-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nära nyskick. I mycket fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nära nyskick. "Oläst, oöppnad", men en liten "flärp" på framsidan mot ryggen, se bilden.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn