-
Marknadskommunikation : kunden, varumärket, l...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2008. 631 sidor.
Mycket gott skick. Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna.
Rita Mårtensons Marknadsko läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023182
- Titel
- Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
- Författare
- Mårtenson, Rita
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1334 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna. Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt.
Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.
Studentlitteratur AB 3 9789144023182 -
Marknadskommunikation - kunden, varumärket, l...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3:1 uppl. 2009. 631 sidor.
Gott skick. Format 24,5 x 17 x 3,5 cm Vikt 1.330 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE upplagan, illustrerad med figurer och foton i sv/v och färg. INNEHÅLL: Förord. DEL I - Inledning 1. Marknadskommunikation, kunder, varumärken och lönsamhet - en inledning. DEL II läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023182
- Titel
- Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
- Författare
- Mårtenson, Rita
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1334 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna. Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt.
Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.
Studentlitteratur AB 3:1 9789144023182 -
Marknadskommunikation : kunden, varumärket, l...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2008. 631 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144023182
- Titel
- Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
- Författare
- Mårtenson, Rita
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1334 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna. Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt.
Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.
Studentlitteratur AB 3 9789144023182
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn