-
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Mycket gott skick. Gallrad biblioteksbok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Nyskick. Studentlitteratur, 2011. Limhäftad. Finns ej i annan variant. Originalutgåva: första upplagans första tryckning. Överstruket namn överst på bokens första blanksida, i övrigt absolut nyskick! … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Mycket gott skick. Mjukband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Gott skick. Flexband, trådbunden. Rakt ex. Pärmarnas hörn något nötta. Inga anteckningar eller markeringar i texten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2011. 188 sidor.
Mycket gott skick. Text markerad med färgpenna inne i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1:1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick. Namnad på första sidan.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt in läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Gott skick. Danskt band. Något kantstötta hörn. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Mycket gott skick. ..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 188 sidor.
Nära nyskick. Flexband, trådhäftad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:4. 2011. 187 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
9789144075051 -
Förskolebarnets mänskliga rättigheter
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 188 sidor.
Nyskick. Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan. Författaren läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075051
- Titel
- Förskolebarnets mänskliga rättigheter
- Författare
- Gustafsson, Lars H
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 160 x 228 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om hur barnets mänskliga rättigheter ska kunna garanteras i förskolan och vilka konsekvenser det får för både personal och föräldrar. Utgångspunkten är FN:s barnkonvention, liksom svensk lagstiftning och läroplanen för förskolan.
Författaren klargör sambandet mellan utveckling, behov och rättigheter. De viktigaste principerna i barnkonventionen får stort utrymme: principen om barnets bästa, alla barns lika rätt och barnets rätt att få komma till tals. Men också barnets rätt till privatliv och åsiktsfrihet liksom rätten till lek och kultur behandlas.
Allt åskådliggörs genom talrika exempel från en avdelning på förskolan Vilda skogen, där läsaren får lära känna både barn, föräldrar och personal i vardagliga situationer som beskrivs och kommenteras. Ambitionen är att visa hur ett barnrättstänkande kan gestaltas i det dagliga arbetet och umgänget med barnen – och vilka dilemman som då kan uppstå.
Boken vänder sig i första hand till studenter på grundläggande utbildning för arbete i förskolan, påbyggnadsutbildningar och rektorsutbildning. Den är också en viktig källa till kunskap för verksamma förskollärare och förskolechefer liksom för intresserade föräldrar, politiker och personal inom barnhälsovård och socialtjänst.
Studentlitteratur AB 1 9789144075051
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn