentationsprocess och i det elevvårdande arbetet. I denna andra upplaga har ett nytt kapitel om särskilt stöd i gymnasiet tillkommit.
Boken vänder sig till såväl lärarstudenter som verksamma lärare och skolledare som vill lära sig mer om pedagogiska kartläggningar och som är intresserade av att utveckla det särskilda stödet på skolan.
Petra Runström Nilsson är grundskollärare och specialpedagog vid en grundskola i Eskilstuna kommun.
Gleerups Utbildning AB 2 9789140682574 -
Teori som praktik i fritidshemmet
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2017. 176 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140694591
- Titel
- Teori som praktik i fritidshemmet
- Författare
- Rohlin (red.), Malin
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fritidshemmet ses ofta som en praktiskt inriktad verksamhet och som ett komplement till skolan. Den pedagogiska praktiken på fritidshemmet riskerar därför att framstå som enbart driven av konkreta handlingar, utan vare sig idéer, tankar eller teorier. Här pågår emellertid organiserad lek, fri lek, musik, drama, berättande, arbete med dator och mycket annat. Praktiken på fritidshemmet är heller inte skild från teori. Alla som arbetar med barn har teorier eller idéer med sig i det som görs, men detta är ofta inget man tänker på eller är medveten om i den dagliga verksamheten.
Vad är det då som sker inom fritidshemmet? Hur kan man förstå olika aktiviteter och händelser? I den här boken tolkar sex forskare samma fiktiva berättelse från fritidshemmets verksamhet. Författarna har alla olika anknytning till fritidshemmets verksamhetsfält och olika teoretiska perspektiv. Boken vill visa att olika teoretiska perspektiv får olika konsekvenser för vad man ser, vad man gör och vad som upplevs som möjligt att göra som fritidshemslärare.
Några av de teorier och perspektiv som tas upp är socialkonstruktionism, fenemenologi, genus och specialpedagogik.
Malin Rohlin (red.) är fil.dr i pedagogik vid Stockholms universitet.
Marianne Dahl är verksam som lektor i pedagogik vid Linnéuniversitetet i Kalmar och Växjö.
Björn Haglund, docent i Barn- och ungdomsvetenskap, tjänstgör på Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande vid Göteborgs universitet.
Kristina Hellberg, filosofie doktor i pedagogiskt arbete, är verksam som lektor i pedagogik vid Linneuniversitetet.
Eva Kane tjänstgör som lektor i pedagogik på Jönköping University.
Kajsa Ohrlander är filosofie doktor i pedagogik, numera emeritus lektor, vid Stockholms universitet.
Judit Simon är verksam vidStockholm universitet, specialpedagogiska institutionen, där hon är anställd som lektor och framför allt undervisar inom lärarutbildningen.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140694591 -
Gång på gång : Pedagogik vid autism och autis...
Häftad bok. Natur & Kultur Läromedel. 2 uppl. 1998. 114 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga. [rum 12]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127072053
- Titel
- Gång på gång : Pedagogik vid autism och autismliknande tillstånd
- Författare
- Beckman, Vanna
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tålamod och kunskap är nödvändigt i pedagogik vid autism, som med rätta kallas de tiotusen gångernas pedagogik. Den mest kärleksfulla insats man kan göra är kanske att utveckla barnets möjligheter till självständighet så långt det bara går.
Författarna beskriver mycket konkret hur man når dit. De skildrar hur man kan bemöta barn och vuxna med autism och autismliknande tillstånd och hantera deras handikapp i ett livsperspektiv. Struktur i tid och rum är det viktigaste instrumentet för utveckling.
I boken finns många praktiska förslag till hur man kan inrätta miljön med t ex scheman, namnskyltar och fasta vanor. Här ges också förklaringar på beteenden som kan förefalla gåtfulla.
I denna nya utgåva har författarna något vidgat innehållet från att tidigare enbart ha rört autism till att nu även innefatta pedagogik vid autismliknande tillstånd, exempelvis Asperger syndrom.
Boken riktar sig till föräldrar och anhöriga, till studerande och yrkesverksamma inom specialpedagogik, omsorg och skola och till alla andra som kommer i kontakt med människor med autism.
Natur & Kultur Läromedel 2 9127072053
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn