-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 917037094x
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094x -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170370946
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 9789170370946 -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094x
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094x -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094x
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094x -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Portot gäller oavsett antal böcker. - Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa vinster kommer ofta till st läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094X -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Ordfront. uppl.1. 2005. 366 s. mindre bruksslitage, ett mindre riss på skyddsomslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170370946
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
9789170370946 -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094x
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094x -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170370946
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 9789170370946 -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094x
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
917037094X -
Storföretagens svarta bok
Inbunden med omslag.
Nyskick. Ordfront 2005. - Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa vinster kommer ofta till stånd genom tvivelakti läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
917037094X -
STORFÖRETAGENS SVARTA BOK,
Första svenska uppl. 8:o. Pbd. m skyddsomslag. 366+(1) s. Ordfront. Falun 2005. I nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
917037094X -
Storföretagens svarta bok (R6H6)
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Biblioteksstämplar på insidan av pärmarna, annars utan anmärkning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170370946
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 9789170370946 -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront. Första svenska uppl. 2005. 367 s. Inbunden. 21,5x13cm. 518 gram.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
917037094X -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartne läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094X -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok.
Gott skick. Inb med skyddsomslag, 366 sidor. Ordfront (Falun, 2005). Översättning av Stefan Lindgren. Gott skick. Namnteckning på försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
917037094X -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Här avslöjas allt det storföretagen INTE vill bli förknippade med - barnarbete, miljöförstöring, krig etc. Välunderrättat om storföretagens mörka hemligheter som möjliggör enorma vinster. Inbunden, förlagsband med skyddsomslag. 8:o. 215x140x26 mm. 520 g. läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917037094X
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
Ordfront Förlag 1 917037094X -
Storföretagens svarta bok
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ordfront förlag. 1 uppl. 2005. 366 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170370946
- Titel
- Storföretagens svarta bok
- Författare
- Werner, Klaus
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 138 x 215 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 512 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Adidas, McDonalds, Siemens, Mitsubishi, Gap och Monsanto är
några av de företag som granskas i Storföretagens svarta bok. De
är alla företag med starkt varumärke och höga vinster, men dessa
vinster kommer ofta till stånd genom tvivelaktiga samarbetspartners
och lönedumpning, barnarbete, krig och miljöförstöring i
tredje världen.
I ett reportage berättar Klaus Werner hur utvinningen av det sällsynta
grundämnet tantal göder krigsherrar i östra Kongo. En tantallegering
ingår i så gott som alla mobiltelefoner och är därmed
extremt eftersökt av företag i väst.
Förfalskade testresultat och nedtystade biverkningar finner Hans
Weiss inom läkemedelsindustrin. Han hittar ett sjukhus i Ungern
som mot löfte om hög ersättning går med på att bedriva oetiska
och förbjudna experiment med antidepressiva läkemedel på sina
patienter.
Andra områden som granskas är till exempel livsmedel, leksaker,
kläder och olja.
En viktig del av boken utgörs av över 50 fylliga företagsporträtt
med bland annat kritik och tips om protestmöjligheter, inklusive
mängder av hänvisningar till information på Internet. I den svenska
utgåvan granskas även ABB, AstraZeneca, Ikea, Sandvik, Sony
Ericsson och Statoil.
Författarnas mål är inte att vi ska sluta konsumera utan att vi
ska ges en ärlig chans att kunna konsumera utan att förstöra människorna
och naturen omkring oss.
Storföretagens svarta bok har sålt i över 70 000 exemplar på tyska
och kommit ut i sex länder.
»Obligatorisk läsning för alla socialt engagerade konsumenter.«
Günter Wallraff
9789170370946
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn