-
Marknadsföring, människor och interaktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 156 sidor.
Gott skick. understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091693
- Titel
- Marknadsföring, människor och interaktion
- Författare
- Peter Svensson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management.
Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Studentlitteratur 1 9789144091693 -
Marknadsföring, människor och interaktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 156 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091693
- Titel
- Marknadsföring, människor och interaktion
- Författare
- Peter Svensson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management.
Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Studentlitteratur 1 9789144091693 -
Marknadsföring, människor och interaktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 156 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091693
- Titel
- Marknadsföring, människor och interaktion
- Författare
- Peter Svensson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management.
Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Studentlitteratur 1 9789144091693 -
Marknadsföring, människor och interaktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 156 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091693
- Titel
- Marknadsföring, människor och interaktion
- Författare
- Peter Svensson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management.
Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Studentlitteratur 1 9789144091693 -
Marknadsföring, människor och interaktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 156 sidor.
Nära nyskick. Inga markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091693
- Titel
- Marknadsföring, människor och interaktion
- Författare
- Peter Svensson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 356 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management.
Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag.
I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Studentlitteratur 1 9789144091693
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn