-
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 250 sidor.
Hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144041187
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1 9144041187 -
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 250 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041186
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1 9789144041186 -
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:10 uppl. 2011. 250 sidor.
Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa fl läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041186
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1:10 9789144041186 -
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 250 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041186
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1 9789144041186 -
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 250 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041186
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1 9789144041186 -
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv – En...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:6 uppl. 2008. 250 sidor.
Gott skick. Ytligt slitet exemplar. Invändigt förekommer en del understrykningar/markeringar i blyerts. Stabilt läsex. "Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: [...]. Utgångspunkten för p läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041186
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1:6 9789144041186 -
Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 250 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144041187
- Titel
- Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv : en presentation av: Karl Marx & Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Focault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe, Anthony Giddens
- Författare
- Gytz Olesen, Søren - Møller Pedersen, Peter - Johansson, Ingmar
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 371 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom pedagogiken finns det idag ett växande intresse för sociologiska teoribildningar. De klassiska pedagogiska teorierna trängs tillbaka samtidigt som man i allt högre grad arbetar med pedagogikens sociala kontext. Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv är ett bidrag till denna utveckling.Antologin ger en introduktion till ett antal sociologiska tänkare som spelar en viktig roll i den pedagogiska debatten: Karl Marx och Friedrich Engels, Émile Durkheim, Michel Foucault, Niklas Luhmann, Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas, Thomas Ziehe samt Anthony Giddens. Utgångspunkten för presentationen är de olika uppfattningar av förhållandet mellan pedagogik, bildning, socialisation, habitus och identitet som dessa författarskap representerar.
De samhällsteorier som beskrivs kan tillsammans ge en djupare förståelse av den sociala värld som pedagoger lever i och som inte bara påverkar dem i deras yrke utan också är avgörande för pedagogisk praxis. Titeln Pedagogik i ett sociologiskt perspektiv understryker att pedagogik inte bara är en fråga om goda avsikter. Utbildning och lärande är underkastad sociala förhållanden som också måste värderas sociologiskt.Boken vänder sig främst till studerande vid lärarutbildningen och annan pedagogisk utbildning samt till studerande inom social- och vårdutbildning. Den erbjuder även värdefull läsning för yrkesverksamma inom dessa områden och för alla andra som är intresserade av pedagogiska problemställningar. Översättning: Ingemar Johansson
Studentlitteratur AB 1 9144041187
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn