-
BARNS SOCIALA SAMVARO - Inklusion och exklu...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur, 2011, 227 s., uppl. 1:5; 5 s. med några enstaka ord understrukna, i övrigt i nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026992
- Titel
- Barns sociala samvaro - - inklusion och exklusion i förskolan
- Författare
- Ytterhus, Borgunn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
9789144026992 -
Barns sociala samvaro - - inklusion och exklu...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 227 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026992
- Titel
- Barns sociala samvaro - - inklusion och exklusion i förskolan
- Författare
- Ytterhus, Borgunn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144026992 -
Barns sociala samvaro - inklusion och exklusi...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 227 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026992
- Titel
- Barns sociala samvaro - - inklusion och exklusion i förskolan
- Författare
- Ytterhus, Borgunn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144026992 -
BARNS SOCIALA SAMVARO - Inklusion och exklu...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2003, 227 s., övers. från norskan av Inger Lindelöf
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144026994
- Titel
- Barns sociala samvaro - - inklusion och exklusion i förskolan
- Författare
- Ytterhus, Borgunn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolan är en verksamhet för ett stort antal och en mångfald av barn. Den här boken handlar just om barn och deras sociala samvaro i förskolan, om möten i mångfalden. Vi vet att barn upptäcker världen genom att undersöka och utforska sig själva, andra människor och omgivningen. Varje barn har rätt att få göra detta utifrån sina egna förutsättningar och att genom olika erfarenheter få uppleva sig själv som värdefull och accepterad i förskolan. Boken ger en ny och spännande introduktion till förståelsen av barns sociala samvaro grundad på barnens egen tolkning av de sociala samvaroprocesserna, bl.a. inklusion och exklusion. Barnens syn på den sociala samvaron i vardagen underbyggs med teori, företrädesvis från det sociologiska men också det pedagogiska området. Den kunskap som barnen ger uttryck för kan användas av de vuxna för att ytterligare främja barns erövrande av omvärlden. Barns sociala samvaro är avsedd för lärarutbildningen, i synnerhet utbildningen för förskola och grundskolans lägre stadium, men också för alla dem som arbetar med barn i dessa åldersgrupper. Boken erbjuder även intressant läsning för föräldrar och andra som dagligen umgås med barn. Översättning: Inger Lindelöf
9144026994
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn