-
Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 1996. 272 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127059795
- Titel
- Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
- Författare
- Grönholm, Jan
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den första svenska boken om feldenkraismetoden. Första delen handlar om bakgrund och sammanhang, om de vetenskapliga teorier och filosofiska ställningstaganden som metoden bygger på. I andra delen redovisar nio feldenkraispedagoger sina erfarenheter av förebyggande verksamhet och av rehabilitering omfattande bl a belastnings- och whiplashrelaterade besvär och neurologiska störningar.
Feldenkraismetodens synsätt är revolutionerande och ett intressant exempel på hur ett skifte av tänkesätt dramatiskt kan underlätta lösningen av svårhanterliga problem. Metoden har ett funktionellt perspektiv till skillnad mot ett strukturellt och en pedagogik som utgår från den egna upplevelsen och inte från några yttre normer.
Ett viktigt syfte är att påverka de omedvetna spänningsmönster som kan hindra ett naturligt och kroppsriktigt sätt att röra sig. Hela människan berörs och hennes självbild förändras.
Målgrupper: Boken vänder sig både till dem som personligen tagit del av feldenkraismetoden och till dem som i sitt yrke fått eller skulle vara intresserade av att få kontakt med den: personal- och rehabiliteringsansvariga, läkare, arbetsterapeuter, logopeder, sjukgymnaster, pedagoger, psykologer, idrottslärare, lärare inom sång, dans, musik m fl.
Bokens redaktör Jan Grönholm är feldenkraispedagog sedan 1989 och fil kand i beteendevetenskaper. Han har deltagit i flera projekt på företag och inom landstingsvården för tidig rehabilitering av belastnings- och whiplashrelaterade besvär.
Medförfattare: Elisabet Bloom, Ingmarie Borg, Gunnel Ivérus, Maj-Britt Laestadius, Karin Larses, Eva Lisai-Laser, Lillemor Mårtensson, Håkan Nilsson, Helinä Valo.Samtliga medverkande feldenkraispedagoger har genomgått en treårig utbildning i Stockholm och är medlemmar i Svenska Feldenkraisföreningen. Karin Larses som fått feldenkraislektioner bidrar med sina erfarenheter.
Natur & Kultur 1 9789127059795 -
Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
Inbunden bok. Natur och kultur. 1996. 266 sidor.
Nära nyskick. Pärmen är en aning nött och solkig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127059790
- Titel
- Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
- Författare
- Grönholm, Jan
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den första svenska boken om feldenkraismetoden. Första delen handlar om bakgrund och sammanhang, om de vetenskapliga teorier och filosofiska ställningstaganden som metoden bygger på. I andra delen redovisar nio feldenkraispedagoger sina erfarenheter av förebyggande verksamhet och av rehabilitering omfattande bl a belastnings- och whiplashrelaterade besvär och neurologiska störningar.
Feldenkraismetodens synsätt är revolutionerande och ett intressant exempel på hur ett skifte av tänkesätt dramatiskt kan underlätta lösningen av svårhanterliga problem. Metoden har ett funktionellt perspektiv till skillnad mot ett strukturellt och en pedagogik som utgår från den egna upplevelsen och inte från några yttre normer.
Ett viktigt syfte är att påverka de omedvetna spänningsmönster som kan hindra ett naturligt och kroppsriktigt sätt att röra sig. Hela människan berörs och hennes självbild förändras.
Målgrupper: Boken vänder sig både till dem som personligen tagit del av feldenkraismetoden och till dem som i sitt yrke fått eller skulle vara intresserade av att få kontakt med den: personal- och rehabiliteringsansvariga, läkare, arbetsterapeuter, logopeder, sjukgymnaster, pedagoger, psykologer, idrottslärare, lärare inom sång, dans, musik m fl.
Bokens redaktör Jan Grönholm är feldenkraispedagog sedan 1989 och fil kand i beteendevetenskaper. Han har deltagit i flera projekt på företag och inom landstingsvården för tidig rehabilitering av belastnings- och whiplashrelaterade besvär.
Medförfattare: Elisabet Bloom, Ingmarie Borg, Gunnel Ivérus, Maj-Britt Laestadius, Karin Larses, Eva Lisai-Laser, Lillemor Mårtensson, Håkan Nilsson, Helinä Valo.Samtliga medverkande feldenkraispedagoger har genomgått en treårig utbildning i Stockholm och är medlemmar i Svenska Feldenkraisföreningen. Karin Larses som fått feldenkraislektioner bidrar med sina erfarenheter.
Natur och kultur 9127059790 -
Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
Inbunden bok. Natur & Kultur. Första upplagan uppl. 1996. 272 sidor.
Nyskick. Förlagets dekorerade pappband. 21,8 x 14 cm. 468 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127059790
- Titel
- Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
- Författare
- Grönholm, Jan
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den första svenska boken om feldenkraismetoden. Första delen handlar om bakgrund och sammanhang, om de vetenskapliga teorier och filosofiska ställningstaganden som metoden bygger på. I andra delen redovisar nio feldenkraispedagoger sina erfarenheter av förebyggande verksamhet och av rehabilitering omfattande bl a belastnings- och whiplashrelaterade besvär och neurologiska störningar.
Feldenkraismetodens synsätt är revolutionerande och ett intressant exempel på hur ett skifte av tänkesätt dramatiskt kan underlätta lösningen av svårhanterliga problem. Metoden har ett funktionellt perspektiv till skillnad mot ett strukturellt och en pedagogik som utgår från den egna upplevelsen och inte från några yttre normer.
Ett viktigt syfte är att påverka de omedvetna spänningsmönster som kan hindra ett naturligt och kroppsriktigt sätt att röra sig. Hela människan berörs och hennes självbild förändras.
Målgrupper: Boken vänder sig både till dem som personligen tagit del av feldenkraismetoden och till dem som i sitt yrke fått eller skulle vara intresserade av att få kontakt med den: personal- och rehabiliteringsansvariga, läkare, arbetsterapeuter, logopeder, sjukgymnaster, pedagoger, psykologer, idrottslärare, lärare inom sång, dans, musik m fl.
Bokens redaktör Jan Grönholm är feldenkraispedagog sedan 1989 och fil kand i beteendevetenskaper. Han har deltagit i flera projekt på företag och inom landstingsvården för tidig rehabilitering av belastnings- och whiplashrelaterade besvär.
Medförfattare: Elisabet Bloom, Ingmarie Borg, Gunnel Ivérus, Maj-Britt Laestadius, Karin Larses, Eva Lisai-Laser, Lillemor Mårtensson, Håkan Nilsson, Helinä Valo.Samtliga medverkande feldenkraispedagoger har genomgått en treårig utbildning i Stockholm och är medlemmar i Svenska Feldenkraisföreningen. Karin Larses som fått feldenkraislektioner bidrar med sina erfarenheter.
Natur & Kultur Första upplagan 9127059790 -
Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 1996. 272 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127059790
- Titel
- Feldenkraismetoden : Att lära sig lära igen
- Författare
- Grönholm, Jan
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 468 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den första svenska boken om feldenkraismetoden. Första delen handlar om bakgrund och sammanhang, om de vetenskapliga teorier och filosofiska ställningstaganden som metoden bygger på. I andra delen redovisar nio feldenkraispedagoger sina erfarenheter av förebyggande verksamhet och av rehabilitering omfattande bl a belastnings- och whiplashrelaterade besvär och neurologiska störningar.
Feldenkraismetodens synsätt är revolutionerande och ett intressant exempel på hur ett skifte av tänkesätt dramatiskt kan underlätta lösningen av svårhanterliga problem. Metoden har ett funktionellt perspektiv till skillnad mot ett strukturellt och en pedagogik som utgår från den egna upplevelsen och inte från några yttre normer.
Ett viktigt syfte är att påverka de omedvetna spänningsmönster som kan hindra ett naturligt och kroppsriktigt sätt att röra sig. Hela människan berörs och hennes självbild förändras.
Målgrupper: Boken vänder sig både till dem som personligen tagit del av feldenkraismetoden och till dem som i sitt yrke fått eller skulle vara intresserade av att få kontakt med den: personal- och rehabiliteringsansvariga, läkare, arbetsterapeuter, logopeder, sjukgymnaster, pedagoger, psykologer, idrottslärare, lärare inom sång, dans, musik m fl.
Bokens redaktör Jan Grönholm är feldenkraispedagog sedan 1989 och fil kand i beteendevetenskaper. Han har deltagit i flera projekt på företag och inom landstingsvården för tidig rehabilitering av belastnings- och whiplashrelaterade besvär.
Medförfattare: Elisabet Bloom, Ingmarie Borg, Gunnel Ivérus, Maj-Britt Laestadius, Karin Larses, Eva Lisai-Laser, Lillemor Mårtensson, Håkan Nilsson, Helinä Valo.Samtliga medverkande feldenkraispedagoger har genomgått en treårig utbildning i Stockholm och är medlemmar i Svenska Feldenkraisföreningen. Karin Larses som fått feldenkraislektioner bidrar med sina erfarenheter.
Natur & Kultur 1 9127059790
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn