-
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Namning bortklippt på första sidan. Baksidan av omslag något nött. Inlagan i fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logo
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Snygg inuti, tydliga hanteringsspår utanpå, repor på omslag osv. Blyerts på försätts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Nära nyskick. Hanteringsspår på den svarta känsliga pärmen. Inlagan i nyskick. Baksidestext; No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. gammal prislapp på framsidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront förlag 9173248657 -
No logo, no space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Mycket gott skick. Bra exemplar
Se även våra andra böckerInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
No logo no space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Nära nyskick. Mycket fint skick. fåtal märken på pärmen. En spännande bok om samtiden.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No Logo. Märkena, marknaden, motståndet
Ordfront, 2001. Första upplagan. 566 s. Häftad med invikta flikar. 22 x 16,5 cm. Vikt 1074 g. Omslaget med nötning. Läsveck i ryggen. Inlagan i mycket gott skick. Översättning från engelska av Lillemor Ganuza Jonsson och Tor Wennerberg. Sparsamt illustrer läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
9173248657 -
No Logo - Märkena, Marknaden, Motståndet.
Ordfront, 2001. 565 sid. Fint skick, nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
9173248657 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logo no space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Nyskick. storpocket Märkena, marknaden, motståndet. På sin tid gjorde den stort rabalder i hennes samhällsanalys att de stora varumärkena styr för mycket. Vilket knappast avtagit … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logo (no space no choice)
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Inlagan i mycket gott skick. Ej snedläst. Omslaget slitet. Det finns "hippieeska" stearinfläckar på omslaget. Har valt att inte ta bort dessa.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
No logo . Märkena, Marknaden, Motståndet
Pocketbok.
Ordfront förlag. 2002. 601 s. Pocket. illustrerad med foto i svartvitt. Översättninga av Lillemor Jonsson & Tor Wennerberg.. Mycket gott oskadat skick. Fraktkostnad okt 2015: 42 kr inom Norden … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
9173248657 -
No Logo. Märkena marknaden motståndet
Ordfront förlag. 2001. 565 s. Häftad, sk dansk band. Översättning av Lillemor Jonsson & Tor Wennerberg.. Mycket gott oskadat skick. Fraktkostnad april. 2016: 45 kr för b-post inom Sverige.. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
9173248657 -
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 563 sidor.
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår pärm med något skavda kanter.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 2002. 563 sidor.
Mycket gott skick. SVENSK TEXT
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 9789173248655 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
No logo - Märkena Marknaden Motståndet
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Gott skick. Lite slitage på pärmarna men inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
No logono space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Mycket gott skick. Små skavanker på pärmens kanter, inlaga i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173248655
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9789173248655 -
No logo, no space, no choice
Häftad bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2002. 563 sidor.
Mycket gott skick. Danskt band. Ej läsveck, ej snedläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Ordfront Förlag 1 9173248657 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9173248657
- Titel
- No logono space, no choice
- Författare
- Naomi Klein
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 563 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 223 mm Ryggbredd 37 mm
- Vikt
- 1099 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
9173248657
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn