-
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Pocketbok. Pocketförlaget. 1 uppl. 2010. 293 sidor.
Nyskick. Här presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186369064
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 167 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis. Frågan är bara hur du gör då?
Allt digitalt kommer att bli gratis och ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare kommer det bli att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. För det finns en ny ekonomisk modell som vi kan tillämpa för att tjäna pengar på allt som är gratis.
I Free presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden. Han fördjupar även de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme.
CHRIS ANDERSON är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla. I Free: radikalt pris - ny ekonomisk modell tar har allt ett steg längre.
Sagt om boken:
»Det är en lättillgänglig och välformulerad sammanfattning av den nya, digitala ekonomins utmaningar.«
Dagens Nyheter
»Högst läsvärd.«
Trelleborgs Allehanda
Pocketförlaget 1 9789186369064 -
The long tail
Häftad bok. Harper Collins USA. 2006. 238 sidor.
Mycket gott skick. Paperback Mkt fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 1401308600
- Titel
- The long tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Harper Collins USA
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 235 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. The world of books has been transformed by Amazon; the record business has been transformed by iTunes and Rhapsody; a similar transformation is coming to just about every industry imaginable. Wherever you look, modest sellers, niche products and quirky titles are becoming an immensely powerful cumulative force. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Harper Collins USA 1401308600 -
Long tail
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Stockholm : Bonnier fakta, 2007 2007 Inb m marginellt kantnött skomsl Utmärkt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185555086
- Titel
- Long Tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
9789185555086 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781905211487
- Titel
- Free
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 274 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 384 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when advances in technology allow many things to be produced for more or less nothing? And what happens when those things are then made available to the consumer for free? In his groundbreaking new book, "The Long Tail" author Chris Anderson considers a brave new world where the old economic certainties are being undermined by a growing flood of free goods - newspapers, DVDs, T shirts, phones, even holiday flights. He explains why this has become possible - why new technologies, particularly the Internet, have caused production and distribution costs in many sectors to plummet to an extent unthinkable even a decade ago. He shows how the flexibility provided by the online world allows producers to trade ever more creatively, offering items for free to make real or perceived gains elsewhere. He pinpoints the winners and the losers in the Free universe. And he demonstrates the ways in which, as an increasing number of things become available for free, our decisions to make use of them will be determined by two resources far more valuable than money: the popular reputation of what is on offer and the time we have available for it. In the future, he argues, when we talk of the 'money economy' we will talk of the 'reputation economy' and the 'time economy' in the same breath, and our world will never be the same again.
Random House UK 9781905211487 -
Makers : den nya industriella revolutionen
Inbunden bok. Modernista. 1 uppl. 2013. 313 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186629205
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 218 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Makerrörelsen - små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay - håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter tillsammans i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson, tidigare redaktör för Wired och själv en del av makerrörelsen, beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Chris Andersons bok är full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« ANDREW ANTHONY, THE GUARDIAN
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN, författare till Tribes och Purple Cow
»Anderson är en sorts kapitalistisk revolutionär, och Makers är det industriella kapitlet i ett större manifest som handlar om internet som en demokratiserande kraft.« HORATIA HARROD, SUNDAY TELEGRAPH
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, plocka upp dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för alltid.« BOING BOING
Modernista 1 9789186629205 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Häftad bok. Modernista. 1 uppl. 2009. 292 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186021528
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.
Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.
Pressröster:
»Precis som hans förra bok Long tail är detta något
som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring
på 2000-talet.«
Fria Företagare
»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Modernista 1 9789186021528 -
Makers : den nya industriella revolutionen
Pocketbok. Modernista. 1 uppl. 2014. 313 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174991604
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- »Full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« THE GUARDIAN
»Chris Anderson har etablerat sig som den främste krönikören över vår digitala värld.« STEVEN ROSENBAUM, FORBES
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN
Makerrörelsen små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson i över ett decennium chefredaktör för tidskriften Wired och själv en del av makerrörelsen beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, ta fram dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för gott.« BOING BOING
»Chris Andersons entusiasm för ämnet och förmåga att berätta de mänskliga historierna bakom det är fängslande.« FINANCIAL TIMES
»Makers är full av exempel på hur revolutionen med 3D-utskrifter redan är i gång.« OLIVER FRANKLIN , GQ
CHRIS ANDERSON [född 1961] är en amerikansk journalist, författare och entreprenör. Han har tidigare publicerat New York Times-bestsellern The Long Tail och Gratis: Radikalt pris ny modell. I över ett decennium var han chefredaktör för tidskriften Wired. Numera är han VD för 3D Robotics, ett företag som tillverkar luftburna robotar för privat bruk. 2007 valde Time Magazine in honom på sin årliga lista över världens 100 mest inflytelserika tänkare. Chris Anderson bor i Berkeley, Kalifornien.
Modernista 1 9789174991604 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Pocketbok. Pocketförlaget. 1 uppl. 2010. 293 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Flera ex i lager
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186369064
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 167 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis. Frågan är bara hur du gör då?
Allt digitalt kommer att bli gratis och ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare kommer det bli att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. För det finns en ny ekonomisk modell som vi kan tillämpa för att tjäna pengar på allt som är gratis.
I Free presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden. Han fördjupar även de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme.
CHRIS ANDERSON är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla. I Free: radikalt pris - ny ekonomisk modell tar har allt ett steg längre.
Sagt om boken:
»Det är en lättillgänglig och välformulerad sammanfattning av den nya, digitala ekonomins utmaningar.«
Dagens Nyheter
»Högst läsvärd.«
Trelleborgs Allehanda
Pocketförlaget 1 9789186369064 -
Makers : den nya industriella revolutionen
Inbunden bok. Modernista. 1 uppl. 2013. 313 sidor.
Nyskick. Förlagsny, oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186629205
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 218 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 560 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Makerrörelsen - små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay - håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter tillsammans i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson, tidigare redaktör för Wired och själv en del av makerrörelsen, beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Chris Andersons bok är full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« ANDREW ANTHONY, THE GUARDIAN
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN, författare till Tribes och Purple Cow
»Anderson är en sorts kapitalistisk revolutionär, och Makers är det industriella kapitlet i ett större manifest som handlar om internet som en demokratiserande kraft.« HORATIA HARROD, SUNDAY TELEGRAPH
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, plocka upp dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för alltid.« BOING BOING
Modernista 1 9789186629205 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781844138517
- Titel
- The long tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2007
- Bandtyp
- Mått
- 1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 246 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. The world of books has been transformed by Amazon; the record business has been transformed by iTunes and Rhapsody; a similar transformation is coming to just about every industry imaginable. Wherever you look, modest sellers, niche products and quirky titles are becoming an immensely powerful cumulative force. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Random House UK 9781844138517 -
The long tail
Häftad bok. Harper Collins USA. 1 uppl. 2006. 238 sidor.
Gott skick. Obruten rygg, liten "knäck" på i nedre högra hörnet i pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 1401308600
- Titel
- The long tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Harper Collins USA
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 156 x 235 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. The world of books has been transformed by Amazon; the record business has been transformed by iTunes and Rhapsody; a similar transformation is coming to just about every industry imaginable. Wherever you look, modest sellers, niche products and quirky titles are becoming an immensely powerful cumulative force. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Harper Collins USA 1 1401308600 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789100118037
- Titel
- Long tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 165 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Albert Bonniers Förlag 9789100118037 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781847940360
- Titel
- The Long Tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 129 x 198 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 202 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Random House UK 9781847940360 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789100118037
- Titel
- Long tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 165 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Albert Bonniers Förlag 9789100118037 -
Long Tail
Inbunden bok. Bonnier Fakta. 2007. 286 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. På svenska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185555086
- Titel
- Long Tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Bonnier Fakta 9789185555086 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781844138517
- Titel
- The long tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2007
- Bandtyp
- Mått
- 1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 246 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. The world of books has been transformed by Amazon; the record business has been transformed by iTunes and Rhapsody; a similar transformation is coming to just about every industry imaginable. Wherever you look, modest sellers, niche products and quirky titles are becoming an immensely powerful cumulative force. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Random House UK 9781844138517 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Pocketbok. Pocketförlaget. 1 uppl. 2010. 293 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186369064
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 167 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis. Frågan är bara hur du gör då?
Allt digitalt kommer att bli gratis och ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare kommer det bli att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. För det finns en ny ekonomisk modell som vi kan tillämpa för att tjäna pengar på allt som är gratis.
I Free presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden. Han fördjupar även de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme.
CHRIS ANDERSON är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla. I Free: radikalt pris - ny ekonomisk modell tar har allt ett steg längre.
Sagt om boken:
»Det är en lättillgänglig och välformulerad sammanfattning av den nya, digitala ekonomins utmaningar.«
Dagens Nyheter
»Högst läsvärd.«
Trelleborgs Allehanda
Pocketförlaget 1 9789186369064 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Pocketbok. Pocketförlaget. 1 uppl. 2010. 293 sidor.
Nyskick. Förlagsny, flera exemplar i lager
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186369064
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 167 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis. Frågan är bara hur du gör då?
Allt digitalt kommer att bli gratis och ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare kommer det bli att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. För det finns en ny ekonomisk modell som vi kan tillämpa för att tjäna pengar på allt som är gratis.
I Free presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden. Han fördjupar även de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme.
CHRIS ANDERSON är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla. I Free: radikalt pris - ny ekonomisk modell tar har allt ett steg längre.
Sagt om boken:
»Det är en lättillgänglig och välformulerad sammanfattning av den nya, digitala ekonomins utmaningar.«
Dagens Nyheter
»Högst läsvärd.«
Trelleborgs Allehanda
Pocketförlaget 1 9789186369064 -
Makers : den nya industriella revolutionen
Pocketbok. Modernista. 1 uppl. 2014. 313 sidor.
Nyskick. Förlagsny, flera exemplar i lager
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174991604
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- »Full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« THE GUARDIAN
»Chris Anderson har etablerat sig som den främste krönikören över vår digitala värld.« STEVEN ROSENBAUM, FORBES
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN
Makerrörelsen små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson i över ett decennium chefredaktör för tidskriften Wired och själv en del av makerrörelsen beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, ta fram dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för gott.« BOING BOING
»Chris Andersons entusiasm för ämnet och förmåga att berätta de mänskliga historierna bakom det är fängslande.« FINANCIAL TIMES
»Makers är full av exempel på hur revolutionen med 3D-utskrifter redan är i gång.« OLIVER FRANKLIN , GQ
CHRIS ANDERSON [född 1961] är en amerikansk journalist, författare och entreprenör. Han har tidigare publicerat New York Times-bestsellern The Long Tail och Gratis: Radikalt pris ny modell. I över ett decennium var han chefredaktör för tidskriften Wired. Numera är han VD för 3D Robotics, ett företag som tillverkar luftburna robotar för privat bruk. 2007 valde Time Magazine in honom på sin årliga lista över världens 100 mest inflytelserika tänkare. Chris Anderson bor i Berkeley, Kalifornien.
Modernista 1 9789174991604 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Pocketbok. Pocketförlaget. 1 uppl. 2010. 293 sidor.
Mycket gott skick. Namn på insidan, Inget veck i ryggen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186369064
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Pocketförlaget
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 167 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis. Frågan är bara hur du gör då?
Allt digitalt kommer att bli gratis och ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare kommer det bli att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. För det finns en ny ekonomisk modell som vi kan tillämpa för att tjäna pengar på allt som är gratis.
I Free presenterar Chris Anderson en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden. Han fördjupar även de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme.
CHRIS ANDERSON är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla. I Free: radikalt pris - ny ekonomisk modell tar har allt ett steg längre.
Sagt om boken:
»Det är en lättillgänglig och välformulerad sammanfattning av den nya, digitala ekonomins utmaningar.«
Dagens Nyheter
»Högst läsvärd.«
Trelleborgs Allehanda
Pocketförlaget 1 9789186369064 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789100118037
- Titel
- Long tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 165 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Albert Bonniers Förlag 9789100118037 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789100118037
- Titel
- Long tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 165 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Albert Bonniers Förlag 9789100118037 -
Long Tail
Inbunden bok. Bonnier Fakta. 2007. 286 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Små revor och nagg på skyddsomslag. Rest efter klistermärke på framsidan. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Pappersband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185555086
- Titel
- Long Tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Bonnier Fakta 9789185555086 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Häftad bok. Modernista. 1 uppl. 2009. 292 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186021528
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.
Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.
Pressröster:
»Precis som hans förra bok Long tail är detta något
som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring
på 2000-talet.«
Fria Företagare
»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Modernista 1 9789186021528 -
Makers. The New Industrial Revolution.
Inbunden bok. Crown Business. 2012. 257 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nyskick. 16,5 x 24 cm. Vitt kart. Spår efter namnt på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780307720955
- Titel
- Makers : the new industrial revolution
- Författare
- Anderson, Chris
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
The invention revolution -- The new industrial revolution -- The history of the future -- We are all designers now -- The long tail of things -- The tools of transformation : four desktop factories -- Open hardware -- Reinventing the biggest factories of all -- The open organization -- Financing the maker movement -- Maker businesses -- The factory in the Cloud -- DIY biology -- Epilogue : the new shape of the industrial world -- Appendix : the 21st century workshop. Getting started with CAD -- Getting started with 3-D printing -- Getting started with 3-D scanning -- Getting started with laser cutting -- Getting started with CNC machines -- Getting started with electronics.
Dawson
Crown Business 9780307720955 -
Long Tail
Pocketbok. Bonnier pocket. 2008. Pocket.
Mycket gott skick. Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exempla läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789100118037
- Titel
- Long tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 111 x 179 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 165 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
9789100118037 -
Makers : den nya industriella revolutionen
Pocketbok. Modernista. Ny upplaga i pocket uppl. 2014. 313 sidor.
Mycket gott skick. 17,8 x 10,9 cm. 170 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174991604
- Titel
- Makers : den nya industriella revolutionen
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- »Full av berättelser om osannolika figurer som tar en risk, visar vad de kan åstadkomma och till sist står där med ett nytt företag i mångmiljonklassen.« THE GUARDIAN
»Chris Anderson har etablerat sig som den främste krönikören över vår digitala värld.« STEVEN ROSENBAUM, FORBES
»Den här boken kommer att förändra ditt liv, vare sig du läser den eller inte, så jag föreslår att du hoppar på tåget på en gång.« SETH GODIN
Makerrörelsen små, entusiastiska och hantverkskunniga producenter som slår igenom globalt via webbutiker och sajter som Etsy och eBay håller på att revolutionera marknaden som vi känner den.
De som håller i produktionsmedlen tar snabbt och säkert makten också över tillverkningen, försäljningen och distributionen. Nyckeln är internet. Makers utvecklar där nya produkter i världsomspännande forum, och det är möjligt att låta andra inte minst med hjälp av 3D-skrivare framställa det man själv har skapat hemma vid skrivbordet. Framtiden är vara och tjänst i ett, och den ligger bara ett knapptryck bort.
Chris Anderson i över ett decennium chefredaktör för tidskriften Wired och själv en del av makerrörelsen beskriver här den nya industriella revolutionen.
»Ett rafflande manifest, en uppmaning att säga upp dig från ditt jobb, ta fram dina verktyg och förändra tillverkningens och handelns framtid för gott.« BOING BOING
»Chris Andersons entusiasm för ämnet och förmåga att berätta de mänskliga historierna bakom det är fängslande.« FINANCIAL TIMES
»Makers är full av exempel på hur revolutionen med 3D-utskrifter redan är i gång.« OLIVER FRANKLIN , GQ
CHRIS ANDERSON [född 1961] är en amerikansk journalist, författare och entreprenör. Han har tidigare publicerat New York Times-bestsellern The Long Tail och Gratis: Radikalt pris ny modell. I över ett decennium var han chefredaktör för tidskriften Wired. Numera är han VD för 3D Robotics, ett företag som tillverkar luftburna robotar för privat bruk. 2007 valde Time Magazine in honom på sin årliga lista över världens 100 mest inflytelserika tänkare. Chris Anderson bor i Berkeley, Kalifornien.
Modernista Ny upplaga i pocket 9789174991604 -
Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
Häftad bok. Modernista. 1 uppl. 2009. 292 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186021528
- Titel
- Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Modernista
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 292 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Oavsett vad du jobbar med, kommer du förr eller senare att tvingas konkurrera med tjänster som är gratis - och hur gör du då? I den nya boken Free fördjupar Chris Anderson de teorier han tidigare lanserat om nätbaserat lagringsutrymme. Allt digitalt kommer att bli gratis, menar Anderson. Ju fler varor och tjänster som vävs in i det digitala nätet, desto svårare blir det att ta betalt för dem. Men det betyder inte att det är omöjligt att tjäna pengar. Anderson presenterar en rad lösningar och idéer kring hur en digitaliserad gratisvärld kan komma att se ut och fungera ekonomiskt i framtiden.
Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.
Pressröster:
»Precis som hans förra bok Long tail är detta något
som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring
på 2000-talet.«
Fria Företagare
»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten
Modernista 1 9789186021528 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781847940360
- Titel
- The Long Tail
- Författare
- Chris Anderson
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 129 x 198 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 202 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- What happens when there is almost unlimited choice? When everything becomes available to everyone? And when the combined value of the millions of items that only sell in small quantities equals or even exceeds the value of a handful of best-sellers? In this ground-breaking book, Chris Anderson shows that the future of business does not lie in hits - the high-volume end of a traditional demand curve - but in what used to be regarded as misses - the endlessly long tail of that same curve. As our world is transformed by the Internet and the near infinite choice it offers consumers, so traditional business models are being overturned and new truths revealed about what consumers want and how they want to get it. Chris Anderson first explored the Long Tail in an article in "Wired" magazine that has become one of the most influential business essays of our time. Now, in this eagerly anticipated book, he takes a closer look at the new economics of the Internet age, showing where business is going and exploring the huge opportunities that exist: for new producers, new e-tailers, and new tastemakers. He demonstrates how long tail economics apply to industries ranging from the toy business to advertising to kitchen appliances. He sets down the rules for operating in a long tail economy. And he provides a glimpse of a future that's already here.
Random House UK 9781847940360 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789185555086
- Titel
- Long Tail
- Författare
- Anderson, Chris
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer egentligen när allt i världen blir tillgängligt för alla? När det samlade värdet av miljontals produkter som endast har sålt några enstaka exemplar är detsamma eller till och med överstiger värdet av de få produkter som sålt i miljoner exemplar? När några ungar kan spela in en skiva utan att ha några vinstintressen och få samma spridning som en stor professionell medieorganisation?I Long Tail visar Chris Anderson, chefredaktör på tidningen Wired, hur vi nått hit och vilka möjligheter som finns. Även om vi fortfarande söker efter hits har de inte samma genomslag som tidigare. Vad vill konsumenterna ha istället? Inget särskilt. Deras preferenser sprids med vinden in i tusentals olika nischer, skriver han och förklarar att framtidens handel kommer att koncentreras på det som vi tidigare betraktat som felsatsningar. Det är inte längre att bli etta på Amazons bästsäljarlista som är affärsidén, utan att vara en del av den ändlösa svansen.
Bonnier Fakta 9789185555086
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn