-
Min Bucket List - Allt jag ska göra innan det...
Inbunden bok. Ego förlag i Stockholm. 2018. 240 sidor.
Nyskick. Spiralbunden.
Min Bucket List - Allt jag ska göra innan det är för sent
Min Bucket List - Allt jag ska göra innan det är för sent - Spiral, Svenska, 2018
Författare: Stefan Ekberg
Betyg:
1 stycken
Lägsta pris på PriceRunner
Välj antal
1
411kr
Sp läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186907228
- Titel
- Min Bucket List - Allt jag ska göra innan det är för sent
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Spiral
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är boken för DINA drömmar
"Min Bucket List" är din egen guide till dina drömmar så att du inte gör det vanliga misstaget som nästan alla gör - glider med hamnar i någon annans plan istället.
De flesta har inga nedskrivna drömmar och idéer och tar sig inte tid att tänka på hur de kan förverkliga drömmarna. Den där listan man kan ta på, titta på, drömma sig bort i finns inte, eller rättare sagt, fanns inte.
För nu finns den.
Vi har tagit fasta på uttrycket "Crea Diem" - skapa dagen, snarare än "Carpe Diem" - fånga dagen.
Här är bokens områden (med hundratals förslag)
☑️ De här resorna vill jag göra
☑️ De här natur- och djurupplevelserna ska jag hinna med
☑️ De här äventyren ska jag vara med om
☑️ Mina relationer med andra
☑️ Kärlek och romantik
☑️ På jobbet
☑️ Det här vill jag lära mig
☑️ Mina kreativa mål
☑️ Mina ekonomiska mål
☑️ Kultur och nöje
☑️ Mode, skönhet och flärd
☑️ Mat och dryck
☑️ Det här är mina mål för min kropp och min hälsa
☑️ Det här ska jag göra för skoj skull
☑️ Det här ska jag börja med
☑️ Det här ska jag sluta med
☑️ Det här ska jag göra för min personliga utveckling
☑️ Så här ska jag hjälpa till att göra världen till en bättre plats
☑️ Mina årslistor
Köp den som present till dig själv eller någon annan du verkligen tycker om
Ego förlag i Stockholm 9789186907228 -
Affärsidéer för dig som vill jobba hemifrån
Häftad bok.
Mycket gott skick. Redaktionen. 2013. 128 s. 15 x 15cm. Pärmen har ett litet laminatsläpp på baksidan. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186909185
- Titel
- Affärsidéer för dig som vill jobba hemifrån
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fler och fler svenskar drömmer om att jobba hemifrån. Och det är inte så konstigt. Det är bekvämt. Man blir friare och får mycket mer tid över till andra saker än att bara jobba (eller så hinner man få mer gjort på jobbet istället för att pendla bort sitt liv).
Här kommer därför 136 nya och fräscha affärsidéer för dig som vill starta ett företag hemifrån. Alla affärsidéer ligger rätt i tiden och är anpassade för att startas var som helst i landet.
Det finns viktiga två tankar med den här boken:
En är att du ska kunna ta en av idéerna och snabbt göra den till din egen och få igång ett fungerande företag men också att du ska bli inspirerad och tillföra din egen kunskap och dina egna erfarenheter till varje idé, så att den passar dig bättre.
Kort sagt: Vill du starta ett företag hemifrån? Vill du leva ett friare liv? I så fall finns din framtida affärsidé i den här boken.
9789186909185 -
Rivstart
Inbunden bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 9 uppl. 2014. 330 sidor.
Nära nyskick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 460 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, NIONDE reviderade upplagan, plats för egna anteckningar efter varje kapitel. INNEHÅLL: Förord. DEL I - Är du beredd? 1. Du och ditt företag 2. Ska vi bygga en idealisk företagare? 3. Tolv fan läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186909437
- Titel
- Rivstart
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 332 sidor
- Bandtyp
- Board book
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges populäraste bok om att starta eget med över 76 000 läsare.
Rivstart är skriven för att du ska kunna starta eget på ett smartare, tryggare och roligare sätt. Boken gör dig förberedd på företagarlivet som ingen annan bok.
Här är det smarta i Rivstart:
Kom igång snabbt
☑️ Så tar du steget från anställd till företagare
☑️ Hur du skaffar kunder snabbt – massor av konkreta tips
☑️ Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna
☑️ Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem
☑️ Konsten att skriva oslagbara säljbrev
☑️ Konsten att skriva säljande offerter
☑️ Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra
☑️ Hur du snabbt får igång ett nätverk
☑️ Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer
☑️ Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det
☑️ Hur du säljer via telefonen
Så blir du den perfekt företagaren
☑️ 10 smarta sätt att ta fram en bra affärsidé
☑️ 12 fantastiska saker som händer med din personlighet inom ett år
☑️ Vanliga överraskningar för den som går från anställd till företagare
☑️ Tio karriärer som du måste behärska när du startar eget
☑️ De fem viktigaste prövningarna du kommer att möta när du startar eget
☑️ Starta eget med en kompis – viktiga saker att tänka på
Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
☑️ Hur du gör en startbudget för ett eget företag
☑️ Bidrag du kan söka och hur du gör
☑️ Var du skaffar pengarna att starta för
☑️ Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer
☑️ Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt
☑️ Konsten att få betalt för en faktura – även om kunden krånglar
☑️ Bokföring – enklare än du tror
☑️ Bra saker med en ordnad bokföring
☑️ Allt om skatter, F-skattsedlar och moms
☑️ Två budgetar du behöver behärska
Internetmarknadsföring för ditt nya företag
☑️ Allt du behöver veta för att komma igång på nätet
☑️ Varför det är bra för ditt företag med en hemsida
☑️ Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag
☑️ Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet
☑️ Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro
☑️ Tjugo viktiga saker att ha på din hemsida
Praktiska saker
☑️ Affärsplan – istället för kalldusch
☑️ Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag
☑️ Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer
☑️ Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal
☑️ Allt om tillstånd och försäkringar
☑️ Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag
☑️ Hur du planerar din marknadsföring effektivt
☑️ Hur du gör en marknadsplan för en egen firma
☑️ Starta enskild firma
☑️ Starta aktiebolag
☑️ 30 nackdelar och 40 fördelar med att starta eget
☑️ Stor test som visar hur mogen du är för att starta eget
☑️ Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp
…Och mycket mer på 332 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9 9789186909437 -
Så blir du framgångsrik - utan pengar, utan k...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Stockholm Ab. 2014. 204 sidor.
ISBN 9789187907068
Nära nyskick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 295 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Ur baksidestexten: Försnack - De 33 vanligaste och mest skrämmande skälen till att folk inte blir framgångsrika. De viktigaste skälen till varför du inte redan har det du vill ha och vad du läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBokförlaget Redaktionen i Stockholm Ab 9789187907068 -
Gerillaföretagaren. Hur du marknadsför ditt f...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 3 uppl. 2005. 338 sidor.
Mycket gott skick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 485 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE reviderade upplagan, plats för egna anteckningar efter varje kapitel. Mer än 1000 sätt att marknadsföra ditt företag med kreativitet och energi snarare än pengar. INNEHÅLL: Förord, 1. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163110415
- Titel
- Gerillaföretagaren
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är Sveriges mest sålda bok om hur små företag kan göra för att synas utan att det kostar pengar, det som kallas gerillamarknadsföring (över 50 000 företagare har redan läst den).
För att följa med i tiden har boken har uppdaterats fem gånger - varje gång med nya smarta metoder som hjälper ditt företag att synas och tjäna mer pengar.
Boken passar dig som har ett eget företag eller jobbar som marknadsansvarig på ett mindre företag och behöver nya konkreta idéer om hur ni ska nå ut till nya och gamla kunder med hjälp av det som kallas gerillamarknadsföring.
OBS: Glöm inte att läsa längre ner på den här sidan och se vad andra företagare och vad tidningarna tycker om boken
Det här är vad du får lära dig:
Om kunder
* Över 100 konkreta saker som gör att du behåller dina kunder.
* Över 100 konkreta sätt att skaffa nya kunder.
* Hur du får kunderna att bli dina vänner för livet.
* Hur du konkret skapar en positiv känsla kring ditt företag.
* Hur du får kunderna att bli dina bästa säljare.
* Hur du hanterar besvärliga kunder.
* Hur du får betalt av de mest krångliga kunder.
* Hur du säljer mer till dina nuvarande kunder.
* Hur du får in kunder i butiken.
Att sälja - Även om du hatar det
* 10 sätt att göra säljsamtalet behagligt.
* 100 vanliga misstag du inte längre behöver göra i ditt företag.
* Hur du gör avslut i säljsituationer på ett bekvämt sätt.
* Hur du säljer via telefonen.
* Marknadsföringslagen - hur fungerar den. Vad får du och vad får du inte göra.
Annonsering/ säljbrev
* Hur du gör lyckad adresserad direktreklam.
* Hur du gör annonser som säljer.
* Hur du skriver säljbrev som garanterat blir lästa - från rubrik till P.S.
* Vad du ska tänka på när du annonserar.
* Hur du får en 25.000 kronors-annons för 4.000 kronor.
Positionering - dvs vad kunder förknippar ditt företag med
* Profilering -allt från visitkort till gåvor på ett planerat sätt.
* Hur du investerar i konkurrensfördelar.
* Hur du gör en effektiv marknadsplan.
* Hur du gör en marknadsundersökning som inte kostar en enda krona.
* Hur du skapar en vinnande nisch på en stenhård marknad.
Internet för gerillaföretagare
* Hur du gör en effektiv hemsida som kunderna kommer tillbaka till.
* Hur du marknadsför ditt företag på internet på ett nytt sätt.
* Hur du använder mail effektivt.
* Hur du skapar ett nyhetsbrev som ger dig kunder och som låter dig behålla de gamla.
* Hur du startar din egen internetbutik.
Omvärld
* Hur du spionerar på konkurrenter.
* 85 konkreta tips för gerillaföretagare.
* Hur du får kunder av dina konkurrenter.
* Hur du bevakar dina konkurrenter och dig själv.
* Hur du får reda på vad som händer innan det är för sent.
Media
* Hur du skapar en intressant historia kring ditt företag.
* Hur du närmar dig journalister och när du ska göra det.
* Hur du får uppmärksamhet för ditt företag i media.
* Reklamkupper - så här gör du - konkreta exempel.
* ....Och mer.
OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.
Så här säger några läsare om boken
Schack matt - så mycket för så lite :-)
Per Sydäng, Despec Sweden AB
Boken har gett mig massor av idéer om hur jag bäst marknadsför mitt företag. Boken är lättbegriplig och ärlig. Samtidigt uppmanande vilket gör att varje gång jag slår igen boken känner jag mig supertaggad att ta itu med nya utmaningar!
Fredrik Nygren, Hej Golfare!
Tips och idéer som vidgar mina vyer och som ger mig tips att ge vidare till mina kunder.
Elisabeth Lundahl, ALMI Företagspartner Gotland AB
Första boken jag köpte. En första inkörtsport för att komma igång med att driva ett företag. Finns många bra teorier som man även kan använda sig av i föreningslivet.
Linda Schoultz, Lokatts musikturné
Boken har hjälpt mig att se marknadsföring på ett nytt sätt som också innebär att det inte alltid måste kosta så mycket.
Martin Spolander, Kukkolaforsen Turist & Konferens AB
"Om man har en uppfattning om att "marknadsföring är nog viktigt, men hur i hela världen gör man??. Var börjar man och är det inte väldigt dyrt?" Då ska man läsa Gerillaföretagaren och låta sig läras, inspireras och få mod."
Caroline Göransson, LRF Konsult
Gerillaföretagaren har hjälpt oss att tänka i nya banor och våga tänka annorlunda. Den uppmuntrar till en ny, positiv sorts aggressivitet."
Charlotta Jansson VIP Kids AB
"Gerillaföretagaren" förklarar det självklara kring företagande. Jag gick från att anta till att veta. Att utgå ifrån kundens syn, kundens fördelar och inte på hur häftig mitt företag eller jag själv är Alla företagare, inte bara småföretagare då många idéer skulle kunna fungera minst lika bra för storföretag, som är intresserade av att vidareutvecklas."
Jesper • Anhede - reklam & information
"Boken är en bibel i att nåt med begegränsade medel! Alla företagare borde sova med den under kudden."
Fishbowl Företagsreklam
"Geniala tips till både mig själv och kunder om billiga och effektiva sätt att marknadsföra småföretag"
Mats Böllner, Bildskapare Böllner
"Boken sätter sprätt på fantasin, konkret, rolig och toppenbra när jag behöver nya infall"
Eva Jonzon, emzo friskvård
"Boken bekräftar något som jag själv var införstådd med som kan ge företaget det lilla extra som sticker ut från mängden. Den ger massor med tips man kan använda, förädla eller omforma till sitt eget företag och sina egna förutsättningar"
JS Trädgård & Allservice
"Boken har givit mig motivation. Varje gång man har behövt en katalysator till sin uppfinningsrikedom har denna bok aldrig svikit."
SEO IT Sverige
"Boken har lärt oss att tillämpa gerillamarknadsföring i praktiken, Vi hade verktygen själva och strategierna fångade vi in genom att använda boken i utbildningsyfte."
Contact Center i Boxholm AB
"Boken har lärt oss att bli bättre på att använda våra marknadsföringspengar."
The Production Office
"Konkreta tips och råd som vi redan dagen eftger att boken levererades använde oss av. Det vi gjorde har inte bara gett nya infallvinklar - det har gett oss större intäkter. Dessutom mera kreativitet, roligare företagsmöten och en spark därbak."
Myrgårda HB
"Suverän att ha som uppslagsverk inför projekt och marknadsföring"
Tommy Carlsson, Team Manager
"Den gjorde det väldigt jobbigt! Att det finns så många sätt att nå ut. Det var nog bättre förr. *smile*"
jangan dabla design thinking
"Den här boken har givit mig ALLT! Det var den boken som fick mig att våga starta företaget."
Team WellNEss SprayTan & Aloe-Vera
"Ovärderlig i början (3 år sedan) av min verksamhet och är det fortfarande. Min bibel."
Decidir Ulf Jonson
"Fantastiska modiga tips, som jag har använt och haft glädje av minsann! Fick genast flera nya kunder i samband med att jag utökade mitt verksamhetsområde i en ny stad där ingen kände mig."
Jennie Finkelstein, Finkelstein Form
"Konkreta och enkla tips om hur man snabbt och med små medel kan marknadsföra sitt företag. Jag finner att jag ofta vänder mig till boken för att hämta inspiration och energi."
Thomas Eriksson, Bredbandsgruppen AB
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 3 9163110415 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEGO
-
Affärsidéer för dig -150 idéer för dig som vi...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2009. 148 sidor.
Mycket gott skick. Lättare utvändiga bruksspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197781756
- Titel
- Affärsidéer för dig -150 idéer för dig som vill lämna hamsterhjulet
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dags att lämna hamsterhjulet?
Det här är det perfekta verktyget för dig som vill starta eget men inte har hittat den rätta affärsidén än - och naturligtvis för dig som älskar idéer och kanske vill kompletta ditt eget företag med något nytt.
Här är en del av innehållet:
☑️ 150 aktuella affärsidéer att välja mellan
☑️ Vad är en bra affärsidé?
☑️ Vad är inte en bra affärsidé?
☑️ Konkreta tips som gör att du kommer igång snabbare
☑️ Affärsidéer för internet
☑️ Affärsidéer för tjänsteföretag
☑️ Produktidéer
☑️ Affärsidéer på distans
☑️ Affärsidéer på kulturområdet
☑️ Affärsidéer för dig som vill jobba hemma
☑️ Affärsidéer som är konstiga att de inte redan finns
☑️ Bra affärsidéer för dig som vill komma igång snabbt
☑️ Affärsidéer inom tillverkning
☑️ Affärsidéer inom postorder
☑️ Affärsidéer som inte kräver investeringar
☑️ Affärsidéer inom import och export
☑️ Affärsidéer för butik, service och restaurang
☑️ Praktiska affärsidéer
☑️ Roliga affärsidéer
☑️ Galna affärsidéer
☑️ Säsongsbetonande affärsidéer
...och många fler kategorier som ger dig hjälp att verkligen välja en idé som passar just dig
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197781756 -
Handbok i att leda sig själv - 258 nödvändiga...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2013. 146 sidor.
Mycket gott skick. Läst.
Se våra andra böcker för samfrakt!Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186909154
- Titel
- Handbok i att leda sig själv - 258 nödvändiga tips för dig som vill ta dig i kragen
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 146 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Åh! Självdisciplin låter så tråkigt, men egentligen handlar det bara om att få sig själv att göra något som är nyttigt och bra - men som man av olika skäl hela tiden frestas att bara skjuta upp.
Eller hur?
Det kan handla om att äta nyttigare, träna mer, gå ner i vikt, söka det där jobbet man vill ha, få ändan ur vagnen och börja jaga efter det man vill ha i livet eller att få något annat gjort som leder vidare till positiva saker.
Just det, sedan har vi ju också den andra sidan av myntet – dvs. allt det där som vi nästan alltid lyckas göra istället: Vi äter upp chipsen, vi skyller på dåligt väder för att slippa ta en långpromenad och vi stannar kvar på vårt tråkiga jobb bara för att vi inte kommer loss och vågar ta steget mot något nytt och bättre.
Det är slut med det nu.
Den här boken är fulladdad med idéer på hur du ska få ett bättre driv för att åstadkomma saker, så att ditt liv blir roligare och rikare på alla sätt.
(Läs den om du vågar lyssna på vad den där inre rösten har viskat till dig allt oftare på senare tid).
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789186909154 -
Vuxen : så funkar det
Häftad bok. Ego förlag i Stockholm. 256 sidor.
Mycket gott skick. Förråd kök 777
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186907334
- Titel
- Vuxen : så funkar det
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här en underhållande, rolig och allvarlig handbok för unga vuxna (15-26 år) och den handlar om allt från hur man hittar sig själv och sin passion, till hur man handskas med pengar, står upp för sig själv och hur man hanterar livets normala motstånd.
Så att man får en positiv rivstart in i vuxenlivet.
Ja, och den handlar såklart om hur man blir sig själv i en värld där alla pressas till att vara likadana. Den handlar om hur man tar hand om sig själv, vad livslycka och framgång egentligen är till skillnad från den yta vi alla exponeras för och jämför oss med så vi alltid känner oss mindre än vi är.
Meningen med den här boken är att visa hur man blir en mogen och säker person men behåller sin ungdomliga gnista och livslust så att man gör sitt liv till det liv man vill ha.
Boken lär också ut viktiga saker om hur man spar pengar, hanterar pengar, hur bostadsmarknaden fungerar, hur man får lån till sin bostad, hur man betalar räkningar, hur man sköter sin ekonomi och planerar för den så att man slipper leva från lön till lön.
Vi pratar också om hur man får sitt drömjobb - från ansökan till att bli den ende företagen vill anställa.
Och boken handlar också om kärlek förstås, hur man tar hand om sina relationer, men också om vänskap och hälsa och hur livet förändras genom åren. Och såklart finns det kapitel om hur man hanterar livets motstånd så man står bättre rustad när livet smyger upp bakom och slår oss med en tegelsten i huvudet.
Ja, här finns allt man behöver kunna för att ta klivet ut i vuxenvärlden med säkrare steg.
Ego förlag i Stockholm 9789186907334 -
Överlevnadshandbok för alkisungar
Övrigt tryckt och skrivet. Ego. Första upplagan uppl. 2023. 272 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189532052
- Titel
- Överlevnadshandbok för alkisungar
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hjälp och hopp för en ljusare framtid
Att växa upp med missbrukande föräldrar är en av de mest utmanande uppväxtmiljöerna som finns. För ungdomar som lever med denna situation kan det kännas som att de står inför ett oöverstigligt berg av problem och svårigheter. Men det finns hopp, och det är precis vad boken handlar om.
Stefan Ekberg, en framgångsrik företagare och författare som själv växte upp med två föräldrar som var missbrukare och kriminella, delar i denna bok sin gripande och personliga berättelse om hur han navigerade sig igenom, överlevde och skapade sin egen livsframgång. Men det här är inte främst en självbiografi. Det är en komplett handbok för alla som växer upp med missbrukande föräldrar, arbetar med eller möter ungdomar som lever med missbrukande föräldrar. Stefan egna berättelser står som en igenkännande fond bakom de konkreta tipsen boken innehåller.
Ett innehåll som barn till missbrukare känner igen sig i
Boken handlar om hur man överlever vardagarna, helgerna, loven och skolan men också hur man ska tänka på sin egen framtid och gå en annan väg än den man växt upp på.
Stefan ger också konkreta och användbara strategier för lärare, poliser, socialarbetare och andra som vill hjälpa de här barnen att övervinna svårigheterna i livet. Han visar hur man kan använda sin egen erfarenhet och styrka för att stödja och hjälpa ungdomar som kämpar med liknande utmaningar.
Ett stöd när det kanske inte finns något annat stöd
"Överlevnadshandbok för alkisungar" är inte bara en inspirerande läsning för personer som har kämpat med liknande utmaningar i sina liv, boken är också en viktig resurs för ungdomar som står inför liknande svårigheter, och för de vuxna som arbetar med eller möter barnen till missbrukare. Med sin gripande berättelse och sina praktiska strategier visar Stefan hur man kan övervinna utmaningarna och skapa en meningsfull och ljus framtid vilken miljö man än kommer ifrån.
Boken passar som läsning för:
☑️ Alla som växer upp med missbrukande föräldrar
☑️ Alla vuxna som växt upp som barn till missbrukare
☑️ Alla som möter de här barnen i sina arbeten (socialsekreterare, lärare, terapeuter, psykologer, sjukvårdspersonal m.fl.)
☑️ Politiker och beslutsfattare som vill förstå de här barnens verklighet från insidan
Ego Första upplagan 9789189532052 -
Starta eget - eller?
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2008. 148 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197781718
- Titel
- Starta eget - eller?
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du funderat på att starta eget men inte riktigt bestämt dig?
Du är i gott sällskap. Enligt NUTEK så kan mer än varannan svensk tänka sig att bli företagare.
Men det är ju ett stort beslut att starta eget och det är för att du ska få hjälp med det som den här boken finns.
Du får helt enkelt reda på vad du kommer att få möta som företagare.
Frågan är: Är du beredd att ta steget? Den här boken hjälper dig att fatta beslutet om att Starta eget eller inte.
"Det här är den smartaste bok du kan läsa innan du avgör om du ska ta steget till ett eget företag"
Det här är en del av vad du får lära dig:
Vad innebär det egentligen att starta företag
30 nackdelar med att starta ett företag
40 fördelar med att starta eget
Vanliga överraskningar för den som går från anställd till företagare
Att driva företag är ett helvete - och en himmel
Hemligheten som gör det till en himmel att starta ett företag
30 egenskaper som varje lyckad företagare måste ha (eller skaffa sig)
10 karriärer som du måste behärska när du startar eget
Ditt företag och du
De fem viktigaste prövningarna för alla som startar ett företag
12 Fantastiska saker som händer med din personliget inom ett år om du startar eget
Åtta stentuffa praktiska frågor du måste kunna besvara innan du tar steget
Konsten att möta och besegra rädslor som företagare
15 Smarta sätt att ta fram ett fungerande affärskoncept för dig
Så väljer du ut en affärsidé efter din personlighetstyp
Att köpa ett företag med en färdig affärsidé - fördelar och nackdelar
25 vanliga misstag som de som aldrig lyckades har gjort och som du aldrig behöver göra
Från anställd till företagare så tar du steget
Bra skäl att starta eget
Dåliga skäl att starta eget
Hur du slutar ditt jobb
Så smyger du igång företaget medan du fortfarande har en anställning
Misstag som driver folk tillbaka till en anställning helt i onödan
Fördelar och nackdelar med att starta företag med en vän
Fördelar och nackdelar med att Starta ett företag med din man/fru
Fördomar från familj och vänner - så möter du dem
Hur du lär dig att behålla fokus på det du ska göra
Snabba tips
Du får också snabba tips från mer än 400 intervjuade företagare som berättar vad de tycker att du ska tänka på innan du startar ditt företag
Testa dig själv
I boken finns ett omfattande test med över hundra påståenden och frågor där du själv kan se om du är mogen för att starta eget eller inte
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197781718 -
Vuxen så funkar det
Häftad bok.
Mycket gott skick. Ego. [2019]. 256 s. 15 x 21,5cm. Pärmen har mycket lätt kantslitage..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186907334
- Titel
- Vuxen : så funkar det
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här en underhållande, rolig och allvarlig handbok för unga vuxna (15-26 år) och den handlar om allt från hur man hittar sig själv och sin passion, till hur man handskas med pengar, står upp för sig själv och hur man hanterar livets normala motstånd.
Så att man får en positiv rivstart in i vuxenlivet.
Ja, och den handlar såklart om hur man blir sig själv i en värld där alla pressas till att vara likadana. Den handlar om hur man tar hand om sig själv, vad livslycka och framgång egentligen är till skillnad från den yta vi alla exponeras för och jämför oss med så vi alltid känner oss mindre än vi är.
Meningen med den här boken är att visa hur man blir en mogen och säker person men behåller sin ungdomliga gnista och livslust så att man gör sitt liv till det liv man vill ha.
Boken lär också ut viktiga saker om hur man spar pengar, hanterar pengar, hur bostadsmarknaden fungerar, hur man får lån till sin bostad, hur man betalar räkningar, hur man sköter sin ekonomi och planerar för den så att man slipper leva från lön till lön.
Vi pratar också om hur man får sitt drömjobb - från ansökan till att bli den ende företagen vill anställa.
Och boken handlar också om kärlek förstås, hur man tar hand om sina relationer, men också om vänskap och hälsa och hur livet förändras genom åren. Och såklart finns det kapitel om hur man hanterar livets motstånd så man står bättre rustad när livet smyger upp bakom och slår oss med en tegelsten i huvudet.
Ja, här finns allt man behöver kunna för att ta klivet ut i vuxenvärlden med säkrare steg.
9789186907334 -
Allt du måste veta om säljande hemsidor
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2012. 329 sidor.
Mycket gott skick. biblioteksbok, första sidan saknas
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163128225
- Titel
- Allt du måste veta om säljande hemsidor
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare.
Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt.
Så här tycker läsarna:
"Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!"
Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad
"Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!"
Svante Schultz, Z-Reklam
"Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida."
Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
"Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan."
Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär
"Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten."
Tom Karlsson, Webbdesigner
"Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen.
Så tack igen."
Annika Helsing
"Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen."
Marinette Petersson, Altavision
"Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..."
Josef Svalander, Svalander Konsult AB
"Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!"
Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit
"Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt."
DATORMAGAZIN
"Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken.
Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst."
Computer Sweden
"...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på."
Nätverk & Kommunikation
"Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet"
DU&CO
"Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken."
Språk & Känsla
”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!”
Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB
”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp”
0303-10700.se
”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!”
COMPENSATA AB
”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.”
Silver Box AB
”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!!
Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!”
Pia Haxner, pureskinA畣
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9163128225 -
Boken om mig
Inbunden bok. Ego förlag i Stockholm. 2018. 300 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. 22,5 x 15,5 cm
Skriv din egen biografi med hjälp av förtryckta stödfrågor, teman etc. Gott om skrivutrymme lämnat för att möjliggöra detaljer och målande beskrivningar … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186907181
- Titel
- Boken om mig
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- SUCCÉBOKEN - fler än 160 000 sålda i fyra länder
Det sägs att varje gång en människa går bort så brinner ett helt bibliotek ner. Så mycket livskunskap, erfarenheter och händelser som glöms bort helt i onödan. Du kan hjälpa till att bevara din släkts historia.
Vi har gjort det lätt att berätta viktiga delar av en livshistoria
Svårigheten med att skriva om sitt eget liv har alltid varit att veta var man ska starta och hur man fortsätter. Men nu finns det inga undanflykter längre. Vi har skapat en bok där du får de viktiga frågorna och du svarar på dem direkt i boken.
Så här fungerar det
Med hjälp av nästan 300 olika frågor, indelade i barndom, ungdom, vuxen och seniortid , får du direkt i boken svara på hur privatliv, yrkesliv, kärleksliv och allt mellan himmel och jord har sett ut för dig fram till nu.
Starta en ny tradition
Med Boken om mig kan du starta en ny tradition i din familj. Du kan själv skriva i boken men också ge bort exemplar av den till äldre släktingar (kanske dina föräldrar) så att de kan berätta sin historia och bevara den för kommande generationer.
Det spelar ingen roll vilken ålder du är i själv
Alla kan starta jobbet med att skriva i boken. Skriv medan du har minnena färska.
Boken är gjord för att hålla
Boken är vacker och exklusivt trådinbunden, med en tygväv och läsband.
Gör som 160 000 andra, använd "Boken om mig" så att du eller någon annan kan skapa den mest värdefulla boken i din släkts framtida bokhyllor.
Hur boken kan användas
Många ger bort den som present till föräldrar att skriva i men vi får flera mail om ett annat trevligt sätt att använda boken – att sitta ner en stund med en äldre släkting och ställa frågorna i boken och skriva ner svaren och både få en spännande berättelse och trevliga stunder tillsammans. Andra mail berättar om personer som själva gjort en spännande inre resa när de svarat på frågorna.
Beställ dina exemplar bums och starta en ny tradition i din familj...
Ego förlag i Stockholm 9789186907181 -
1000 tips om att sälja mer i din butik
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2014. 320 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 919750890x
- Titel
- 1000 tips om att sälja mer i din butik
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är som en stor idékanon skriven för alla butiker som vill sälja mer till nya och gamla kunder. Boken innehåller 1000 konkreta tips att använda direkt för att sälja mer. Den passar också dig som vill starta en egen butik. Den perfekta boken om marknadsföring i butik i en tid där butiker aldrig varit så hotade av konkurrens från alla håll.
Det här är en del av vad du får lära dig:
Att sälja mycket mer i butiken
☑️ Hur du presenterar dina produkter så kunderna säga "Wow"!
☑️ Hur du får kunden att slå till - nu idag
☑️ Hemliga tekniker om att undvika prisdiskussioner med kunden
☑️ En hemligt teknik för att ta hand om kunder som ska "fundera lite"
☑️ Hemligheterna med att ta hand om fler kunder på en gång
☑️ Hur du får kunden som ringer att komma till butiken
Mötet med kunden
☑️ Hur du får folk att gilla dig snabbt
☑️ De olika kundtyperna och hur du bemöter dem.
☑️ Hemligheten med att ta hand om kunder som "bara tittar"
☑️ Hur du hanterar besvärliga kunder
☑️ Massor av konkreta sätt att behålla kunderna på
☑️ Massor av konkreta sätt att hitta nya kunder
Mycket snack om läge och lite snack om marknadsföring.
☑️ Hur du visar din omgivning att du finns utan att det kostar skjortan
☑️ Hur du hittar ditt hemliga vapen
☑️ Hur du tar reda på vad kunderna egentligen tycker om dig
☑️ De 20 vanligaste misstagen butiker gör i sin marknadsföring
☑️ Varför du måste ha en hemsida som komplement till din butik
☑️ Hur du gör hemsidan från idé till produktion
Utsidan och Insidan räknas
☑️ Konkreta tips om skyltfönstret - och de vanligaste misstagen
☑️ Hur du gör belysningen och skyltningen mer säljande
☑️ Hur du gör dina varor till stjärnor på hyllorna
☑️ Tips och tricks om hur du placerar varorna så kunderna ser dem bättre
Långsiktiga relationer - så här får du dem
☑️ Hur du startar din egen kundklubb och ditt eget nyhetsbrev
☑️ Hur du får kunderna att prata om ditt företag med sina vänner
Marknadsaktiviteter
☑️ Hur du tjänar pengar på att ha REA
☑️ Hur du använder direktreklam, tävlingar och events för att nå högre vinster
☑️ Hur du gör annonser, broschyrer, flyers och kuponger som säljer
Ledning av butiken
☑️ Hur du rekryterar rätt personer och får personalen att ge järnet på jobbet
Omvärld
☑️ Hur du blir småföretagarnas egen Bert Karlsson mot media
☑️ Hur du spionerar på konkurrenter och på ditt eget företag
☑️ Och mycket mer…
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 919750890x -
Vuxen : så funkar det
Häftad bok. Ego förlag i Stockholm. 2019. 256 sidor.
Nyskick. Förlagsnytt, oläst exemplar direkt från bokhandeln.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186907334
- Titel
- Vuxen : så funkar det
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här en underhållande, rolig och allvarlig handbok för unga vuxna (15-26 år) och den handlar om allt från hur man hittar sig själv och sin passion, till hur man handskas med pengar, står upp för sig själv och hur man hanterar livets normala motstånd.
Så att man får en positiv rivstart in i vuxenlivet.
Ja, och den handlar såklart om hur man blir sig själv i en värld där alla pressas till att vara likadana. Den handlar om hur man tar hand om sig själv, vad livslycka och framgång egentligen är till skillnad från den yta vi alla exponeras för och jämför oss med så vi alltid känner oss mindre än vi är.
Meningen med den här boken är att visa hur man blir en mogen och säker person men behåller sin ungdomliga gnista och livslust så att man gör sitt liv till det liv man vill ha.
Boken lär också ut viktiga saker om hur man spar pengar, hanterar pengar, hur bostadsmarknaden fungerar, hur man får lån till sin bostad, hur man betalar räkningar, hur man sköter sin ekonomi och planerar för den så att man slipper leva från lön till lön.
Vi pratar också om hur man får sitt drömjobb - från ansökan till att bli den ende företagen vill anställa.
Och boken handlar också om kärlek förstås, hur man tar hand om sina relationer, men också om vänskap och hälsa och hur livet förändras genom åren. Och såklart finns det kapitel om hur man hanterar livets motstånd så man står bättre rustad när livet smyger upp bakom och slår oss med en tegelsten i huvudet.
Ja, här finns allt man behöver kunna för att ta klivet ut i vuxenvärlden med säkrare steg.
Ego förlag i Stockholm 9789186907334 -
345 smarta sätt att hitta nya kunder
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2013. 192 sidor.
Nära nyskick. Boken är försedd med självhäftande skyddsplast för att bevara den längre.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197655244
- Titel
- 345 smarta sätt att hitta nya kunder
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
Här är det smarta med boken:
Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst
Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva
Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet
Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem
Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare
Snabba tips
☑️ 200+ konkreta tips om att skaffa nya kunder som du kan använda som inspiration för dina egna framgångar. Du kan klippa ut dem direkt ur boken och dra en lapp varje dag eller dela ut på säljmötet som utgångspunkt för jakten på de nya kunderna som snart kommer in
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9197655244 -
169 superenkla saker som tar din sajt till to...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2010. 136 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197588067
- Titel
- 169 superenkla saker som tar din sajt till toppen hos sökmotorerna
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken finns för att du ska kunna ta kontrollen över din egen sajts placering hos sökmotorerna, så du kan få massor av trafik till sajten utan att det kostar pengar. Boken passar alla som vill få en sajt att klättra högre hos sökmotorer.
Inga tekniska förkunskaper krävs, bara lite sittfläsk och jävlaranamma
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9197588067 -
Gerillaföretagaren
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2013. 368 sidor.
Nära nyskick. Boken är försedd med självhäftande skyddsplast för att bevara den längre.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163110415
- Titel
- Gerillaföretagaren
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är Sveriges mest sålda bok om hur små företag kan göra för att synas utan att det kostar pengar, det som kallas gerillamarknadsföring (över 50 000 företagare har redan läst den).
För att följa med i tiden har boken har uppdaterats fem gånger - varje gång med nya smarta metoder som hjälper ditt företag att synas och tjäna mer pengar.
Boken passar dig som har ett eget företag eller jobbar som marknadsansvarig på ett mindre företag och behöver nya konkreta idéer om hur ni ska nå ut till nya och gamla kunder med hjälp av det som kallas gerillamarknadsföring.
OBS: Glöm inte att läsa längre ner på den här sidan och se vad andra företagare och vad tidningarna tycker om boken
Det här är vad du får lära dig:
Om kunder
* Över 100 konkreta saker som gör att du behåller dina kunder.
* Över 100 konkreta sätt att skaffa nya kunder.
* Hur du får kunderna att bli dina vänner för livet.
* Hur du konkret skapar en positiv känsla kring ditt företag.
* Hur du får kunderna att bli dina bästa säljare.
* Hur du hanterar besvärliga kunder.
* Hur du får betalt av de mest krångliga kunder.
* Hur du säljer mer till dina nuvarande kunder.
* Hur du får in kunder i butiken.
Att sälja - Även om du hatar det
* 10 sätt att göra säljsamtalet behagligt.
* 100 vanliga misstag du inte längre behöver göra i ditt företag.
* Hur du gör avslut i säljsituationer på ett bekvämt sätt.
* Hur du säljer via telefonen.
* Marknadsföringslagen - hur fungerar den. Vad får du och vad får du inte göra.
Annonsering/ säljbrev
* Hur du gör lyckad adresserad direktreklam.
* Hur du gör annonser som säljer.
* Hur du skriver säljbrev som garanterat blir lästa - från rubrik till P.S.
* Vad du ska tänka på när du annonserar.
* Hur du får en 25.000 kronors-annons för 4.000 kronor.
Positionering - dvs vad kunder förknippar ditt företag med
* Profilering -allt från visitkort till gåvor på ett planerat sätt.
* Hur du investerar i konkurrensfördelar.
* Hur du gör en effektiv marknadsplan.
* Hur du gör en marknadsundersökning som inte kostar en enda krona.
* Hur du skapar en vinnande nisch på en stenhård marknad.
Internet för gerillaföretagare
* Hur du gör en effektiv hemsida som kunderna kommer tillbaka till.
* Hur du marknadsför ditt företag på internet på ett nytt sätt.
* Hur du använder mail effektivt.
* Hur du skapar ett nyhetsbrev som ger dig kunder och som låter dig behålla de gamla.
* Hur du startar din egen internetbutik.
Omvärld
* Hur du spionerar på konkurrenter.
* 85 konkreta tips för gerillaföretagare.
* Hur du får kunder av dina konkurrenter.
* Hur du bevakar dina konkurrenter och dig själv.
* Hur du får reda på vad som händer innan det är för sent.
Media
* Hur du skapar en intressant historia kring ditt företag.
* Hur du närmar dig journalister och när du ska göra det.
* Hur du får uppmärksamhet för ditt företag i media.
* Reklamkupper - så här gör du - konkreta exempel.
* ....Och mer.
OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.
Så här säger några läsare om boken
Schack matt - så mycket för så lite :-)
Per Sydäng, Despec Sweden AB
Boken har gett mig massor av idéer om hur jag bäst marknadsför mitt företag. Boken är lättbegriplig och ärlig. Samtidigt uppmanande vilket gör att varje gång jag slår igen boken känner jag mig supertaggad att ta itu med nya utmaningar!
Fredrik Nygren, Hej Golfare!
Tips och idéer som vidgar mina vyer och som ger mig tips att ge vidare till mina kunder.
Elisabeth Lundahl, ALMI Företagspartner Gotland AB
Första boken jag köpte. En första inkörtsport för att komma igång med att driva ett företag. Finns många bra teorier som man även kan använda sig av i föreningslivet.
Linda Schoultz, Lokatts musikturné
Boken har hjälpt mig att se marknadsföring på ett nytt sätt som också innebär att det inte alltid måste kosta så mycket.
Martin Spolander, Kukkolaforsen Turist & Konferens AB
"Om man har en uppfattning om att "marknadsföring är nog viktigt, men hur i hela världen gör man??. Var börjar man och är det inte väldigt dyrt?" Då ska man läsa Gerillaföretagaren och låta sig läras, inspireras och få mod."
Caroline Göransson, LRF Konsult
Gerillaföretagaren har hjälpt oss att tänka i nya banor och våga tänka annorlunda. Den uppmuntrar till en ny, positiv sorts aggressivitet."
Charlotta Jansson VIP Kids AB
"Gerillaföretagaren" förklarar det självklara kring företagande. Jag gick från att anta till att veta. Att utgå ifrån kundens syn, kundens fördelar och inte på hur häftig mitt företag eller jag själv är Alla företagare, inte bara småföretagare då många idéer skulle kunna fungera minst lika bra för storföretag, som är intresserade av att vidareutvecklas."
Jesper • Anhede - reklam & information
"Boken är en bibel i att nåt med begegränsade medel! Alla företagare borde sova med den under kudden."
Fishbowl Företagsreklam
"Geniala tips till både mig själv och kunder om billiga och effektiva sätt att marknadsföra småföretag"
Mats Böllner, Bildskapare Böllner
"Boken sätter sprätt på fantasin, konkret, rolig och toppenbra när jag behöver nya infall"
Eva Jonzon, emzo friskvård
"Boken bekräftar något som jag själv var införstådd med som kan ge företaget det lilla extra som sticker ut från mängden. Den ger massor med tips man kan använda, förädla eller omforma till sitt eget företag och sina egna förutsättningar"
JS Trädgård & Allservice
"Boken har givit mig motivation. Varje gång man har behövt en katalysator till sin uppfinningsrikedom har denna bok aldrig svikit."
SEO IT Sverige
"Boken har lärt oss att tillämpa gerillamarknadsföring i praktiken, Vi hade verktygen själva och strategierna fångade vi in genom att använda boken i utbildningsyfte."
Contact Center i Boxholm AB
"Boken har lärt oss att bli bättre på att använda våra marknadsföringspengar."
The Production Office
"Konkreta tips och råd som vi redan dagen eftger att boken levererades använde oss av. Det vi gjorde har inte bara gett nya infallvinklar - det har gett oss större intäkter. Dessutom mera kreativitet, roligare företagsmöten och en spark därbak."
Myrgårda HB
"Suverän att ha som uppslagsverk inför projekt och marknadsföring"
Tommy Carlsson, Team Manager
"Den gjorde det väldigt jobbigt! Att det finns så många sätt att nå ut. Det var nog bättre förr. *smile*"
jangan dabla design thinking
"Den här boken har givit mig ALLT! Det var den boken som fick mig att våga starta företaget."
Team WellNEss SprayTan & Aloe-Vera
"Ovärderlig i början (3 år sedan) av min verksamhet och är det fortfarande. Min bibel."
Decidir Ulf Jonson
"Fantastiska modiga tips, som jag har använt och haft glädje av minsann! Fick genast flera nya kunder i samband med att jag utökade mitt verksamhetsområde i en ny stad där ingen kände mig."
Jennie Finkelstein, Finkelstein Form
"Konkreta och enkla tips om hur man snabbt och med små medel kan marknadsföra sitt företag. Jag finner att jag ofta vänder mig till boken för att hämta inspiration och energi."
Thomas Eriksson, Bredbandsgruppen AB
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9163110415 -
DEN DÖENDE YUPPIEN
Pocketbok.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Månpocket, Stockholm, 1998. 301 sid. 8o. Pocketbok. Bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
469 snabba tips som ökar försäljningen i din...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2008. 200 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197706377
- Titel
- 469 snabba tips som ökar försäljningen i din internetbutik
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu kommer verktyget som hjälper dig att tjäna mer pengar på din internetbutik. Boken ger dig snabba konkreta tips som du kan använda direkt för att få försäljningen att öka. En bok full av idéer för dig som vill sälja mer på nätet - fri från babbel.
UNIK GARANTI – Vi är så säkra på att du lyckas sälja mer på nätet när du läst boken att du får pengarna tillbaka om du inte gör det.
469 snabba tips som ökar försäljningen på sajten innehåller:
59 idéer som hjälper kunderna att köpa NU 15 sätt att få kunderna att köpa lite mer varje gång Tips som hjälper dig att hjälpa kunderna att komma tillbaka 10 sätt att öka det upplevda värdet av gratisgrejor
47 vanliga skäl till varför de flesta internetbutiker inte säljer Så får du besökarna att lita på dig Så skryter du på rätt sätt Uppfyll dina besökares grundkrav och börja sälja
Starkt innehåll är vägen till ett fullt bankkonto 30 smarta innehållsidéer som de flesta internetbutiker inte använder sig av Fler tips om hur du ska tänka på innehållsfrågan för att sticka ut ordentligt 17 viktiga saker för dig som ska byta kundkorgssystem
Designtips som hjälper kunderna att bli köpsugna Grundkraven på en säljande design för din internetbutik Lär dig en ny förkortning – MMB Så får du besökarna att stanna längre = köpa mer Gör en superenkel användartest när du ändrat dina sidor
50 smarta sätt att skapa energi i dina texter på nätet Att tänka på för att du ska hitta fördelarna med det du säljer Så gör du dit erbjudande oemotståndligt Så här kan du göra med ditt urval för att förstärka erbjudandet Så tar du bort riskerna med köpet utan att det blir en risk för dig
Så skapar du en lista med 10 000 e-postadresser Smarta sätt att förbättra dina kundrelationer på nätet Undersök vad kunderna tycker och tjäna massor på det Hur du lyckas (eller misslyckas) med sökordsannonseringen
Och mycket mer…
Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett femtiotal böcker om företagande och personlig utveckling.
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197706377 -
169 superenkla saker som tar din sajt till to...
Häftad bok. Redaktionen. 2010. 132 sidor.
ISBN 9789197588067
Nyskick. Om du använder den här bokens innehåll kommer din sajt att få många många fler besökare och du kommer att tjäna massor av pengar på det. Det kan jag lova dig. Du får till och med pengarna tillbaka om du inte lyckas.
Det här är en del av vad du får läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRedaktionen 9789197588067 -
Google hjärta dig
Häftad bok. Stockholm : Redaktionen. 2015. 127 sidor.
Nyskick. Den här boken är upplagd som ett recept på exakt vad du ska göra med dina sidor för få Google att leverera mer trafik till din sajt i år. Boken tar hänsyn till Googles senaste uppdatering - Hummingbird som förändrat runt 90 % av alla sökningar - med andra läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186909529
- Titel
- Google hjärta dig
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Stockholm : Redaktionen
- Språk
- Svenska
Stockholm : Redaktionen 9789186909529 -
Allt du måste veta om säljande hemsidor
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2012. 329 sidor.
Nyskick. Det här är en del av vad du får lära dig.
Besökaren
Hur du får rätt besökare till din webbplats
Hur du gör din sida mer användbar för besökarna
Hur du får en besökare att bli en kund
Hur du känner igen de tre olika typerna av besökare
Hur du får b läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163128226
- Titel
- Allt du måste veta om säljande hemsidor
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare.
Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt.
Så här tycker läsarna:
"Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!"
Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad
"Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!"
Svante Schultz, Z-Reklam
"Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida."
Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
"Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan."
Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär
"Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten."
Tom Karlsson, Webbdesigner
"Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen.
Så tack igen."
Annika Helsing
"Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen."
Marinette Petersson, Altavision
"Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..."
Josef Svalander, Svalander Konsult AB
"Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!"
Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit
"Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt."
DATORMAGAZIN
"Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken.
Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst."
Computer Sweden
"...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på."
Nätverk & Kommunikation
"Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet"
DU&CO
"Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken."
Språk & Känsla
”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!”
Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB
”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp”
0303-10700.se
”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!”
COMPENSATA AB
”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.”
Silver Box AB
”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!!
Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!”
Pia Haxner, pureskinA畣
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789163128226 -
Gerillaföretagaren
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2013. 368 sidor.
Gott skick. Se våra andra böcker för samfrakt!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163110415
- Titel
- Gerillaföretagaren
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är Sveriges mest sålda bok om hur små företag kan göra för att synas utan att det kostar pengar, det som kallas gerillamarknadsföring (över 50 000 företagare har redan läst den).
För att följa med i tiden har boken har uppdaterats fem gånger - varje gång med nya smarta metoder som hjälper ditt företag att synas och tjäna mer pengar.
Boken passar dig som har ett eget företag eller jobbar som marknadsansvarig på ett mindre företag och behöver nya konkreta idéer om hur ni ska nå ut till nya och gamla kunder med hjälp av det som kallas gerillamarknadsföring.
OBS: Glöm inte att läsa längre ner på den här sidan och se vad andra företagare och vad tidningarna tycker om boken
Det här är vad du får lära dig:
Om kunder
* Över 100 konkreta saker som gör att du behåller dina kunder.
* Över 100 konkreta sätt att skaffa nya kunder.
* Hur du får kunderna att bli dina vänner för livet.
* Hur du konkret skapar en positiv känsla kring ditt företag.
* Hur du får kunderna att bli dina bästa säljare.
* Hur du hanterar besvärliga kunder.
* Hur du får betalt av de mest krångliga kunder.
* Hur du säljer mer till dina nuvarande kunder.
* Hur du får in kunder i butiken.
Att sälja - Även om du hatar det
* 10 sätt att göra säljsamtalet behagligt.
* 100 vanliga misstag du inte längre behöver göra i ditt företag.
* Hur du gör avslut i säljsituationer på ett bekvämt sätt.
* Hur du säljer via telefonen.
* Marknadsföringslagen - hur fungerar den. Vad får du och vad får du inte göra.
Annonsering/ säljbrev
* Hur du gör lyckad adresserad direktreklam.
* Hur du gör annonser som säljer.
* Hur du skriver säljbrev som garanterat blir lästa - från rubrik till P.S.
* Vad du ska tänka på när du annonserar.
* Hur du får en 25.000 kronors-annons för 4.000 kronor.
Positionering - dvs vad kunder förknippar ditt företag med
* Profilering -allt från visitkort till gåvor på ett planerat sätt.
* Hur du investerar i konkurrensfördelar.
* Hur du gör en effektiv marknadsplan.
* Hur du gör en marknadsundersökning som inte kostar en enda krona.
* Hur du skapar en vinnande nisch på en stenhård marknad.
Internet för gerillaföretagare
* Hur du gör en effektiv hemsida som kunderna kommer tillbaka till.
* Hur du marknadsför ditt företag på internet på ett nytt sätt.
* Hur du använder mail effektivt.
* Hur du skapar ett nyhetsbrev som ger dig kunder och som låter dig behålla de gamla.
* Hur du startar din egen internetbutik.
Omvärld
* Hur du spionerar på konkurrenter.
* 85 konkreta tips för gerillaföretagare.
* Hur du får kunder av dina konkurrenter.
* Hur du bevakar dina konkurrenter och dig själv.
* Hur du får reda på vad som händer innan det är för sent.
Media
* Hur du skapar en intressant historia kring ditt företag.
* Hur du närmar dig journalister och när du ska göra det.
* Hur du får uppmärksamhet för ditt företag i media.
* Reklamkupper - så här gör du - konkreta exempel.
* ....Och mer.
OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.
Så här säger några läsare om boken
Schack matt - så mycket för så lite :-)
Per Sydäng, Despec Sweden AB
Boken har gett mig massor av idéer om hur jag bäst marknadsför mitt företag. Boken är lättbegriplig och ärlig. Samtidigt uppmanande vilket gör att varje gång jag slår igen boken känner jag mig supertaggad att ta itu med nya utmaningar!
Fredrik Nygren, Hej Golfare!
Tips och idéer som vidgar mina vyer och som ger mig tips att ge vidare till mina kunder.
Elisabeth Lundahl, ALMI Företagspartner Gotland AB
Första boken jag köpte. En första inkörtsport för att komma igång med att driva ett företag. Finns många bra teorier som man även kan använda sig av i föreningslivet.
Linda Schoultz, Lokatts musikturné
Boken har hjälpt mig att se marknadsföring på ett nytt sätt som också innebär att det inte alltid måste kosta så mycket.
Martin Spolander, Kukkolaforsen Turist & Konferens AB
"Om man har en uppfattning om att "marknadsföring är nog viktigt, men hur i hela världen gör man??. Var börjar man och är det inte väldigt dyrt?" Då ska man läsa Gerillaföretagaren och låta sig läras, inspireras och få mod."
Caroline Göransson, LRF Konsult
Gerillaföretagaren har hjälpt oss att tänka i nya banor och våga tänka annorlunda. Den uppmuntrar till en ny, positiv sorts aggressivitet."
Charlotta Jansson VIP Kids AB
"Gerillaföretagaren" förklarar det självklara kring företagande. Jag gick från att anta till att veta. Att utgå ifrån kundens syn, kundens fördelar och inte på hur häftig mitt företag eller jag själv är Alla företagare, inte bara småföretagare då många idéer skulle kunna fungera minst lika bra för storföretag, som är intresserade av att vidareutvecklas."
Jesper • Anhede - reklam & information
"Boken är en bibel i att nåt med begegränsade medel! Alla företagare borde sova med den under kudden."
Fishbowl Företagsreklam
"Geniala tips till både mig själv och kunder om billiga och effektiva sätt att marknadsföra småföretag"
Mats Böllner, Bildskapare Böllner
"Boken sätter sprätt på fantasin, konkret, rolig och toppenbra när jag behöver nya infall"
Eva Jonzon, emzo friskvård
"Boken bekräftar något som jag själv var införstådd med som kan ge företaget det lilla extra som sticker ut från mängden. Den ger massor med tips man kan använda, förädla eller omforma till sitt eget företag och sina egna förutsättningar"
JS Trädgård & Allservice
"Boken har givit mig motivation. Varje gång man har behövt en katalysator till sin uppfinningsrikedom har denna bok aldrig svikit."
SEO IT Sverige
"Boken har lärt oss att tillämpa gerillamarknadsföring i praktiken, Vi hade verktygen själva och strategierna fångade vi in genom att använda boken i utbildningsyfte."
Contact Center i Boxholm AB
"Boken har lärt oss att bli bättre på att använda våra marknadsföringspengar."
The Production Office
"Konkreta tips och råd som vi redan dagen eftger att boken levererades använde oss av. Det vi gjorde har inte bara gett nya infallvinklar - det har gett oss större intäkter. Dessutom mera kreativitet, roligare företagsmöten och en spark därbak."
Myrgårda HB
"Suverän att ha som uppslagsverk inför projekt och marknadsföring"
Tommy Carlsson, Team Manager
"Den gjorde det väldigt jobbigt! Att det finns så många sätt att nå ut. Det var nog bättre förr. *smile*"
jangan dabla design thinking
"Den här boken har givit mig ALLT! Det var den boken som fick mig att våga starta företaget."
Team WellNEss SprayTan & Aloe-Vera
"Ovärderlig i början (3 år sedan) av min verksamhet och är det fortfarande. Min bibel."
Decidir Ulf Jonson
"Fantastiska modiga tips, som jag har använt och haft glädje av minsann! Fick genast flera nya kunder i samband med att jag utökade mitt verksamhetsområde i en ny stad där ingen kände mig."
Jennie Finkelstein, Finkelstein Form
"Konkreta och enkla tips om hur man snabbt och med små medel kan marknadsföra sitt företag. Jag finner att jag ofta vänder mig till boken för att hämta inspiration och energi."
Thomas Eriksson, Bredbandsgruppen AB
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9163110415 -
AFFÄRSIDÉER FÖR DIG
Häftad bok. Redaktionen. 2009. 148 sidor.
Nyskick. 150 idéer för dig som vill lämna hamsterhjulet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRedaktionen -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789197452434
- Titel
- Rivstart
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 316 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är det smarta i boken:
Kom igång snabbt
Hur du skaffar kunder snabbt massor av konkreta tips.
Hur du gör för att få kunderna att välja ditt företag framför konkurrenterna.
Dina viktigaste marknadsföringsverktyg och hur du använder dem.
Konsten att skriva oslagbara säljbrev.
Konsten att skriva säljande offerter.
Hur du skapar lönsamma samarbeten med andra.
Hur du snabbt får igång ett nätverk.
Hur du gör visitkort, broschyrer och annonser som säljer.
Hur du lär dig att sälja öga mot öga - och tycka om det.
Hur du säljer via telefonen.
Skaffa koll på företagets pengar redan från starten
Hur du gör en startbudget för ett eget företag.
Bidrag du kan söka och hur du gör.
Var du skaffar pengarna att starta för.
Viktiga kontakter med riskkapitalbolag, banker, ALMI och andra aktörer.
Hur du skaffar pengar till ny idé eller produkt.
Konsten att få betalt för en faktura även om kunden krånglar.
Bokföring enklare än du tror.
Bra saker med en ordnad bokföring.
Allt om skatter, F-skattsedlar och moms.
Två budgetar du behöver behärska.
Internet är nyckeln till framgång för 2000-talets nya företag
Varför det är bra för ditt företag med en hemsida.
Hur du skapar en säljande hemsida för ditt företag.
Hemligheterna med att skapa lönsamhet på Internet.
Hur du snabbt skapar en lönsam Internetnärvaro.
Hur du marknadsför din hemsida på och utanför Internet.
Praktiska saker
Affärsplan istället för kalldusch.
Hur du väljer företagsform - enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag.
Hur du väljer ett företagsnamn som ger kunderna idéer.
Viktiga saker att tänka på om du skaffar lokal.
Allt om tillstånd och försäkringar.
Vilka kan hjälpa dig när du startar eget företag.
Hur du planerar din marknadsföring effektivt.
Hur du gör en marknadsplan för en egen firma.
Starta enskild firma
Starta aktiebolag
Ordlista med hundratals förklaringar på ord och begrepp.
Och mycket mer på 316 lättlästa sidor som ger dig lagom stora portioner om allt du måste veta för att lyckas med ditt företag snabbt.
Så här säger läsarna:
Så här säger några läsare om boken:
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean
"Rivstart har gett mig ALLT! Till att börja med hur det fungerar att driva företag. Sedan smarta detaljer som skapar så mycket mer inspiration och disciplin att varje dag ta allt ansvar för så många olika områden. Bokföring och marknadsföring är bara en början."
Fredrik Lange, Unitdata
"Klockren kicka igångbok för de som känner sig lite osäkra!"
Per Sydäng, Despec Sweden AB
"Rivstart är en bok som fick mig att våga ta tag i det som kändes svårt bl.a att sälja, sticka ut och några tips om att inte jaga kunder som tar kraft och inget ger och mycket mycket mer."
Monica Sundell, sundell utveckling
"Har verkligen fått mig att komma igång med framför allt min marknadsföring. En jätte bra bok!"
Tobias Karlsson, Perfect Training
"Den har peppat mig enormt mycket! Jag har fått bra tips på hur man jobbar med sin hemsida på ett klart och tydligt sätt samt hur man skriver effektiva säljbrev. Jag tycker hela tonen i boken är väldigt trevlig och naturlig och den skiljer sig mycket från andra böcker. Boken är personlig och det känns som att Stefan är min kompis som vill hjälpa just mig att lyckas med mitt företag! Tack!"
Louise Mebius, Inspiro Kommunikation
"Hjälpte mig till att våga ta steget att starta eget. Boken avdramatiserade hela grejen med att starta företag."
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation
"Alla konkreta, kaxiga tips i de ämnen jag precis gått och funderat som bäst på hur jag skulle lösa! Jag blev helt eld & lågor när jag hittade boken på biblioteket och tänkte:" Den här boken MÅSTE jag köpa!"
Åsa Karlström, Fin Trädgård
"Utan Rivstart hade jag aldrig fått loss tummarna och startat eget."
Pål Arthursson, Globograf Sverige AB
"Den här boken är min bibel. Den var ovärderlig innan och under tiden jag drog igång mitt företag. Jag måste snart köpa ett nytt ex, den jag har är en aning sönderläst vid det här laget...
Rekommenderas varmt."
Jackie Pihl, Ink Madness - Tattoo Removal
"Detta var boken som fick mig att våga starta eget. Superbra konkreta tips och hjälp att undvika fallgropar i början"
Daniel Eliasson, Webb & Sånt
"Det är en toppenbok som jag ofta rekommenderar mina bokföringskunder. De får lättare att förstå vad jag pratar om efter att ha läst den. Jag skulle vilja diskutera med dig Stefan om att använda den som kursmaterial i ett ev Starta-eget-seminarieum i höst."
Monica Zetterlund, Tre Grenar
"Lättförståelig kunskap om ämnen som kan kännas tunga och motiga. Värdefulla tips."
Nikken oberoende distributör
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man kan förvekliga sina drömmar."
AROS Mögelteknik
"Att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för dem som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga."
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Bra, enkel och konkret skriven bok med många användbara tips och peptalk"
Zornitsa Salman, Scrapparazzi
"Den gav mig en massa nya idéer på hur jag ska jobba med befintliga kunder & hur skaffa nya kunder, vara lite "fräckare" än jag annars har varit, den gav mig uppslag till nya affärsidéer. Jag hade den som kvällslitteratur och det var inte särskilt begåvat då huvudet var så fullt med idéer när jag skulle släcka att det inte blev särskilt mycket sömn!"
Maria Frisinger, Frieko
"Ger suveränt mycket ideer och kunskap som jag skulle haft redan när jag startade företaget för 20 år sedan"
Lars Jarl, Mellby Miljöteknik ATC AB
"Rivstart har hjälpt mig att verkligen förstå grundprinciperna och inspirerar att komma igång med företagandet"
PerOlof Clifford Johansson, Näringsliv1 Umeå AB - BOiSOl
"Som nystartad företagare har boken varit enorm bra start"
Viktoria Månström, AnnaViktoria
"Den kan verkligen peppa mig och man inser att man n förveklkliga sina drömmar"
Marie Källström, AROS Mögelteknik
"Boken har hjälpt mig att få större inblick i organisering och företagande. Rivstart är perfekt för de som känner sig osäkra och behöver få tips om hur man kan gå till väga"
Simon Persson, Nomda Webbyrå
"Boken är "en spark i rumpan" som gör att jag (en trött småbarnsmamma) kastar mig in i livet som egenföretagare med liv och lust och med förtroendet att lyckas"
Ulrika Alenfelt , Alenfelt Consulting - Arbetsglädje
"Rivstart har hjälpt mig att gå från total novis till att kunna driva mitt företag"
Eva Milger, Mileva Coaching
"Boken hjälper mig att förstå och tro på att det går att göra verklighet av mina idéer. Men att det kräver vilja och massor av planering och hårt jobb. Tycker att boken är bra. Den är positiv, ärlig och fylld med massor av kreativa tips"
Robert Damberg, Järfälla
"Vissa saker som jag inte tänkt på innan togs upp och det gjorde att man fick en lite annan infallsvinkel på några problem. Dessutom gillade jag delen med förslag på olika affärsidéer och fick där en inblick i att det egentligen går att syssla med vad som helst ;-) och ändå få en lönsamhet i det hela"
Daniel Pettersson, Kungälv
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197452434 -
333 fantastiska idéer om hur du motiverar per...
Häftad bok. Ego förlag i Stockholm. 2013. 144 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874731
- Titel
- 333 fantastiska idéer om hur du motiverar personalen
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är den perfekta inspirationsboken för dig som vill bli ännu bättre på att motivera personalen. Du får konkreta tips och metoder att använda i jobbet varje dag.
Det här är en del av innehållet
Först – hur är läget just nu
☑️ Hemligheten med vad som motiverar anställda är avslöjad
☑️ Testa hur motiverade medarbetare har du idag
☑️ Gör så här för att hitta och förstå dina medarbetares enskilda motivation
Gör så här – hitta dina medarbetares motivation
☑️ 26 saker som chefer ofta gör och som förstör motivationen för de anställda
☑️ Så blir du en ledare som andra motiveras av
☑️ Gör en fungerande medarbetarundersökning om du verkligen vill veta sanningen
Chefsteknik
☑️ Konsten att inte bli en mikrochef
☑️ Delegera så här för att skapa motivation
☑️ Hur du ger motiverande feedback
☑️ Motiverande utvecklingssamtal kräver tre olika perspektiv
☑️ Checklista för suveräna utvecklingssamtal
☑️ Jobbiga samtal – konsten att ge kritik som motiverar istället för att trycka ner
Hur du kan motivera särskilda grupper
☑️ Att bygga motiverade team på jobbet
☑️ Hur man motiverar personal som närmar sig pensionsåldern
☑️ Hur du motiverar extrapersonal och deltidarna
☑️ Hur du motiverar och gör det bästa av anställda ur generation Y
☑️ Hur du behåller stjärnorna bland personalen
☑️ Gör personalen till motiverade entreprenörer
☑️ Motivera offren på jobbet
☑️ Hur du piggar upp oengagerade, lata och gnälliga medarbetare
Att förebygga motivationsproblem
☑️ Hur man nästan helt undviker negativitet på jobbet
☑️ Anställ människor som redan är motiverade
☑️ Lär dig att lyssna bättre
☑️ Hur du säljer in förändringar
☑️ Avgångsintervju - lär dig av dem som slutar
☑️ Lös motivationshämmande konflikter mellan medarbetare snabbt
☑️ Vad de kan på dagis, men inte på de flesta arbetsplatser
Smarta tips på jobbet
☑️ Lär personalen hur man brainstormar rätt och låt dem delta på riktigt
☑️ Kul på jobbet – är det möjligt?
☑️ Motiverande och roliga möten gör all skillnad i världen
☑️ Bli bättre på att fira framgångar
☑️ Skapa ett mentorprogram
☑️ Så skapar du en miljö där förslag känns välkomna
☑️ Så gör du ett förslagsprogram som fungerar i fem enkla steg
☑️ Allt om ersättning och belöning
Och …100 konkreta belönings- och motivationstips färdiga att använda direkt.
Ego förlag i Stockholm 9789197874731 -
Boken om mig
Inbunden bok. Ego förlag i Stockholm. 2017. 321 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Detta är en en bok att ge till en "ny liten medborgare".// Boken ska fyllas med sköns information: Den börjar med det basala, som namn, födelsedatum och födelseplats. Den fortsätter som en "livsbok" med att vara uppbyggd utifrån rubriker som ska besvaras, läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186907006
- Titel
- Boken om mig
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 321 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Skriv din egen självbiografi
Nu är det lätt att skriva ner din livshistoria
Svårigheten med att skriva om sitt eget liv har alltid varit att veta var man ska starta och hur man fortsätter. Men nu finns det inga undanflykter längre. Vi har skapat en bok där du får de viktiga frågorna och du svarar på dem direkt i boken.
Så här fungerar det
Med hjälp av nästan 300 olika frågor, indelade i barndom, ungdom, vuxen och seniortid , får du direkt i boken svara på hur privatliv, yrkesliv, kärleksliv och allt mellan himmel och jord har sett ut för dig fram till nu.
Starta en ny tradition
Med Boken om mig kan du starta en ny tradition i din familj. Du kan själv skriva i boken men också ge bort exemplar av den till äldre släktingar (kanske dina föräldrar) så att de kan berätta sin historia och bevara den för kommande generationer.
Det spelar ingen roll vilken ålder du är i själv
Alla kan starta jobbet med att skriva i boken. Skriv medan du har minnena färska.
Boken är gjord för att hålla
Boken är vacker och exklusivt trådinbunden, med en tygväv och läsband och kommer i en begränsad upplaga. Bilden på boken här på sidan ger inte riktig rättvisa till hur den ser ut i verkligheten.
Beställ dina exemplar bums och starta en ny tradition i din familj
Ego förlag i Stockholm 9789186907006 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789186907051
- Titel
- Skit i jantelagen
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Board book
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du någon gång känt att andra missunnar dig din framgång eller vill hålla dig tillbaka?
Skit i Jantelagen är boken som visar exakt hur Jantelagen fungerar i Sverige, hur den jobbar för att hålla dig på mattan - och hur du struntar i den och följer din egen väg.
Jantelagen muttrar avundsjukt:
- Du ska inte tro att du är något.
Men den här bokens budskap är:
- Det ska du visst!
Här är en del av innehållet:
☑️ Hur du står ut från mängden – grundkurs 1A
☑️ Hur du slutar bry dig om vad ”folk ska säga”
☑️ Hur du slutar göra alla (utom dig själv) nöjda
☑️ Så här skickligt håller Jantelagen tillbaka dig
☑️ Beviset – Ja, jantelagen frodas och växer i Sverige
☑️ Den kungliga svenska avundsjukan – så här yttrar den sig
☑️ Men vänta nu - läser du Jantelagen högt för dig själv varje dag?
☑️ Testa dig själv - Är du rädd för att…lyckas?
☑️ Så utökar du din komfortzon och skiter i Jantelagen
☑️ Så slutar du vara ett offer för allt här i världen och tar initiativet istället
☑️ Hur du undviker att pessimister drar ner dig i sin gegga
☑️ Håller din släkts “omsorger” dig tillbaka?
☑️ Hur du lurar fram stöd från människor som inte är kapabla att ge det
☑️ Vänner och Jantelagen – den svarta sidan
☑️ Hur du hanterar avundsjuka människor
☑️ Hemligheterna med att tro på dig själv när ingen annan gör det
☑️ Testa själv - har du växt ifrån din omgivning?
☑️ Så blir du av med din egen avundsjuka en gång för alla
☑️ Hur du uppmuntrar andra att släppa Jantelagen
☑️ Enkla livsregler för att slippa Jantelagen
…Och mycket mer
Ego förlag i Stockholm 9789186907051
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn