-
Reklam & retorik
Häftad bok. Retorikförlaget. 2 uppl. 2004. 208 sidor.
Gott skick. Rak och ren utan namn eller skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186093266
- Titel
- Reklam & retorik
- Författare
- Mral, Brigitte
- Förlag
- Retorikförlaget AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 200 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 252 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.
Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik
Boken innehåller 10 fallstudier av reklam - från svenska bilföretags lansering av nya bilmodeller över ett par stora välkända reklamkampanjer under senare år till livsmedelsreklam i dokusåpastil. Med bland annat retoriken som verktyg analyserar författarna reklamens språk och påverkanskraft.
De 10 studierna är delade i tre huvudkategorier: Reklamens genrer som analyserar ungdomar och reklam, slogans, tv-reklam och en vinnare av Guldägget, Företagens reklam som granskar reklam från Volvo, SAAB, ICA och H&M samt Reklam och kampanjer som beskriver Bibelkampanjen 2000 och Premiepensionsvalet.
Redaktörerna sammanfattar i bokens inledning reklamens utveckling, forskningens syn på reklam samt släktskapet mellan reklam och retorik.
Retorikförlaget 2 9789186093266
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn