-
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok.
Hyggligt skick. Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 131 sidor.
Mer om ISBN 9789144047553Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken : några skolexemp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2011. 152 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 152 sidor.
Mycket gott skick. Använd som kurslitteratur i Masterutbildning Utbildningsvetenskap
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken : några skolexemp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 152 sidor.
Mycket gott skick. Få tecken på användning.
Utan anteckningar och understrykningar.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144047553 -
Spår av teorier i praktiken : några skolexemp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 152 sidor.
Nyskick. Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047553
- Titel
- Spår av teorier i praktiken : några skolexempel
- Författare
- Claesson, Silwa
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 223 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den kunskap blivande lärare förväntas behöva är vetenskaplig. På vilka sätt kan den komma till nytta? Vilken typ av vetenskaplig kunskap behöver de? I denna bok undersöker författaren hur lärare förhåller sig till den vetenskapliga kunskap om lärande som presenteras vid våra universitet och högskolor och belyser förhållandet mellan teori och skolpraktik. Läsaren får följa fyra lärare som säger att de inspirerats av forskning om lärande. I avslutningskapitlet av denna nya upplaga beskrivs dessutom vad som hänt dessa lärare några år senare. Hur tänker de om sitt arbete i skolan? Vilka frågor är centrala i deras yrkesutövande i en tid av förändrade samhällsdiskussioner om skolan? Boken vänder sig i första hand till lärare och lärarstudenter. Den kan också läsas av dem som har ett allmänt intresse för det som händer med en professionsutbildning som förläggs vid universitet och högskola.Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144047553
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn