-
Svensk Famtodning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 35 uppl. 1966. 71 sidor.
Mycket gott skick. Desirée och Niclas Silferskiöld, stort modereportage, Soraya med kavaljerer, 5 svenska flickor i New York
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 35 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 30 uppl. 1965. 63 sidor.
Mycket gott skick. Fabiola, reportage från Rhodos, så lever Profumo idag, Anita Ekberg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 30 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 4 uppl. 1961. 79 sidor.
Mycket gott skick. Reportage familjen Hohenzollern och förlovning prinsessan Birgitta, prinsessan Astrids bröllop med Johan Martina Ferner Norge
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 4 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 8 uppl. 1959. 79 sidor.
Mycket gott skick. IRA von Furstenburg, reportage Hasse Ekman, Gina Lollobrigida
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 8 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Sxon&Lindström. Nr 33 uppl. 1958. 63 sidor.
Mycket gott skick. Kung Feisal av Irak och prinsessan Fazilet, bal i Versailles, Eleanor Roosevelt's liv
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSxon&Lindström Nr 33 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 1 uppl. 1958. 63 sidor.
Mycket gott skick. Josephine Baker med barnen, reportage från Nobelfesten
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 1 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 49 uppl. 1957. 63 sidor.
Mycket gott skick. Ingrid Bergman- Rosselini, Ira von Furstenburg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 49 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 27 uppl. 1957. 47 sidor.
Mycket gott skick. Kungahuset i Belgien, svenska diplomatpostens rymning med amerikanen Huw Williams
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 27 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 15 uppl. 1954. 47 sidor.
Mycket gott skick. Kung Frederik och Ingrid på kungabesök i Stockholm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 15 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 14 uppl. 1954. 47 sidor.
Mycket gott skick. Greta Garbo, modereportage, verbal i Tiddarhuset
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 14 -
Alla är vi kritiker
Inbunden bok. Bokförlaget Atlas. 1 uppl. 2009. 423 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. liten reva i skyddsomslaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173893602
- Titel
- Alla är vi kritiker
- Författare
- Anderberg, Thomas
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 423 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 215 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 660 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla är vi kritiker är ett engagerat försvar för kritiken i dess olika former.
Vilken roll spelar den offentliga kritiken när smakdomarnas tid tycks förbi och relativismen tycks ha avgått med segern?
Thomas Anderberg beskriver kritikens förvandling, försöker att komma åt dess egentliga väsen och se dess framtida möjligheter.
Bokförlaget Atlas 1 9789173893602 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 20 uppl. 1954. 47 sidor.
Mycket gott skick. Prinsessan Christina och kronprins Carl Gustaf
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 20 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 18 uppl. 1954. 47 sidor.
Mycket gott skick. En dag med arvprinsen, Ingrid Bergman och make Rossellini och barn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 18 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 11 uppl. 1952. 39 sidor.
Mycket gott skick. Prins Bertil, Truman Eisenhower, modereportage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 11 -
Svensk Damtidning
Tidning, tidskrift. Saxon&Lindström. Nr 3 uppl. 1949. 31 sidor.
Mycket gott skick. Reportage Kunglig gala, August Strindberg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSaxon&Lindström Nr 3 -
Al-Jazira. En arabisk tv-kanal som skakat om...
Häftad bok. Alhambra. 2006. 176 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAlhambra -
Går budskapet eller deltagarna hem? : [tips o...
Häftad bok. Bromma : Sista ordet. 1995. 128 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187936399
- Titel
- Går budskapet eller deltagarna hem? : [tips och idéer för presentatörer/pedagoger]
- Författare
- Bengt Björklund
- Förlag
- Bromma : Sista ordet
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Bromma : Sista ordet 9187936399 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789186203245
- Titel
- Medieetik
- Författare
- Krogh, Torbjörn von
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 94 sidor
- Bandtyp
- Vikt
- 70 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna aktuella och översiktliga framställning behandlar ämnet medieetik och sätter också in den svenska utvecklingen i ett europeiskt perspektiv.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 1 9789186203245 -
Marknadsföring och kommunikation i sociala me...
Häftad bok. Kreafon. 1 uppl. 2009. 159 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163353215
- Titel
- Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-)
- Författare
- Lena Carlsson
- Förlag
- Kreafon
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 159 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 158 x 220 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bloggar, Twitter, Facebook, wikis, YouTube? Vad är egentligen sociala medier och hur kan företag och organisationer dra nytta av dem för PR, varumärkesbyggande, reklam och annan kommunikation?
På ett lättbegripligt sätt ger boken en introduktion i de sociala mediernas värld och nya sätt att kommunicera i en tid då reklamtrötthet och informationsöverflöd kräver nya vägar.
Boken presenterar övergripande förändringar och nya förutsättningar för marknadsföring och kommunikation. Dessutom visas praktiska exempel på hur nuvarande plattformar kan användas.
Begrepp som wiki, widget och mikroblogg förklaras och företag berättar om sina erfarenheter. Avslutande kapitel behandlar strategiskt arbete och juridiska riktlinjer.
Kort sagt boken ger dig en inblick i hur sociala medier kan användas för att bygga relationer, stärka varumärket och skaffa konkurrensfördelar.
Det här är en av de mest sålda böckerna om sociala medier på svenska. Boken vänder sig i första hand till yrkesverksamma informatörer, marknadsförare, kommunikatörer och företagare, men kan också vara lämplig som kurslitteratur.
Kreafon 1 9789163353215 -
Planerad kommunikation : om information som k...
Inbunden bok. Liber-Hermods. 1:2 uppl. 2019. 206 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar med kulspetspenna och namnad på pärmens insida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301444x
- Titel
- Planerad kommunikation : om information som konkurrensmedel
- Författare
- Erikson, Peter
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Liber-Hermods 1:2 912301444x -
Family television - cultural power and domest...
Häftad bok. Comedia books. 1988. 178 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar och marginalanteckningar med kulspetspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415039703
- Titel
- Family television - cultural power and domestic leisure
- Författare
- Morley, David
- Utgivningsår
- 1988
- Omfång
- 178 sidor
- Bandtyp
- PBK
- Språk
- English
Comedia books 9780415039703 -
Samhällskommunikation under 80-talet : En kun...
Häftad bok. Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. 1993. 133 sidor.
Gott skick. Överstrykningar med gul penna och understrykningar och marginalanteckningar med kulspetspenna. Namnad på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKInstitutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet -
Storytelling : marknadsföring i upplevelseind...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 183 sidor.
Gott skick. Understrykningar och marginalanteckningar med kulspetspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039787
- Titel
- Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det?
Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher.
Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”.
Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9789144039787 -
Organizational communication : theory and pra...
Inbunden bok. New York : Longman. 2 uppl. 1990. 331 sidor.
Hyggligt skick. Mycket understrykningar och marginalanteckningar med kulspetspenna samt gul överstrykningspenna. Namnad på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780801301551
- Titel
- Organizational communication : theory and practice
- Författare
- Kreps, Gary L.
- Förlag
- New York : Longman
- Språk
- English
New York : Longman 2 9780801301551 -
Massmedier : en bok om press, radio och TV
Inbunden bok. Stockholm : Bonnier. 4 uppl. 1989. 380 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar med kulspetspenna på de flesta sidor. Namnad på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789134510531
- Titel
- Massmedier : en bok om press, radio och TV
- Författare
- Hadenius, Stig - Weibull, Lennart
- Förlag
- Stockholm : Bonnier
- Utgivningsår
- 1989
- Språk
- Svenska
Stockholm : Bonnier 4 9789134510531 -
Vad väntar runt hörnet? : En annorlunda årsra...
Häftad bok. Mediestudier. 2010. 130 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197889414
- Titel
- Vad väntar runt hörnet? : En annorlunda årsrapport 2010/2011 om journalistik, medier och medieforskning
- Författare
- Torbjörn von Krogh - Ingela Wadbring - Anders Mildner - Arne Ruth
- Förlag
- Mediestudier
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad sysslar svenska medieforskare med? Vilken inriktning har morgondagens forskare, doktoranderna? Frågorna dryftas av medieforskaren Ingela Wadbring
vid Göteborgs universitet.
Medieutvecklingen utsätter den nuvarande journalistikens ideologi för hård press, skriver medieanalytikern Anders Mildner, och uppmanar till en omformulering av uppdraget.
Mediernas nyhetsvärdering begränsas av värderingar kopplade till maktstrukturer och nationsgränser. Är det inte dags för gränslösa nyheter med mänskliga rättigheter i centrum, undrar publicisten Arne Ruth.
Tre ämnen som behandlas i denna annorlunda årsrapport 2010/2011 från Sim(o), Institutet för mediestudier, om journalistik, medier och medieforskning.
* Rättelse: Vi beklagar ett faktafel på sidan 98, demonstrationen ägde rum 1997 och inte 1987.
Mediestudier 9789197889414 -
Sociala medier - en lathund : guide till Face...
Häftad bok. Kreafon. 1 uppl. 2010. 223 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163353222
- Titel
- Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
- Författare
- Lena Carlsson
- Förlag
- Kreafon
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 220 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 464 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det sägs att ungefär fyra miljoner svenskar finns på Facebook. Vi håller på att lära oss hur man ska vara social på internet, i det som brukar kallas för sociala medier. Men hur gör man och vad behöver man tänka på när man sätter igång?
Det här är en praktisk handbok i hur man använder sociala medier. Boken ger dig grunderna i de vanligaste tjänsterna och kräver inga förkunskaper. Steg för steg och med tydliga illustrationer beskrivs hur du skapar konton, skriver blogginlägg, hanterar sekretessinställningar och håller dig inom lagens
gränser.
Boken riktar sig till privatpersoner, organisationer och företag som vill komma igång med sociala medier. Inga förkunskaper krävs. Handboken kan med fördel användas som lärobok.
Författaren Lena Carlsson har utvecklat boken utifrån sina föreläsningar om sociala medier.
Frågor och diskussioner om till exempel privatliv, användningsområden, sekretess och praktisk nytta har inspirerat skrivandet av boken. 2009 skrev hon den första boken på svenska om marknadsföring och sociala medier "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier".
Kreafon 1 9789163353222 -
Mass communication theory : an introduction
Häftad bok. London : Sage. 2 uppl. 1987. 416 sidor.
Hyggligt skick. Understrykningar och marginalanteckningar med kulspetspenna. Namnad på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0803980701
- Titel
- Mass communication theory : an introduction
- Författare
- McQuail, Denis
- Förlag
- London : Sage
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- English
London : Sage 2 0803980701 -
Makt, medier och samhälle : en introduktion t...
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2009. 294 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203023
- Titel
- Makt, medier och samhälle : en introduktion till politisk kommunikation
- Författare
- Strömbäck, Jesper
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 294 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en bred introduktion till det kommunikativa samspelet mellan medborgare, medier och politiker, och fokuserar särskilt på mediernas makt och inflytande i en politiska kommunikationen.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 1 9789186203023 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780415078764
- Titel
- Understanding popular culture
- Författare
- Fiske, John
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- English
Routledge 9780415078764
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn