-
Regnskabsanalyse of vaerdiansaettelse - en pr...
Häftad bok. Gjellerup / Gads Forlag. 6 uppl. 2021. 359 sidor.
ISBN 9788713051090
Nyskick. Boken på danska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGjellerup / Gads Forlag 6 9788713051090 -
Övningar i kalkylering för offentliga verksam...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 245 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144136608
- Titel
- Övningar i kalkylering för offentliga verksamheter
- Författare
- Karlsson, Tom
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Övningar i kalkylering för offentliga verksamheter är en praktiskt inriktad övningsbok som med fördel används tillsammans med boken Kalkylering för offentliga verksamheter. Boken har tagits fram för att på ett pedagogiskt och tydligt sätt visa hur och när olika metoder för ekonomiskt beslutsfattande kan genomföras i den offentliga sektorn. Bokens specifika fokus på offentliga organisationer synliggörs genom att övningar är specifikt skapade för att simulera situationer som kan förekomma i dessa kontexter.
Övningar i kalkylering för offentliga verksamheter riktar sig i första hand till studenter eller praktiker som vill lära sig mer om ekonomiskt beslutsfattande i offentliga organisationer.
Studentlitteratur AB 1 9789144136608 -
Redovisning i bolag och koncerner : övningsbo...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 267 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144142128
- Titel
- Redovisning i bolag och koncerner : övningsbok
- Författare
- Brännström, Daniel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm
- Vikt
- 481 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Redovisning i bolag och koncerner behandlar grunderna i bokföring utifrån bokföringslagen och redovisning utifrån årsredovisningslagen. Boken är avsedd för introduktionskurser inom redovisning på universitetsnivå.
Denna övningsbok innehåller övningsuppgifter inom dels bokföring, dels de redovisningsregler som styr utformningen av en årsredovisning. Övningarna följer huvudbokens tematisering, och är därigenom tillämpning av vad som beskrivs i huvudboken. Även om bokföring och redovisning oundvikligen kan ses som detaljorienterade områden, har övningarna utformats för att illustrera de genomgående teman som förekommer inom dessa områden.
Studentlitteratur AB 1 9789144142128 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Managing Innovation: Integrating Technologica...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 4 uppl. 2009. 640 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470998106
- Titel
- Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational C
- Författare
- Joe Tidd - John Bessant
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 640 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 189 x 246 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 1345 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 4 9780470998106 -
Employee’s Guide to Success – Improve with Le...
Inbunden bok. Part Media. 2014. 139 sidor.
Nyskick. Mjukband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198037227
- Titel
- Employee’s Guide to Success – Improve with Lean!
- Författare
- Petersson, Per
- Förlag
- Part Media
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 139 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Språk
- English
- Baksidestext
- The book “Employee’s Guide to Success – Improve with Lean!” provides an easy-to-read description of the central parts of Lean and is aimed at employees at all levels of an organization. The book includes easily grasped, practical descriptions of standardization and continuous improvements, the aspects of Lean that directly impact everyone and that constitute the basis for a successful implementation of a Lean culture.
The book offers an effective support for leaders in their efforts to train their subordinates. With brief and sententious chapters including questions for reflection and discussion, it offers great opportunities to link the book’s message to the reader’s own operation. In this way the book constitutes an excellent foundation for a concrete and practical Lean training in the own operation.
In addition to describing important Lean relationships, the book presents a number of employee- and leadership principles. The employee principles describe how employees can contribute to creating a Lean culture in an organization. These principles can also advantageously be used as a starting point during, for example, employee appraisals. The leadership principles, in turn, are described to enable employees to understand their leaders’ role in an organization striving for Lean.
The book is recommended for readers who want an easy-to-read, easily grasped, and concrete introduction to Lean. For readers who, as a next step, want to gain a deeper understanding of Lean we recommend the book “Lean – Turn Deviations into Success!”. The book “Leadership – Making Lean a Success!”, in turn, provides a deeper understanding of what is required from leaders to succeed in leading their organizations towards Lean. Together these three books constitute a series, which means that they are complementary to each other.
Part Media 9789198037227 -
Structural Analysis and the Process of Econom...
Häftad bok. Routledge. 2016. 194 sidor.
ISBN 9781138208650
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRoutledge 9781138208650 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144140773
- Titel
- Principle-based Accounting
- Författare
- Hellman, Niclas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 200 x 270 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 1088 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Principle-based Accounting is a complete introductory textbook based on Swedish GAAP and international regulation. The book adopts an experience-based approach in order to comprehend and learn accounting in a real-world context.
The reader is exposed to various business events and transactions in a fictitious company (based on a real-life company) and learns how to account for these events. The story of the company and its business events is presented as episodes during a financial year and are discussed in practical and theoretical terms. The episodes are first dealt with from a book-keeping point of view, which in turn forms the foundation for the closing of the books, and, finally, preparation of the financial statements and the annual report.
The book includes exercises and solutions.
Studentlitteratur AB 1 9789144140773 -
Lösningar till övningsbok i beskattning : bes...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 41 uppl. 2021. 143 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144143507
- Titel
- Lösningar till övningsbok i beskattning : beskattningen 2021
- Författare
- Eriksson, Asbjörn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 143 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 216 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok ger svar till de övningar som finns i Övningsbok i beskattning. Avsikten med dessa båda böcker är att de skall vara ett naturligt komplement till litteraturen inom skatteområdet för den som vill sätta sig in i skattesystemets praktiska funktionssätt. De kan med fördel användas tillsammans med läroboken Praktisk beskattningsrätt.Boken är i första hand skriven för universitetens grundkurser i skatterätt. Den är dock användbar även i andra utbildningssammanhang, som till exempel vid yrkeshögskolor och för internutbildningar vid banker, försäkringsbolag samt redovisnings- och revisionsbyråer. Boken kan också med fördel användas vid självstudier i ämnet.
Studentlitteratur AB 41 9789144143507 -
Skattelagboken 2021: med referenser till samt...
Häftad bok. Iustus. 1 uppl. 2021. 344 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177371403
- Titel
- Skattelagboken 2021: med referenser till samtliga skatteförfattningar
- Författare
- Kristoffersson, Eleonor
- Förlag
- Iustus
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 344 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skattelagboken 2021 innehåller nedanstående skatteförfattningar i fulltext
- Inkomstskattelagen
- Skatteflyktslagen
- Socialavgiftslagen
- Mervärdesskattelagen
- Spelskattelagen
- Vägtrafikskattelagen
- Kupongskattelagen
- Lagen om särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK)
- Skatteförfarandelagen
Dessutom innehåller skattelagboken en tematisk förteckning med referenser till övriga skattelagar och andra regler, såsom förordningar och internationella rättsakter inom samtliga delar av skattesystemet.
Skattelagboken lämpar sig för alla som vill ha de större skattelagarna som används ofta i bokform, men som snabbt och enkelt söker upp de mindre lagarna på webben. Den utgör tillsammans med Skattesystemet. Lärobok och Skattesystemet. Övningsbok ett komplett läromedel i skatterätt.
Iustus 1 9789177371403 -
Vad är marknaden? : om marknaden som institut...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 161 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144136622
- Titel
- Vad är marknaden? : om marknaden som institution, i historien och i samhällsvetenskapen
- Författare
- Magnusson, Lars
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 161 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 244 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi påstår att vi lever i en marknadsekonomi. Men vad är egentligen en sådan? Vad är i grunden en marknad? Är den dikterad av lagen om tillgång och efterfrågan? Är det en ekonomi där »marknaden« gäller som ett stumt tvång som styr allt och alla? Nej, så enkelt är det inte. Marknaden består i själva verket av synliga och osynliga spelregler och institutioner som vi historiskt över tid själva har konstruerat. Den är ett komplext maskineri kringgärdat av restriktioner. Vi människor - marknadens aktörer - är knappast heller så rationella som vi ofta framställs i de ekonomiska läroböckerna. Vi är sociala varelser som kopierar varandra och bryr oss om status. Vi selekterar den information vi tar in, vilket i hög grad påverkar hur vi beter oss i olika sammanhang, inklusive på marknaden.
Vad är marknaden? ger en orientering om marknadens spelregler och hur vi människor fungerar på marknaden. En diskussion förs i boken om hur det vi kallar en marknadsekonomi har vuxit fram historiskt. Avslutningsvis ställs frågan om det finns någon gräns för marknadens inflytande. Kan allt göras om till marknader?
Boken vänder sig till alla som är intresserade av samhällsvetenskap och ekonomi - i högskolan och utanför.
Studentlitteratur AB 1 9789144136622 -
Rådgivning på värdepappersmarknaden : licensi...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 459 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111213
- Titel
- Rådgivning på värdepappersmarknaden : licensieringstest för rådgivare
- Författare
- Beckman, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 459 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 772 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”Rådgivning på värdepappersmarknaden” är framtagen av Liber utifrån SwedSec:s kunskapskrav för Licensieringstest för rådgivare. Boken är anpassad till 2015 års kunskapskrav och ger aktuella, grundläggande kunskaper. Kunskapskraven utgör en grundnivå av kunskap som licenshavare i målgruppen måste ha, oavsett arbetsuppgift er och roll. Författarnas ambition är att boken ska bli ett bra hjälpmedel för den som står inför sin licensiering.
Läs mer
SwedSec ansvarar för licensiering av anställda på den svenska värdepappersmarknaden. Syftet är att skapa och upprätthålla allmänhetens förtroende för branschen, genom att säkerställa en hög kunskapsnivå hos de anställda.
Författarna har lång erfarenhet från värdepappersmarknaden, utifrån en rad olika roller.
Om författarna
Mats Beckman är bolagsjurist hos Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA, och var tidigare verksam inom olika företag på den svenska finansmarknaden. Han var bl.a. ansvarig för compliance inom SEB:s division Stora Företag & Institutioner fram till oktober 2014 och som ledamot i SwedSec:s prövningsnämnd. Han har tidigare också haft befattningar som chefsjurist på Nasdaq OMX Nordiska Börs, bolagsjurist hos VPC (nu Euroclear Sweden) och som kansliråd/rättssakkunnig på Finansdepartementets värdepappersmarknadsenhet.
Magnus Björkman är vice vd för Folksam Fondförsäkring AB. Han har tidigare arbetat som advokat på Linklaters Advokatbyrå, varit chef för Compliancefunktionen på Danske Bank i Sverige samt rättsenhetschef på Finansinspektionen. Magnus är specialist på finansmarknadsfrågor och särskilt inriktad på finansiell rådgivning.
Robert Dahlström är jur.kand. och har mångårig erfarenhet inom finans- och försäkringsbranschen. Han är föredragande i Försäkringsförmedlingsmarknadens Disciplinnämnd och driver idag juristfirman RODA Finans & Juridik AB med specialisering inom finans och försäkring, med uppdrag från aktörer som InsureSec. Robert har tidigare arbetat som biträdande jurist på en advokatfirma med specialisering inom pensionsrätt, arbetat som licensierad försäkringsförmedlare samt varit ägare av och delägare i försäkringsförmedlarföretagen.
Ella Grundell är idag Skattejurist på Swedbank och arbetar med internationella skattefrågor. Hon har tidigare varit verksam som bolagsjurist vid Euroclear Sweden AB, med särskild inriktning på bolagsrätt, värdepappersrätt, skatterätt och compliance-frågor. Hon har även varit expert i Fiscal Compliance Group (FISCO) i EU kommissionen samt i Aktievinstkontrollutredningen på Finansdepartementet.
Erik Holmstrand är civilingenjör inom teknisk fysik (Lunds Tekniska högskola) och civilekonom (Ekonomihögskolan i Lund). Han arbetar som analytiker på Danske Bank med fokus på modeller för risk- och skatterådgivning inom private banking.
Lennart Lundquist, civ.ek, har över 40 års erfarenhet av bank inom området investeringsrådgivning och Wealth Management. Han har även arbetat flera år med projekt inom samma områden i de skandinaviska länderna samt i Luxemburg.
Urban Rydin är jur.dr och chef för Skattebyrån inom LRF Konsult. Han är skatteansvarig inom Lantbrukarnas Riksförbund och har uppdrag som expert i flera statliga skatteutredningar.
Alf-Peter Svensson är advokat och delägare vid Grönberg Advokatbyrå, med särskild inriktning på värdepappersmarknadsrätt. Han har lång erfarenhet från värdepappersmarknaden, bland annat som värdepappersjurist inom SEB samt som chefsjurist och Compliance Officer hos Nordiska Fondkommission.
Jan Wiberg är grundare av och Managing Partner i DuLac Familj Office Ltd. i Zurich. Han har lång erfarenhet av kapitalförvaltning från både SEB och Swedbank, i Sverige och internationellt. Jan är medförfattare till flera böcker om kapitalmarknaden och är även styrelseledamot i SNS lokalförening i Zürich och i Scientia Fund Management.
Liber 1 9789147111213 -
Partneringboken : när, hur och varför drivs s...
Häftad bok. Svensk Byggtjänst. 2020. 262 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789179170257
- Titel
- Partneringboken : när, hur och varför drivs samverkansentreprenader
- Författare
- Hane, John
- Förlag
- Svensk Byggtjänst
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 262 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken behandlar på ett grundläggande sätt viktiga frågor inom partnering, så som upphandling, när partnering lämpar sig och inte, ersättningsregler och kontraktsfrågor (till exempel Byggherrarnas mallkontrakt), och tar också upp ämnen som projektorganisation, kommunikation och konflikthantering i samband med partnering. Frågeställningarna belyses med exempel från praktisk partneringverksamhet.
Svensk Byggtjänst 9789179170257 -
Kommunikativt ledarskap : den nya tidens leda...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2014. 224 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144103020
- Titel
- Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
- Författare
- Hamrefors, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kommunikativt ledarskap ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan. I dagens komplexa värld är det nödvändigt att utveckla förmågan att samverka i värdeskapande nätverk. Det medför krav på att utveckla ett kommunikativt ledarskap i två viktiga avseenden. Det grundläggande är ett ideologiskt ledarskap som kommunicerar organisationens profil. Detta stärker förmågan att skapa effektiva relationer till aktörer som man samarbetar med i förädlingsprocesser. Vidare måste organisationen utveckla ett kontextuellt ledarskap som kan skapa balanserande relationer till nätverkets mångfald av aktörer.
Den här boken analyserar hur ett sådant kommunikativt ledarskap kan gestalta sig för att kunna utveckla organisationens totala kommunikationsförmåga. Eftersom allt kommunicerar måste ledningen skapa en organisatorisk situation där processer, strukturer, social interaktion och omvärldsrelationer samverkar i en harmonisk helhet. Detta moderna ledarskap utmanar traditionellt ledarskap, genom sin betoning på att utveckla organisationens innovations- och affärsskapande förmåga. Kommunikativt ledarskap lämpar sig för akademisk utbildning inom företagsledning eller kommunikation, samt för de praktiker som söker inspiration till sin egen ledarskapsutveckling. Boken är ett bidrag till en ny generation ledare som inser betydelsen av att utveckla organisationens kommunikativa egenskaper – så att de fungerar som drivkrafter för dess värdeskapande förmåga i en utmanande närverksmiljö.
Studentlitteratur AB 2 9789144103020 -
Chefsliv - Det ska fan vara chef
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2014. 340 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144096131
- Titel
- Chefsliv - Det ska fan vara chef
- Författare
- Sveningsson, Stefan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 340 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 616 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad rör sig i huvudet på en chef och vad handlar chefsliv om i moderna organisationer?
I boken gestaltas modernt chefskap utifrån hur chefer själva tänker och tycker om chefsarbetet. Vad är det som lockar med att vara chef? Vilka är fallgroparna och utmaningarna som ofta gör chefsjobbet problematiskt? Hur utvecklar och behåller man identitet och självkänsla? Boken beskriver att det inte alltid är lätt att få ihop en stabil självbild med omgivningens krav och förväntningar. Motstridiga och ibland orealistiska ideal om hur man bör vara som chef förenklar inte alltid tillvaron. Boken ger inträngande skildringar av chefsliv genom att på nära håll följa ett antal chefer. Hur ser man på sig själv och vilka förväntningar hade man när man påbörjade chefslivet? Hur förhåller man sig till motsägelsefulla ideal, krav och förväntningar? Och vad händer med självbild och chefsliv när man tampas med besvär och dilemman som det är svårt att finna enkla lösningar på? Vad händer när man hyser tvivel och osäkerhet om man är rätt för jobbet? Eller om omgivningen hyser sådana tvivel. Är chefslivet då vägen till det självförverkligande och det goda ledarskapsutövande som man hoppats på? Boken tar upp chefslivets dilemman och motsägelsefullhet samt chefers identitetsmässiga och praktiska strategier för att hantera dessa.
Boken riktar sig till alla med ett intresse för chefskap, ledarskap och identitetsfrågor i modernt arbetsliv.
Studentlitteratur AB 1 9789144096131 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147100392
- Titel
- E2000 Classic Företagsekonomi 1 Lösningsbok
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- E2000 Classic Företagsekonomi är ett läromedel för företagsekonomi 1-2 som utgår. Vissa komponenter finns för kompletteringsköp.
Vi tipsar istället om E3000 Företagsekonomi!
Liber 1 9789147100392 -
Maxa modet : förändring genom tillit och komm...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2020. 160 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147131518
- Titel
- Maxa modet : förändring genom tillit och kommunikation
- Författare
- Zingmark, Karin
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 317 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan du som ledare kommunicera för att dina medarbetare ska känna sig så trygga på jobbet att de har lust att vara med och driva förändring?
I Maxa modet delar kommunikationsexperten Karin Zingmark med sig av sina bästa råd kring att bygga en organisation präglad av tillit, där förändring ses som något naturligt och positivt och där människor vågar ta risker, säga sin mening, vara sig själva och samarbeta fullt ut.
Författaren visar hur du som ledare kan kommunicera på ett sätt som väcker lust och ingjuter mod kring exempelvis:
- förändring och lärande
- syfte och värderingar
- mål och mandat
- risktagande och nytänkande
- framgångar och motgångar
Maxa modet vänder sig till dig som vill skapa en mer innovativ och kommunikativ organisation men som förstått att ni behöver en trygg grund att stå på för att lyckas. Boken tar upp de viktigaste pusselbitarna i arbetet med att skapa en tillitsfull kultur.
Om författaren
Karin Zingmark har tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap, från bland annat Microsoft och MTG. Hon är en flitigt anlitad rådgivare, en engagerad styrelsemedlem och är certifierad i grunderna i Neuroledarskap av the Neuroleadership Institure. Hon har dessutom utsetts till en av Sveriges mest populära föreläsare. Maxa Modet är uppföljaren till hennes debutbok Maxa Snacket (2017) som lyfts av bland andra DN som en av de mest läsvärda managementböckerna.
Liber 1 9789147131518 -
100 sociala innovationer : som kan förändra S...
Häftad bok. Mötesplats Social Innovation vid Malmö Universitet. 1 uppl. 2018. 168 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163953903
- Titel
- 100 sociala innovationer : som kan förändra Sverige
- Författare
- Augustinsson, Erika
- Förlag
- Mötesplats Social Innovation vid Malmö Universitet
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 238 x 280 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många av de tjänster som välfärdsstaten erbjuder oss idag tar vi för givet. Bibliotek, brandkår, mödravård, a-kassa, förskola, folktandvård. Det är bara några exempel på sociala innovationer som uppstått ur ett behov, hos individer eller för att utveckla samhället i stort.
Stadsodlingar, delningsekonomin, Fair Trade, Wikipedia eller Creative Commons är mer nutida sociala innovationer som de flesta idag känner till. Dessa sociala innovationer har olika bakgrund och karaktär. De kan ha uppstått som gräsrotsinitiativ, genom nationella politiska beslut, genom nya samarbeten och/eller som svar på stora globala utmaningar. Men de har tre saker gemensamt: de har krävt hårt arbete, mycket mod och en förmåga att tänka i nya banor.
Sociala innovationer, liksom innovation i stort, uppstår inte av sig själv. All innovation kräver en struktur som fångar upp och växlar upp de bra idéerna, ett stödsystem. Men hur ser ett sånt stöd ut för att skapa sociala innovationer? Och hur ska vi göra för att stötta framväxten av framtidens bibliotek, mödravård och förskola? Det är några av frågorna som ställs i boken. Boken lyfter fram inspirerande historier och konkreta exempel på sociala innovationer runtom i Sverige såväl bredare samverkanssatsningar som enskilda innovatörer och entreprenörer, för att belysa bredden i och möjligheterna med social innovation.
Allt fler är idag eniga om att vi behöver sociala innovationer för att vårt samhälle ska fortsätta att utvecklas, för att vi ska få ekonomisk tillväxt och för att våra gemensamma funktioner ska förändras i takt med att den tid vi lever i förändras och förnyas. På samma sätt som vi systematiskt arbetar med traditionell innovation behöver vi systematisera innovation som har samhällsnytta som främsta mål och drivkraft.
Stora komplexa och globala samhällsutmaningar såsom utanförskap, klimatförändringar och en åldrande befolkning kräver nya lösningar. Vare sig näringsliv, offentlig sektor eller idéburen sektor kan klara utmaningarna på egen hand. Det krävs nya former av samarbeten som i sin tur kan leda till nya lösningar, innovationer och idéer. I samband med detta uppstår också nya sorters företag, en slags hybrid som kombinerar vinstintresse med målsättningen att göra en samhällsinsats.
Sociala entreprenörer och innovatörer fokuserar på nya lösningar och deras metod bygger på att använda innovationens, företagandet och entreprenörskapets logik för att lösa samhällsutmaningar på ett mer effektivt sätt. I boken får man träffa personerna – pionjärerna och utmanarna – bakom 100 sociala innovationer från hela landet, initiativ som har potential att förändra Sverige.
Mötesplats Social Innovation vid Malmö Universitet 1 9789163953903 -
Innovation och projektifiering : att styra oc...
Inbunden bok. Nordic Academic Press. 1 uppl. 2019. 256 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188909169
- Titel
- Innovation och projektifiering : att styra och leda handlingskapaciteten i moderna offentliga organisationer
- Författare
- Godenhjelm, Sebastian - Jensen, Christian - Sjöblom, Stefan
- Förlag
- Nordic Academic Press
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 228 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 533 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ofta ses offentlig sektor som drivkraft i det samhälleliga ekosystemet för att förnya och utveckla lokal vitalitet och näringsliv. De offentliga verksamheternas effektivitet och kvalitet ska öka, samtidigt som de ska möta hållbarhetsutmaningar, stärka relationen till sina brukare och medborgare och kunna ta tillvara möjligheter som uppstår. Ofta sjösätts ambitionerna genom tillfälliga projekt och forcerade handlingsplaner. Satsningarna är inte sällan externt finansierade, nationellt eller på överstatlig nivå. Detta fragmenterade arbetssätt väcker frågor om offentliga organisationers strategiska förmåga att ta sig an nya utmaningar och skörda erfarenheterna från tidigare projekt. I Innovation och projektifiering förmedlar ett antal nordiska projekt-, organisations- och samhällsforskare en unik uppsättning insikter och råd grundade på fallstudier. De konkreta exemplen stöttar och inspirerar läsaren i arbetet med att bygga upp en organisatorisk handlingskapacitet. Boken vänder sig till en bred målgrupp av studenter, forskare och företrädare för förvaltning, näringsliv och organisationer som berörs av innovation och projektifiering. Erfaren-heterna är användbara för alla som vill orientera sig i organiseringens betydelse för förnyelsen av den offentliga sektorn och dess drivande roll i samhällsutvecklingen.
Nordic Academic Press 1 9789188909169 -
Unintended Consequences - The Impact of Facto...
Inbunden bok. The MIT Press. 1998. 287 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780262122108
- Titel
- Unintended Consequences: The Impact of Factor Endowments, Culture, and Politics on Long Run Economic Performance (Ohlin lectures ; 7) [Elektronisk resurs]
- Författare
- Lal, Deepak
- Förlag
- MIT Press
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- English
The MIT Press 9780262122108 -
Kvantitative og kvalitative metoder i merkant...
Häftad bok. Cappelen Damm. 1 uppl. 2020. 420 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9788202410803
- Titel
- Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag : en introduksjon
- Författare
- Oppen, Marit
- Förlag
- Cappelen Damm
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 420 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 780 g
- Språk
- Norwegian Bokmål
- Baksidestext
- Kvantitative og kvalitative metoder i merkantile fag. En introduksjon gir leserne en innføring i metoder innenfor økonomiske og administrative fag. Det er lagt vekt på å belyse praktiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til i de ulike fasene av en undersøkelse. For de kvantitative analysene rettes søkelyset særlig mot bruk av SPSS.
Innledningsvis beskriver boken grunnleggende vitenskapsfilosofi og hvorfor kunnskap om metode er viktig, den redegjør for grunnleggende begreper og gir en overordnet beskrivelse av undersøkelsesprosessen. Deretter følger en gjennomgang av den kvantitative undersøkelsesprosessen, der det redegjøres for utvalg, operasjonalisering, datainnsamling og ulike former for analyse. Det legges størst vekt på de mest anvendte analysene innen fagfeltet, som gjennomsnitt, standardavvik, krysstabeller, korrelasjon, regresjon og eksperimenter. I den kvalitative delen redegjøres det for hva som kjennetegner kvalitativ metode, når det er hensiktsmessig å bruke observasjon, intervjuer og dokumentanalyser, ulike analyseformer, rapportering av funn og hvordan en kan vurdere kvaliteten på kvalitative undersøkelser. Boken avsluttes med en gjennomgang av sentrale etiske aspekter som det er viktig å ta hensyn til, når en skal gjennomføre en undersøkelse.
Boken er skrevet for studenter på bachelornivå i økonomiske og administrative fag.
Cappelen Damm 1 9788202410803 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9788202609207
- Titel
- Merkevareledelse
- Författare
- Samuelsen, Bendik M.
- Förlag
- Cappelen Damm
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 706 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 195 x 250 mm Ryggbredd 42 mm
- Vikt
- 1840 g
- Språk
- Norwegian Bokmål
- Baksidestext
- Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte. En merkevare må passes og videreutvikles i dialog med kundene. Det er jo de som avgjør hvor sterkt merket egentlig er: Det er deres valg som avgjør hvor omsetningen havner og hvilke produkter som lykkes i markedet.
I Merkevareledelse tar forfatterne utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merket. Boken inneholder en rekke praktiske verktøy og modeller.
Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og er den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse.
Denne utgaven av Merkevareledelse er redigert og forenklet i tråd med tilbakemeldinger fra studenter og faglærere, og tar opp i seg hvordan økt digitalisering påvirker kunder og merkevarebyggere. Den har blant annet et helt nytt kapittel om merkevarebygging i den digitale tid.
Målgruppen er studenter innen fagområdet på universitet eller høyskole, men den er også aktuell for ledere og ansatte som jobber med merkevarebygging i privat eller offentlig virksomhet.
Lysbildeserie (PDF-format) som følger bokens kapitler ligger under 'Tilleggsressurser'. Forelesere som ønsker PPT-versjon til bruk i undervisningen kan henvende seg til forlaget og få link til nedlasting.
Cappelen Damm 9788202609207 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789113003085
- Titel
- Den ekonomiska terrorn
- Författare
- Viviane Forrester
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 243 g
- Språk
- Svenska
Norstedts 1 9789113003085 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789186508555
- Titel
- Framtidens fysiska butik
- Författare
- Johansson, Ulf
- Förlag
- Lunds universitet, Media-Tryck
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 169 x 239 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 361 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Handeln befinner sig i en tid av förändring. I decennier har handeln arbetat på samma sätt, men detta etablerade och accepterade arbetssätt konfronteras nu med den tekniska utvecklingen, nya värderingar och ett förändrat samhälle. Särskilt stark påverkan har dessa förändringar på det som länge varit navet i handeln, nämligen den fysiska butiken. Den fysiska butikens framtid är något som diskuterats mycket de senaste åren – på konferenser, på debattsidor, i fackpress etc. Denna bok är en del i den diskussionen och bidrar med nya insikter.
Vi kunder tar oss till de platser som handelsföretagen satt upp och tar del av deras erbjudanden, vi upplever de miljöer som designats för att påverka oss och tar sedan de varor vi önskar köpa med oss hem. Detta har länge varit det accepterade sättet att bedriva handel. Den fysiska butikens utformning och existens utmanas nu från en rad olika håll och denna handel är inte längre lika självklar.
Bokens 16 kapitel bygger på föredrag och teman från tre workshoppar kring den framtida fysiska butiken som Centrum för handelsforskning och Handelsrådet arrangerade under 2017. Totalt samlade dessa workshoppar cirka 150
deltagare från handeln i bred bemärkelse (handelsföretag, konsultföretag, stad och kommun, forskare etc). 17 forskare och praktiker delar i den här boken med sig av sin forskning och sin syn på den framtida fysiska butiken.
Boken är organiserad efter tre perspektiv som upplevs ha stor betydelse för den framtida fysiska butikens utformning: digitalisering, upplevelseskapande och hållbarhet. Hur ska butiken se ut? Hur ska den drivas? Var ska den ligga och hur stor ska den vara? Vad ska personalen göra? Vilken roll har tekniken? Frågorna är många och högst aktuella.
Lunds universitet, Media-Tryck 9789186508555 -
Regnskabsanalyse og værdiansættelse - en prak...
Häftad bok. Gjellerup. 5 uppl. 2019. 348 sidor.
Nyskick. 5. udgave, 3. oplag. Boken skriven på danska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9788713050666
- Titel
- Regnskabsanalyse og værdiansættelse : en praktisk tilgang
- Författare
- Sørensen, Ole, f. 1965.
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Danish
- Baksidestext
- Med litteraturhenvisninger.
Imported from: z3950.dbc.dk:210/danbib (Do not remove)
Gjellerup 5 9788713050666 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170612787
- Titel
- Kärleksaffären : Kvinnor och köpenskap i kustens kommers
- Författare
- De Wit Sandström, Ida
- Förlag
- Makadam förlag
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 252 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 140 x 210 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: De Wit Sandström, Ida
Makadam förlag 9789170612787 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147126521
- Titel
- Blue ocean shift : nå framgång utan konkurrens
- Författare
- Kim, W. Chan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Blue Ocean Shift är fylld av autentiska exempel på hur ledare i olika typer av företag och organisationer gjort resan från konkurrensens röda oceaner till de vidöppna blå oceanerna av nya marknadsutrymmen genom att tillämpa den process och de verktyg som presenteras i boken.
Boken beskriver steg för steg hur du kan bygga upp tillit och engagemang hos dina medarbetare och på så sätt åstadkomma en ny tillväxt.
Du lär dig:
Varför man missar viktiga möjligheter till tillväxt om man fokuserar på konkurrensen och hur man kan vidga sitt strategiska tänkande till att nå bortom konkurrensen,
Varför det är begränsande att se kreativ förstörelse (destruction) och disruption som vägar till innovation och hur tillväxt kan bli möjlig genom ett icke disruptivt skapande,
Hur alla - inte bara företagsledare - kan förflytta sig från röda till blå oceaner genom den systematiska femstegsprocessen i Blue Ocean Shift,
Varför människors tillit är avgörande för att skapa och genomföra tillväxtstrategi, och hur du gör för att bygga upp den,
Varför du inte bör grunda din tillväxtstrategi på befintliga branschvillkor och omständigheter, och hur du kan förändra dessa för att uppnå den tillväxt du vill se.
Om författarna
Chan Kim och Renée Mauborgne är professorer i strategi vid Insead, som gång på gång rankats som en av världens bästa handelshögskolor, och direktörer vid Insead Blue Ocean Strategy Institute i Fontainebleau i Frankrike.
De är ledamöter i World Economic Forum och är omnämnda som världens bästa handelshögskoleprofessorer av MBA Rankings. Kim är rådgivare för EU och för ett flertal enskilda länder. Mauborgne har varit ledamot i president Barack Obamas rådgivande kommitté för HBCUs (Historically Black Colleges and Universities) under Obamas två mandatperioder. De är rådgivare och konsulter och föreläser för regeringar och företag världen över, och de har publicerat oräkneliga bästsäljande artiklar.
Sagt om boken
"Kim och Mauborgne har följt upp en succébok med ännu en. I Blue Ocean Shift utgår de från de banbrytande principerna i den förra boken och presenterar en smart, systematisk plan för hur ett företag eller en organisation kan ta sig ur konkurrensen på befintliga marknader och skapa helt nya marknader. Du behöver inte vara företagsledare eller tekniknörd för att kunna ta till dig de här insikterna. Det räcker med en vilja att utmana de antaganden som råder i din bransch, ställa nya fräscha frågor och, notera särskilt, bejaka din mänsklighet." Daniel H Pink, författare till bästsäljarna Drive och To Sell is Human, New York Times.
"Utmaningen för all affärsverksamhet är att växa på marknader där det råder trängsel och konkurrens och att göra det på ett intelligent, effektivt och mänskligt sätt. I Blue Ocean Shift finner du allt detta och mer därtill. Kim och Mauborgne tar dig med på en resa som öppnar dina ögon för hittills orörda tillväxtmöjligheter i din bransch, oavsett om du precis har startat ett företag, är småföretagare eller ledare för en jättekoncern." Ram Charan, vd och affärskonsult, författare till bästsäljaren Execution, New York Times.
Liber 9789147126521 -
E2000 Combi Fek 1/Entreprenörskap Faktabok
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 276 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105946
- Titel
- E2000 Combi Fek 1/Entreprenörskap Faktabok
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm
- Vikt
- 612 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läromedlet ger bra inblick i verklighetens småföretagande och många tillämpningar inom ekonomi och företagande. Söker du ett läromedelspaket som fungerar i både ämnet företagsekonomi och i entreprenörskap och företagande så passar E2000 Combi Företagsekonomi 1-2 bra.
E2000 Combi Företagsekonomi ersätts under 2016 och 2017 av E3000 Företagsekonomi.
Liber 1 9789147105946 -
Internet är trasigt
Inbunden bok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 1 uppl. 2018. 300 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127158856
- Titel
- Internet är trasigt : Silicon Valley och Demokratins kris
- Författare
- Gelin, Martin
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 217 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 480 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "En rasande dokumentation av demokratins kris och nätets roll i den. En stridsskrift med strålkastarljuset på Silicon Valley." Aftonbladet
"Tveklöst den viktigaste bok som har skrivits om internet på svenska." SvD
Silicon Valleys drömmande visionärer skulle rädda demokratin och frälsa världen, men istället har deras uppfinningar banat väg för en antidemokratisk revolution som nu tycks hota hela vår mänskliga civilisation. Vad var det som gick så fel? Med den globala vågen av antidemokratisk högerpopulism måste Silicon Valley-företagen fråga sig vilken roll de själva har haft i den här utvecklingen. För tio år sedan tycktes världen röra sig i en ostoppbar riktning mot mer demokrati, öppenhet och tolerans. Nu tycks land efter land gå åt motsatt håll.
Martin Gelin och Karin Pettersson besöker USA:s ledande tech-företag - Facebook, Google, Twitter - och intervjuar de ledande experterna i den amerikanska debatten om medier, demokrati och ny teknik, från Cambridge till Palo Alto, för att få en djupare förståelse av de enorma utmaningar som nu väntar oss. Hur kan vi göra internet och sociala medier till verktyg som främjar demokratin?
"Det är gastkramande läsning om demokratins ödesfråga – hur kan tekniken förstärka demokratin, istället för att hota den?" BTJ
"Tveklöst den viktigaste bok som har skrivits om internet på svenska." SvD
"Det är en ambitiös sammanfattning av internets baksidor, framför allt de amerikanske nätjättarnas monopolställning och dess algoritmer, som gynnar ytterligheterna i miljarder människors flöden. Tiden då internet sågs som en anarkistisk, men charmig nörd som skulle demokratisera världen känns plötsligt väldigt avlägsen." Expressen
"Detta är ingen moralisk tjatbok om skrämtid, inte om filterbubblor, våld eller porr. Dem handlar klart och tydligt om att sätta sociala medier i ett större sammanhang, om centralisering av makt, uppmärksamhetsekonomin, tidningsdöden, informationsglappet." Värmlands Folkblad
Natur & Kultur Allmänlitteratur 1 9789127158856 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9171626808
- Titel
- Projektledning och metoder
- Författare
- Sven Antvik - Håkan Sjöholm
- Förlag
- SIS Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 169 x 238 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Projekt ledning och metoder är en praktiskt inriktad bok om projekt ochprojektledning. Med tydliga exempel behandlas bl.a. arbetsstruktur (WBS),
osäkerhetshantering och resultatvärdemetoden. Boken bygger på författarnas erfarenheter från internationell projektledning och från arbete som assessorer för certifiering av projektledare enligt IPMAs internationella modell. Boken är unik genom att den behandlar företagsledningens styrning av projekt och projektverksamhet.
Projekt och projektledning är viktiga områden för chefer och medarbetare i företag och andra organisationer. Allt fler verksamheter och uppgifter organiseras i projektform. Även duktiga organisationer kan bli ännu effektivare. Denna bok kan bidra till ökad lönsamhet genom förbättrad effektivitet och lägre projektkostnader samt nöjdare kunder genom bättre resultat och ökad leveranssäkerhet.
Målgrupp för denna bok är alla som berörs av projekt, beställare, leverantörer,
projektledare och övriga medverkande både i företag och offentlig verksamhet,
analytiker samt studenter vid universitet och högskolor.
SIS Förlag 9171626808
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn