-
Globalisering - kommunikation och modernitet
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:5. 2010. 204 s. 15 x 21cm. Några mindre kantmärken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
9789144026862 -
Globalisering : kommunikation och modernitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 204 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
Studentlitteratur AB 1 9789144026862 -
Globalisering : kommunikation och modernitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 204 sidor.
Gott skick. Understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
Studentlitteratur AB 1 9144026862 -
Globalisering : kommunikation och modernitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 204 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
Studentlitteratur AB 1 9789144026862 -
Globalisering : kommunikation och modernitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Upplaga 1:2 uppl. 2009. 204 sidor sidor.
Nyskick. Prisetikett på baksidan, i övrigt inga revor, fläckar eller inskrifter eller understrykningar, upplevs oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
Studentlitteratur AB Upplaga 1:2 9789144026862 -
Globalisering : kommunikation och modernitet
Häftad bok. Studentlitteratur. Häftad.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Verkar närmast oläst. Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter - kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänk läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
9789144026862 -
Globalisering : kommunikation och modernitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2012. 204 sidor.
Nyskick. 21 x 14,8 cm. 283 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144026862
- Titel
- Globalisering : kommunikation och modernitet
- Författare
- André Jansson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 273 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Globaliseringen är omdebatterad och har många ansikten. I den här boken diskuteras en av dess mest centrala drivkrafter – kommunikation. Utan medier och andra kommunikationsmedel vore globaliseringen otänkbar.
Globalisering – kommunikation och modernitet handlar framför allt om det moderna samhällets omvandling. Med utgångspunkt i tre tankefigurer – kommunikation som upptäckande, samordning respektive skådespel – skildrar författaren hur kommunikations- utveckling och globalisering har samverkat alltsedan 1800-talets slutskede och fram till idag. Vad har nya kommunikationsformer betytt för kolonialsamhällets omvandling? Vilka nya typer av samordning och gemenskap uppstår när industrisamhället och nationalstaten utmanas av konsumtionskultur och globala informationsnätverk? Vad händer med gränsen mellan fiktion och verklighet i en tid präglad av spektakulär reklam och globala medieevenemang? Även frågor som rör resursfördelning, identitetsskapande och globalismen som ideologi tas upp till behandling.
Boken vänder sig till studenter inom samhällsvetenskapliga och humanistiska ämnen, samt till alla som vill lära sig mer om globaliseringens innebörder.
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9789144026862
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn