-
Turism - världens största näring
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 1997. 240 sidor.
Mycket gott skick. Ägarstämpel på insidan av bakre pärmen. En del markeringar med överstrykningspenna och understrykningar med blyerts, i övrigt fint skick. J2
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147041935
- Titel
- Turism - världens största näring
- Författare
- Aronsson, Leif
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 597 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken visar turismen ur turistnäringens synvinkel, inte ur turistens. Detta är en heltäckande lärobok som beskriver branschens villkor och redogör för effekterna på sysselsättning, ekonomi, miljö och natur.
Läs mer
Boken är uppdelad i två block:
Block 1 – ger baskunskap om turism: branschens struktur, resmål, efterfrågan på turistprodukter samt rese- och besöksnäringens olika verksamhetsområden. Här presenteras också turismens historia, eftersom kännedom om historien ger perspektiv på framtiden.
Block 2 – beskriver vad det innebär att arbeta i turistföretag. Det handlar om service, marknadsföring, ekonomi, produktutveckling, datorstöd m.m. Särskilt betonas hur viktigt det är att kunna erbjuda turistprodukter av hög kvalitet, så att kunderna blir nöjda.
Om författarna
Leif Aronsson, utvecklingschef och vVD på Göteborg & Co, Göteborgs regionala turistorganisation och Monica Tengling, lärare i bl a turism och marknadsföring.
Liber 2 9147041935 -
Turism - världens största näring
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 1997. 144 sidor.
Nära nyskick. [Hylla:Liber]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147041935
- Titel
- Turism - världens största näring
- Författare
- Aronsson, Leif
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 597 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken visar turismen ur turistnäringens synvinkel, inte ur turistens. Detta är en heltäckande lärobok som beskriver branschens villkor och redogör för effekterna på sysselsättning, ekonomi, miljö och natur.
Läs mer
Boken är uppdelad i två block:
Block 1 – ger baskunskap om turism: branschens struktur, resmål, efterfrågan på turistprodukter samt rese- och besöksnäringens olika verksamhetsområden. Här presenteras också turismens historia, eftersom kännedom om historien ger perspektiv på framtiden.
Block 2 – beskriver vad det innebär att arbeta i turistföretag. Det handlar om service, marknadsföring, ekonomi, produktutveckling, datorstöd m.m. Särskilt betonas hur viktigt det är att kunna erbjuda turistprodukter av hög kvalitet, så att kunderna blir nöjda.
Om författarna
Leif Aronsson, utvecklingschef och vVD på Göteborg & Co, Göteborgs regionala turistorganisation och Monica Tengling, lärare i bl a turism och marknadsföring.
Liber 2 9147041935
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn