-
Lärares bedömningsarbete : Förutsättningar, v...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2018. 215 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127823020
- Titel
- Lärares bedömningsarbete : Förutsättningar, villkor, agens
- Författare
- Lindberg, Viveca
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läroplansreformerna 1994 och 2011 har medfört omfattande förändringar som i flera avseenden gjort erfarna lärare till nybörjare i sitt bedömningsarbete. Lärares bedömningsarbete har debatterats och kritiserats för att inte vara likvärdigt och rättvist. Den debatten har kommit att domineras av andra aktörerän lärare och kritiken har ofta ensidigt riktats mot lärares bedömningsarbete.
Den här boken avser att balansera debatten och öka förståelsen för hur lärares bedömningsarbete påverkas av faktorer som ligger utanför lärares inflytande och ansvar – nämligen de ramar, traditioner, värderingar och ideal som råder i det svenska skolsystemet.
Boken vänder sig till lärare, lärarutbildningar och beslutsfattare och belyser lärares nationella och lokala förutsättningar, villkor och agens att bedriva ett gott bedömningsarbete.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127823020 -
Lärares bedömningsarbete : Förutsättningar, v...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2018. 215 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Näst intill oanvänd.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127823020
- Titel
- Lärares bedömningsarbete : Förutsättningar, villkor, agens
- Författare
- Lindberg, Viveca
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läroplansreformerna 1994 och 2011 har medfört omfattande förändringar som i flera avseenden gjort erfarna lärare till nybörjare i sitt bedömningsarbete. Lärares bedömningsarbete har debatterats och kritiserats för att inte vara likvärdigt och rättvist. Den debatten har kommit att domineras av andra aktörerän lärare och kritiken har ofta ensidigt riktats mot lärares bedömningsarbete.
Den här boken avser att balansera debatten och öka förståelsen för hur lärares bedömningsarbete påverkas av faktorer som ligger utanför lärares inflytande och ansvar – nämligen de ramar, traditioner, värderingar och ideal som råder i det svenska skolsystemet.
Boken vänder sig till lärare, lärarutbildningar och beslutsfattare och belyser lärares nationella och lokala förutsättningar, villkor och agens att bedriva ett gott bedömningsarbete.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127823020
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn